• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant annons från Krons Som nu dyker upp regelbundet på FB. Massor med Black Bay modeller och Shop Now. Ingen verkar finnas inne för shop now. Givande annons?
C4035A6B-2363-4FFC-9162-3DF5636CE641.png
Såg det samma. Känns som att den som satt upp deras annonsstrategi slarvat lite 😂 säkert super CPC dock!
 
Såg på några bilder att det finns små prickar i tavlan på min bb58. Är det någon annan som har detta fenomenet? Syns i vissa ljus om man kollar verkligen noga.
78416753-745A-4AE2-906C-A1652014C625.png
1965FBF5-43BC-4B66-9F90-9E70BE83E697.png
 
As i said, Tudor har skalat upp och det tycks inte bättre än att man i samband med detta även har tummat på kvalitén. Ytterligare ett bevis att finishen på dom nya referenserna inte håller samma nivå som för ett par år sedan då smiley kolektionen mfl lanserades. Tråkigt, jag gillade Tudor..
 
As i said, Tudor har skalat upp och det tycks inte bättre än att man i samband med detta även har tummat på kvalitén. Ytterligare ett bevis att finishen på dom nya referenserna inte håller samma nivå som för ett par år sedan då smiley kolektionen mfl lanserades. Tråkigt, jag gillade Tudor..
Bilderna som återges är tagna med digital zoom. Det finns ingen tavla i världen som är tagna med digital macro zoom från en mobil som kommer göra den rättvisa. Prickarna ovan ser främst ut att komma från återspeglingar från smuts på yttersidan av glaset. Innan jag skulle börja orera så skulle jag putsa glaset ordentligt. Att det fastnar smuts och partiklar ovan som kan behöva lite extra polering är inget konstigt. F ö återges inte samma partiklar på samma ställen i bilderna.
 
Bilderna som återges är tagna med digital zoom. Det finns ingen tavla i världen som är tagna med digital macro zoom från en mobil som kommer göra den rättvisa. Prickarna ovan ser främst ut att komma från återspeglingar från smuts på yttersidan av glaset. Innan jag skulle börja orera så skulle jag putsa glaset ordentligt. Att det fastnar smuts och partiklar ovan som kan behöva lite extra polering är inget konstigt. F ö återges inte samma partiklar på samma ställen i bilderna.
Så där ska inte en tavla se ut ens med macro och vi får väl förutsätta att vederbörande torkat av glaset.
Jag tycker T gör supertrevliga klockor men ogillar om kvalitén försämras.
 
Bilderna som återges är tagna med digital zoom. Det finns ingen tavla i världen som är tagna med digital macro zoom från en mobil som kommer göra den rättvisa. Prickarna ovan ser främst ut att komma från återspeglingar från smuts på yttersidan av glaset. Innan jag skulle börja orera så skulle jag putsa glaset ordentligt. Att det fastnar smuts och partiklar ovan som kan behöva lite extra polering är inget konstigt. F ö återges inte samma partiklar på samma ställen i bilderna.
Partiklarna på bilderna är på samma ställe, tittar du vid swiss texten så ser du att de är på samma ställe vid båda bilderna. Och vad det gäller synligheten så ser jag prickarna med blotta ögat, i visst ljust tycks det skimra likt koppar. Så smutts i glaset är uteslutet.
 
Här är två bilder av min gamla blå BB58. Zoomar man in ser det ut som partiklar på den första. Mellan 45-46.
Men gör man likadant på den andra finns de inte där. Kan lugnt säga efter ett antal bilder att mycket smuts och damm samlas på utsidan och kan vara rätt svåra att ta bort även med mikrofiberduk.
IMG_5057.jpeg
Rock-1.jpeg
DO01005750.jpeg
 

Bilagor

  • Rock-1.jpeg
    Rock-1.jpeg
    792.1 KB · Visningar: 9
Tillbaka
Topp