• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen egentligen, men bb54 sitter ju som gammeldykare och skindivers som folk mestadels bär på torra land numera. Jag skulle själv inte dra mig för att bära bb54 till skjorta och kavaj och mycket längre än så sträcker sig tyvärr inte min dress-skala numera. Men absolut, med annan måttstock kan förstås båda vara salta toolklockor.
 
Ingen egentligen, men bb54 sitter ju som gammeldykare och skindivers som folk mestadels bär på torra land numera. Jag skulle själv inte dra mig för att bära bb54 till skjorta och kavaj och mycket längre än så sträcker sig tyvärr inte min dress-skala numera. Men absolut, med annan måttstock kan förstås båda vara salta toolklockor.
Tycker nästan den lilla känns råare och titan lite mer tillsnyggad och rumsren. Därav frågan.
 
Tycker nästan den lilla känns råare och titan lite mer tillsnyggad och rumsren. Därav frågan.
Aha! Jag trodde att det var en allmän pik åt klockstorlekar, verktygsur till fint etc. För mig känns pelagos mindre rumsren mest pga grovt och stort lås eller det rätt stadiga originalgummit, och jag bär den som sport/frilufts/jeans-och-shirt-klocka. Bb58 tycker jag dock funkar till snäppet mer uppklätt och 54:an minst lika mycket, även om ringen inte är lika tillsnofsad.
 
Morsning,

Jag köpte en Tudor Pelagos av en AD i Spanien precis när den hade kommit ut (hade lite tur).

Märkte efter en dags användande att bezeln var trög varpå jag lämnade klockan till närmsta AD i staden där jag bor i Sverige. ADn sa att det skulle ta 2-4 veckor att få den lagad - Det har nu gått 7 månader sedan jag lämnade in den.

Ca 1,5 månader efter att jag lämnat in den hörde jag av mig för att höra hur det gick - då sa de att det var på gång. Men inget hände. De har aldrig någon info utan bara beklagar väntetiden. Jag hör av mig med ungefär 6 veckor mellanrum. De har aldrig hört av sig självmant med uppdatering etc.

Jag besökte dem i början av april för att kolla igen hur det gick (lämnade klockan i Oktober), då lovade de att gå till botten med det och ringa mig efter helgen. De har fortfarande inte ringt, en månad senare.

Någon med liknande bekymmer av tudor garanti/service?
 
Morsning,

Jag köpte en Tudor Pelagos av en AD i Spanien precis när den hade kommit ut (hade lite tur).

Märkte efter en dags användande att bezeln var trög varpå jag lämnade klockan till närmsta AD i staden där jag bor i Sverige. ADn sa att det skulle ta 2-4 veckor att få den lagad - Det har nu gått 7 månader sedan jag lämnade in den.

Ca 1,5 månader efter att jag lämnat in den hörde jag av mig för att höra hur det gick - då sa de att det var på gång. Men inget hände. De har aldrig någon info utan bara beklagar väntetiden. Jag hör av mig med ungefär 6 veckor mellanrum. De har aldrig hört av sig självmant med uppdatering etc.

Jag besökte dem i början av april för att kolla igen hur det gick (lämnade klockan i Oktober), då lovade de att gå till botten med det och ringa mig efter helgen. De har fortfarande inte ringt, en månad senare.

Någon med liknande bekymmer av tudor garanti/service?
Fyfan vad tråkigt, riktigt ruttet hanterat. Hur kan det ta så lång tid att fixa en bezel?😳
Hoppas det löser sig snart för dig!
 
Morsning,

Jag köpte en Tudor Pelagos av en AD i Spanien precis när den hade kommit ut (hade lite tur).

Märkte efter en dags användande att bezeln var trög varpå jag lämnade klockan till närmsta AD i staden där jag bor i Sverige. ADn sa att det skulle ta 2-4 veckor att få den lagad - Det har nu gått 7 månader sedan jag lämnade in den.

Ca 1,5 månader efter att jag lämnat in den hörde jag av mig för att höra hur det gick - då sa de att det var på gång. Men inget hände. De har aldrig någon info utan bara beklagar väntetiden. Jag hör av mig med ungefär 6 veckor mellanrum. De har aldrig hört av sig självmant med uppdatering etc.

Jag besökte dem i början av april för att kolla igen hur det gick (lämnade klockan i Oktober), då lovade de att gå till botten med det och ringa mig efter helgen. De har fortfarande inte ringt, en månad senare.

Någon med liknande bekymmer av tudor garanti/service?
Riktigt risigt hanterat av AD
 
Morsning,

Jag köpte en Tudor Pelagos av en AD i Spanien precis när den hade kommit ut (hade lite tur).

Märkte efter en dags användande att bezeln var trög varpå jag lämnade klockan till närmsta AD i staden där jag bor i Sverige. ADn sa att det skulle ta 2-4 veckor att få den lagad - Det har nu gått 7 månader sedan jag lämnade in den.

Ca 1,5 månader efter att jag lämnat in den hörde jag av mig för att höra hur det gick - då sa de att det var på gång. Men inget hände. De har aldrig någon info utan bara beklagar väntetiden. Jag hör av mig med ungefär 6 veckor mellanrum. De har aldrig hört av sig självmant med uppdatering etc.

Jag besökte dem i början av april för att kolla igen hur det gick (lämnade klockan i Oktober), då lovade de att gå till botten med det och ringa mig efter helgen. De har fortfarande inte ringt, en månad senare.

Någon med liknande bekymmer av tudor garanti/service?
Jisses va dåligt hanterat av AD. Hoppas du får rätsida på detta.
 
Morsning,

Jag köpte en Tudor Pelagos av en AD i Spanien precis när den hade kommit ut (hade lite tur).

Märkte efter en dags användande att bezeln var trög varpå jag lämnade klockan till närmsta AD i staden där jag bor i Sverige. ADn sa att det skulle ta 2-4 veckor att få den lagad - Det har nu gått 7 månader sedan jag lämnade in den.

Ca 1,5 månader efter att jag lämnat in den hörde jag av mig för att höra hur det gick - då sa de att det var på gång. Men inget hände. De har aldrig någon info utan bara beklagar väntetiden. Jag hör av mig med ungefär 6 veckor mellanrum. De har aldrig hört av sig självmant med uppdatering etc.

Jag besökte dem i början av april för att kolla igen hur det gick (lämnade klockan i Oktober), då lovade de att gå till botten med det och ringa mig efter helgen. De har fortfarande inte ringt, en månad senare.

Någon med liknande bekymmer av tudor garanti/service?
Vilken AD och har de skickat den till moderlandet?
 
Morsning,

Jag köpte en Tudor Pelagos av en AD i Spanien precis när den hade kommit ut (hade lite tur).

Märkte efter en dags användande att bezeln var trög varpå jag lämnade klockan till närmsta AD i staden där jag bor i Sverige. ADn sa att det skulle ta 2-4 veckor att få den lagad - Det har nu gått 7 månader sedan jag lämnade in den.

Ca 1,5 månader efter att jag lämnat in den hörde jag av mig för att höra hur det gick - då sa de att det var på gång. Men inget hände. De har aldrig någon info utan bara beklagar väntetiden. Jag hör av mig med ungefär 6 veckor mellanrum. De har aldrig hört av sig självmant med uppdatering etc.

Jag besökte dem i början av april för att kolla igen hur det gick (lämnade klockan i Oktober), då lovade de att gå till botten med det och ringa mig efter helgen. De har fortfarande inte ringt, en månad senare.

Någon med liknande bekymmer av tudor garanti/service?
Gissningsvis så har den inte lämnat butiken så säg att du vill ha tillbaka klockan och du går till någon annan AD som är mer seriös.
Om de hävdar att klockan är i Schweiz, vilket inte ska behövas för en trög bezel, be om bevis på att de faktiskt skickat iväg klockan.

Luta dig mot KO och säg att det ska vara uppklarat innan sista maj annars anmäler du. Var hård och stå på dig!!!

Vilken AD är det?
 
Gissningsvis så har den inte lämnat butiken så säg att du vill ha tillbaka klockan och du går till någon annan AD som är mer seriös.
Om de hävdar att klockan är i Schweiz, vilket inte ska behövas för en trög bezel, be om bevis på att de faktiskt skickat iväg klockan.

Luta dig mot KO och säg att det ska vara uppklarat innan sista maj annars anmäler du. Var hård och stå på dig!!!

Vilken AD är det?
Ja, kanske. Har samtidigt hört nu flera som sagt att tudor tar hiskeligt lång tid. Det är i GBG.
 
Gissningsvis så har den inte lämnat butiken så säg att du vill ha tillbaka klockan och du går till någon annan AD som är mer seriös.
Om de hävdar att klockan är i Schweiz, vilket inte ska behövas för en trög bezel, be om bevis på att de faktiskt skickat iväg klockan.

Luta dig mot KO och säg att det ska vara uppklarat innan sista maj annars anmäler du. Var hård och stå på dig!!!

Vilken AD är det?
Är väl precis vid tex trög vridring man skickar till fabriken?
 
Fabrikationsfel på metall är väl definitionen av vad som skall besöka fabriken. Iaf i min värld. Om du förstört något är det en annan sak.
Om den var trög kan det ju handla om att gummiringen som sitter mellan boett och bezel hamnat fel och det kan en urmakare lösa men vi vet ju inte vad som är fel.

Oavsett så har AD inte gjort rätt för sig. Tråkigt 👎🏻👎🏻
 
Provade just en 54:a som jag spekulerar på. Mycket trevlig :)

IMG_0039.jpeg
DSC_0662.JPG

Provade också en 54a i helgen. Mycket trevlig storlek
 
Om den var trög kan det ju handla om att gummiringen som sitter mellan boett och bezel hamnat fel och det kan en urmakare lösa men vi vet ju inte vad som är fel.

Oavsett så har AD inte gjort rätt för sig. Tråkigt 👎🏻👎🏻
Det var detta som var felet, sa de initialt. Jag vet sedan inte varför den skickades eller varför ändlänken försvann på vägen.
 
"Slides easy under the cuff...". Nja.

P5150121.JPG



P5150122.JPG
Anledningen att jag provat den tre gånger, varje gång lika sugen på att köpa och tänkt "det funkar nog trots allt!". Men nej, storleken och höjden funkar inte för mig när den väl är på armen. Lite irriterad på den förbannade heliumventilen som ingen i hela världen behöver eller bryr sig om. Fimpa den skiten , gå ner i rimlig tjocklek och 2-300 m täthet så är det ju en fantastisk klocka.
 
Tillbaka
Topp