• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudormåndag!

0AA13343-2101-4D86-AFCA-0F397D23907B.jpeg
 

Hansel

Cartier
Köp ett rakt gummi och ha en jäkligt vass kniv (mattkniv / skalpell).

Jag har försökt men blev inte alls nöjd med mitt resultat iom de synliga kortändarna på gummit blir obehandlade (ruffiga istället för släta). Sen gäller det att hitta ett gummi som har korrekt tjocklek (för tjockt och gummit sticker ut för mycket).
Jag är 100% säker på att mitt resultat kommer vara lika tillfredsställande som ditt. 😃 tycker det är svårt att skära bad och få till det bra. Här känns det extra svårt då ändarna inte är raka.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Passa på @yonsson I GBG dessutom ✅

Köp nu eller tig för evigt, som prästen sa 😎

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Passa på @yonsson I GBG dessutom ✅

Köp nu eller tig för evigt, som prästen sa 😎

Rolig timing.
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Imponert over nøyaktigheten til Pelagos LHD. Etter 7 dager går den +3 sekunder. Det er ekstrapolert +13-14 sekunder i måneden. DET er quartz territorium. Ikke GS, selvfølgelig, men "vanlig" quartz. Imponerende.
Samma för mig, min tudor ligger på ca -2 sek/vecka vid regelbunden användning. Kenissi gör verkligen solida urverk.
 

dodds

Omega
2-Faktor
Var får alla tag på BB54? Vi här nere i Skåne vill också testa! Senaste jag hörde från Bergströms var arr exhibition skulle ramla in i slutet av maj 😕
 

Been

Patek
2-Faktor
Testade en BB54 precis hos Nymans i Stockholm, ser charmen med klockan men kändes för liten på mig trots att jag (mig troligen) har en handled som inte är enorm.
Beror nog också på vad man är van med.
Jag håller på att sälja av alla mina klockor som är större än 40 mm då jag har märkt att jag gillar när klockor är mellan 34-40 mm.
Men visst den är liten men tror det är en vanesak.
Men alla klockor kan inte heller passa alla.😁
 
Senast ändrad:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Var ju riktigt trevlig
IMG_3568.jpeg

Gillar denna skarpt
Fotot taget av @Staafen
IMG_3572.jpeg
Kan förstå tjusningen med BB54, men mina smala handleder till trotts känns P39 som den bättre av de två för min del. Är inne på Adrian Barker’s ”teori” om att Explorern fyller behovet av en tool watch i den storleken.

Svårt att argumentera med en historisk design men saknar den röda triangeln från BB58’an och även lite trött på gilt.
…. men absolut bland alla de dykare som finns så är det ett riktigt bra alternativ speciellt med t-fit.

IMG_9377.jpeg
 

Been

Patek
2-Faktor
Kan förstå tjusningen med BB54, men mina smala handleder till trotts känns P39 som den bättre av de två för min del. Är inne på Adrian Barker’s ”teori” om att Explorern fyller behovet av en tool watch i den storleken.

Svårt att argumentera med en historisk design men saknar den röda triangeln från BB58’an och även lite trött på gilt.
…. men absolut bland alla de dykare som finns så är det ett riktigt bra alternativ speciellt med t-fit.

IMG_9377.jpeg
Håller mig också till 39:an. 54:an är fin men jag låter nog bli den.
 
Topp