Känns som att det skulle kunna passa fint att få in en kronograf där också, så kanske en big block?Vilken klocka ska jag komplettera med för att då den perfekta vintage Tudor-trippeln?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som att det skulle kunna passa fint att få in en kronograf där också, så kanske en big block?Vilken klocka ska jag komplettera med för att då den perfekta vintage Tudor-trippeln?
Ja som föregående skrev så tycker jag att en Big Block vore ett bra tillägg till den där grymma Tudor-duonVilken klocka ska jag komplettera med för att då den perfekta vintage Tudor-trippeln?
Instämmer! Upplever att Panda ijmf med Reversed panda är snyggare.Känns som att det skulle kunna passa fint att få in en kronograf där också, så kanske en big block?
Jo, har faktiskt spanat en del och tycker de är vackra men är orolig att den ska kännas för stor för min handled. Lutar mer åt en vintage date-day, typ 7017 eller 94613…Känns som att det skulle kunna passa fint att få in en kronograf där också, så kanske en big block?
BB:n är magiskt bra. Testa en så ska du se.Jo, har faktiskt spanat en del och tycker de är vackra men är orolig att den ska kännas för stor för min handled. Lutar mer åt en vintage date-day, typ 7017 eller 94613…
Jo då, har testat en del BB. Men är främst ute efter vintage.BB:n är magiskt bra. Testa en så ska du se.
Alltså Big Block?Jo då, har testat en del BB. Men är främst ute efter vintage.
Ahh jag förstår, men håller med galacticon. Ge det ett test! Dock är date-day också magisk, kikar på att nypa en nu också faktiskt!Jo, har faktiskt spanat en del och tycker de är vackra men är orolig att den ska kännas för stor för min handled. Lutar mer åt en vintage date-day, typ 7017 eller 94613…
Jaha! Trodde du menade Black Bay har faktiskt aldrig testat Big Block men får nog ge den en chansAlltså Big Block?
Någon speciell referens du fastnat för?Ahh jag förstår, men håller med galacticon. Ge det ett test! Dock är date-day också magisk, kikar på att nypa en nu också faktiskt!
Jag har faktiskt framförallt kollat på de lite nyare så inte vintage här då. Men ref 76214 tycker jag är fin. Vill man gå vintage är ju dock en 7019 jumbo härligNågon speciell referens du fastnat för?
Riktigt grym
Grym klocka! Denna får nån annan ta. När jag landar nya jobbet hugger jag en direkt!
Är väl ett ETA-verk så delar bör väl vara relativt lätta att få tag på….?Inte burit denna så mycket på senaste tiden då Panerai är roligt just nu. Även övervägt någon nyare tudor istället, men när jag inte haft den på ett tag så blir jag alltid riktigt frälst och vill då behålla. Kollar igenom bilder från när jag haft bb58 blå och svart, och föredrar helt klart den här. Enda grejen är att jag är mer rädd om den här, skulle absolut inte bada med den vilket känns lite löjligt. Samtidigt lär det bli problem att fixa delar vid eventuell vattenskada osv...
7017 är grymma - stark rek från mig.Jo, har faktiskt spanat en del och tycker de är vackra men är orolig att den ska kännas för stor för min handled. Lutar mer åt en vintage date-day, typ 7017 eller 94613…
Jo på så sätt, men tänkte mer på tavla och visare exempelvis.Är väl ett ETA-verk så delar bör väl vara relativt lätta att få tag på….?
Tror inte man behöver vänta allt för länge. Jag blev erbjuden en efter 3dagar, fast han sa 1-3mån Sen va tanken att köpa när jag eventuellt fått nytt jobb. Ville inte jinxa o köpa klockan, sen skiter de sig med jobbetTröttsamt. Notera i texten, billigaste i norden och europa.
Nä vänta en stund säger jag och köp den till listpris hos ad istället.
Du lär ha varit där strax efter mig igår gissar jag om det är Nymans i Västerås vi pratar omTror inte man behöver vänta allt för länge. Jag blev erbjuden en efter 3dagar, fast han sa 1-3mån Sen va tanken att köpa när jag eventuellt fått nytt jobb. Ville inte jinxa o köpa klockan, sen skiter de sig med jobbet
Så jag tacka vänligt nej tack! Tack för att få se den irl, jag återkommer när allt är klart.
Jag var in på Nymans V-ås vid 13.45 igår ungefär. Näää finns ingen anledning att köpa över list.Du lär ha varit där strax efter mig igår gissar jag om det är Nymans i Västerås vi pratar om
Jag tycker det är en grymt trevlig modell både på 5 link och gummi.
Har samma känsla där att man troligtvis inte behöver vänta för länge så att köpa en över list känns omotiverat.
Haha!!.jaja Black Bay då....Söndagsgnäll (sorry, kanske börjar bli gammal).
Många modeller att hålla reda på i Black Bay-linjen. Samtidigt så är det konstanta frågor ”menar du den här?” och så väldigt frekvent BB vs BB41…
Tips: nämn rätt modell så blir det rätt från början
Japp Gringa var väl inne på samma sak i sin senaste video.Söndagsgnäll (sorry, kanske börjar bli gammal).
Många modeller att hålla reda på i Black Bay-linjen. Samtidigt så är det konstanta frågor ”menar du den här?” och så väldigt frekvent BB vs BB41…
Tips: nämn rätt modell så blir det rätt från början
Ja då var vi där samtidigtJag var in på Nymans V-ås vid 13.45 igår ungefär. Näää finns ingen anledning att köpa över list.
Drog iväg ett mail till de nyss om en BB54, håller tummarna då jag inte haft någon lycka med ADs i Stockholm sedan släppJa då var vi där samtidigt