• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tog en kaffe på stan och hade väldigt trevligt bemötande på Bergströms i Göteborg, klämde lite på nya modellerna.
Sitter på balkongen och funderar på vilken som passar mig bäst. 😄

Även den nya GMTn med vit tavla fanns inne.
FD92B4DE-5BF8-46D6-B653-7569AB26BD66.jpeg

602174AC-7B5F-4E2D-9B27-943EB9656928.jpeg
51072742-0BEC-4785-A5B4-13F5D31F86D7.jpeg

Bilagor

• 57B020D6-4A61-4836-8E18-1CE532CB3D59.jpeg
    57B020D6-4A61-4836-8E18-1CE532CB3D59.jpeg
    662.4 KB · Visningar: 8
  • FCD8DDA4-C003-4083-B9C8-8A43F1AD5648.jpeg
    FCD8DDA4-C003-4083-B9C8-8A43F1AD5648.jpeg
    658.6 KB · Visningar: 7
Motsatt her. Alltid tenkt den er for tykk, tung og svær. Har derfor 40mm og mindre klokker. 37mm og 35mm. Så prøvde jeg en LHD og da var det gjort. Perfekt størrelse og vekt. :) Kjekt at det er ulike klokker.

Anledningen att jag provat den tre gånger, varje gång lika sugen på att köpa och tänkt "det funkar nog trots allt!". Men nej, storleken och höjden funkar inte för mig när den väl är på armen. Lite irriterad på den förbannade heliumventilen som ingen i hela världen behöver eller bryr sig om. Fimpa den skiten , gå ner i rimlig tjocklek och 2-300 m täthet så är det ju en fantastisk klocka.

Om Vi ska spekulera, vilka ytterligare klocksläpp tror Ni kommer från Tudor under 2023?
När Tudor nu fimpade Heritage Chronon så har de bara 4 varianter på Black Bay Chrono kvar i sortimentet på kronografsidan. Det skulle förvåna mig stort om det inte kommer något där under året. Sen om det blir nån uppdaterad variant med heritage-koppling eller något mera modernt (keramik, nytt högprestandaverk, flyback eller något?) kan man ju bara gissa.

När Tudor nu fimpade Heritage Chronon så har de bara 4 varianter på Black Bay Chrono kvar i sortimentet på kronografsidan. Det skulle förvåna mig stort om det inte kommer något där under året. Sen om det blir nån uppdaterad variant med heritage-koppling eller något mera modernt (keramik, nytt högprestandaverk, flyback eller något?) kan man ju bara gissa.
En ny Fastrider kanske? Jag saknar en Chrono som inte är så retro/BB.

En ny Fastrider kanske? Jag saknar en Chrono som inte är så retro/BB.
De har några specialvarianter med svarta (BB) kronografer till sina sponsrade sportlag, jag skulle kunna tänka mig att man tog ett ytterligare steg i den riktningen med konsumentmodeller. Mer moderna, mer sportiga, mindre retro. Personligen hoppas jag främst att de släpper sargen och gör kronografer (och andra modeller) utan snowflake visare och utanför Black Bay linjen. Jag vet att de knyter en hel del av sin brand-identitet till flingan men den kan och bör inte vara överallt, det försvagar märket imho.

Om Vi ska spekulera, vilka ytterligare klocksläpp tror Ni kommer från Tudor under 2023?
Värt att komma ihåg: 2026 så fyller Tudor 100 år 🎁

Kommer de hålla på modeller som de anser bli kanonsucceér eller hur tänker de inför detta jubileum?

3 år är inte långt bort om de ska utveckla något nytt…
3 år är långt bort om man kan släppa modeller nu och tjäna pengar på dessa…
3 år inte långt bort om det finns pengar i kassan (vilket jag tror det gör) och då möjlighet att vänta och se till att 2026 blir bästa året någonsin…

Kommer de hålla på modeller som de anser bli kanonsucceér eller hur tänker de inför detta jubileum?

3 år inte långt bort om det finns pengar i kassan (vilket jag tror det gör) och då möjlighet att vänta och se till att 2026 blir bästa året någonsin…
Är en ”riktig” tudor submariner ett långskott? De jag hoppas på i alla fall.

Dere med FXD: Bruker dere count down bezel til noe praktisk?

Selv så bruker jeg vanlig bezel flere ganger om dagen for å ta tiden på ulike gjøremål jeg ikke alltid vet hvor lang tid det tar. Men, med count down bezel virker det lite praktisk hvis man ikke vet eksakt hvilken tid man skal telle ned?

Tog en kaffe på stan och hade väldigt trevligt bemötande på Bergströms i Göteborg, klämde lite på nya modellerna.
Sitter på balkongen och funderar på vilken som passar mig bäst. 😄

51072742-0BEC-4785-A5B4-13F5D31F86D7.jpeg

Har inte prövat nya 41'an ännu men den ser så himla bra ut på bild!

Hoppas det kommer fler färger i år. 🖤

En enklare Sub eller BB på 39-42mm utan gilt skulle vara en riktig kioskvältare.

Tror tyvärr inte vi får se någon sådan.

Screenshot_20230514_201159_Instagram.jpg

Bilder från insta.

Screenshot_20230410_000400_Chrono24.jpg
Screenshot_20230410_000352_Chrono24.jpg

Lanseringen av en ny date+day på 39mm står iaf högst upp på min önskelista.

Det känns mer troligt också tycker jag.

Tillbaka
Topp