• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka ska jag komplettera med för att då den perfekta vintage Tudor-trippeln?
IMG_4050.jpeg
Känns som att det skulle kunna passa fint att få in en kronograf där också, så kanske en big block?

Hur är era upplevelser med Tudor AD angående prutmån överlag? Nu förstår jag att de inte kommer finnas på nya Black Bay 41 som jag ska titta på. Men överlag, finns det överhuvudtaget?
Fått uppfattning att de är tvärkört oavsett modell 😆

Inte burit denna så mycket på senaste tiden då Panerai är roligt just nu. Även övervägt någon nyare tudor istället, men när jag inte haft den på ett tag så blir jag alltid riktigt frälst och vill då behålla. Kollar igenom bilder från när jag haft bb58 blå och svart, och föredrar helt klart den här. Enda grejen är att jag är mer rädd om den här, skulle absolut inte bada med den vilket känns lite löjligt. Samtidigt lär det bli problem att fixa delar vid eventuell vattenskada osv...
IMG_20230617_160604_edit_766090216491434.jpg

Inte burit denna så mycket på senaste tiden då Panerai är roligt just nu. Även övervägt någon nyare tudor istället, men när jag inte haft den på ett tag så blir jag alltid riktigt frälst och vill då behålla. Kollar igenom bilder från när jag haft bb58 blå och svart, och föredrar helt klart den här. Enda grejen är att jag är mer rädd om den här, skulle absolut inte bada med den vilket känns lite löjligt. Samtidigt lär det bli problem att fixa delar vid eventuell vattenskada osv...
IMG_20230617_160604_edit_766090216491434.jpg
Är väl ett ETA-verk så delar bör väl vara relativt lätta att få tag på….?

Tröttsamt. Notera i texten, billigaste i norden och europa.
Nä vänta en stund säger jag och köp den till listpris hos ad istället.
Tror inte man behöver vänta allt för länge. Jag blev erbjuden en efter 3dagar, fast han sa 1-3mån 🙂 Sen va tanken att köpa när jag eventuellt fått nytt jobb. Ville inte jinxa o köpa klockan, sen skiter de sig med jobbet 🤣
Så jag tacka vänligt nej tack! Tack för att få se den irl, jag återkommer när allt är klart.

Senast ändrad:
Tror inte man behöver vänta allt för länge. Jag blev erbjuden en efter 3dagar, fast han sa 1-3mån 🙂 Sen va tanken att köpa när jag eventuellt fått nytt jobb. Ville inte jinxa o köpa klockan, sen skiter de sig med jobbet 🤣
Så jag tacka vänligt nej tack! Tack för att få se den irl, jag återkommer när allt är klart.
Du lär ha varit där strax efter mig igår gissar jag om det är Nymans i Västerås vi pratar om :)
Jag tycker det är en grymt trevlig modell både på 5 link och gummi.
Har samma känsla där att man troligtvis inte behöver vänta för länge så att köpa en över list känns omotiverat.

Du lär ha varit där strax efter mig igår gissar jag om det är Nymans i Västerås vi pratar om :)
Jag tycker det är en grymt trevlig modell både på 5 link och gummi.
Har samma känsla där att man troligtvis inte behöver vänta för länge så att köpa en över list känns omotiverat.
Jag var in på Nymans V-ås vid 13.45 igår ungefär. Näää finns ingen anledning att köpa över list.

Söndagsgnäll (sorry, kanske börjar bli gammal).
Många modeller att hålla reda på i Black Bay-linjen. Samtidigt så är det konstanta frågor ”menar du den här?” och så väldigt frekvent BB vs BB41…
Tips: nämn rätt modell så blir det rätt från början
9D415AB0-F901-4DF8-AB43-AC1EB792553D.jpeg

IMG_3456.jpeg
Japp Gringa var väl inne på samma sak i sin senaste video.

Tillbaka
Topp