• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Torsdag = FXD
Tygbandet har gett upp (kardborrelåset) och är inlämnat till AD för att skickas till Tudor.
Gummibandet är ingen favorit, använder hellre Nato, men skulle gärna vilja ha något trevligt ”singlepass”-band.
Tar tacksamt emot förslag, som ni ser behöver det vara ungefär lika långt som originalgummibandet (använder tredje hålet från änden).

IMG_2285.jpeg
Jag kör ofta svart nato från… Zuludiver tror jag. Borstade ståldetaljer matchar titan bra.

70591318237__08126D61-7386-45BA-82D4-82BEB7E2D350.jpeg

IMG_0201.jpeg

Ingen fara. När det är mörkt under vatten så absorberar vattnet andra färger mer (glöm inte att du har en prism effekt från vattnet). Samma fenomen kan du egentligen testa mot en mörk natthimmel. Där du i svart mörker kommer att kunna se nyansen av det blå (obs som en siluett) klarare än tex röd eller liknande.
Kanske utifrån kontrasterande med ljusa visare / index och för att vara lite "stealth". Dvs utifrån användningsområdet och specsen för Marine Nationale back in the days.

Har annars svårt att tro att det skulle stämma generellt.
Se tex:

• Like
Reactions: iko
Säger inte emot. Har testat den några ggr hos AD men kommer inte överens med storleken. Däremot en 39:a med samma blå kulör. Då är risken stoR att kontot får sig en smäll

*edit. Tycker faktiskt inte FXD är tråkig. Men jag tilltalas personligen mer av OG pelagosens blå färg.
Inte klockan som sådan som är trist, bara kulören, jämfört med storebror. En svart FXD som sagt, det vore mumma.

Brukar inte kommentera sånt men sitter den inte lite tajt? Får du inte ont i "handryggen". Du får såklart bära hur du vill, mest nyfiken :)
Fått liknande kommentarer förr. Det är någon illusion eller handledens utformning eller jag vet inte vad... men sant, tittar jag på bilden så ser det faktiskt så ut. Men det stämmer inte, verkligheten är lättare bilhandlarhäng...
IMG_1271.jpeg

IMG_2556.jpeg
IMG_2558.jpeg

Slank in hos en AD spontant nu när jag befinner mig i LA och de hade precis fått in en 54 så givetvis tog jag chansen att testa och jämföra med min 58 🙂

Älskar den slimmade profilen, storleken och claspen men har lite svårt för den fyrkantiga, ”blockiga” känslan i caset så jag sitter lugn i båten med min 58.

Tyvärr hade de ingen av de andra nyheterna eller någon P39 inne dock.

Torsdag = FXD
Tygbandet har gett upp (kardborrelåset) och är inlämnat till AD för att skickas till Tudor.
Gummibandet är ingen favorit, använder hellre Nato, men skulle gärna vilja ha något trevligt ”singlepass”-band.
Tar tacksamt emot förslag, som ni ser behöver det vara ungefär lika långt som originalgummibandet (använder tredje hålet från änden).

IMG_2285.jpeg
När den kom så var en av de första tankarna hos mig, utöver fasta bandhorn, kardborre? Hur bra funkar det över tid egentligen?
Inte så bra uppenbarligen. Anledningen till min fundering var just att det brukar bita ordentligt när det är nytt, men sen tappa bettet över tid. Visst, det finns de som faktiskt sitter ganska bra, men min erfarenhet är att de som stängs och öppnas många ggr över tid blir rätt dåliga med tiden. Vilket ju inte är så konstigt egentligen m t p att det rör sig om små tunna plastkrokar och nylonludd i kombination.

Konstigt val på en klocka gjord för militärt bruk, där materielen kan vara direkt livsavgörande.
Ett rejält C-spänne hade varit ett naturligare val i min bok.

Med det sagt hoppas jag ni får remmarna utbytta, men att de skulle göra magi med de nya håller jag för hoppfullt snarare än troligt. Det är liksom vad det är....

Senast ändrad:
Torsdag = FXD

IMG_2285.jpeg
Erika’s Original har band för FXD.

Tillbaka
Topp