• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Drog iväg ett mail till de nyss om en BB54, håller tummarna då jag inte haft någon lycka med någon AD i Stockholm sedan släpp🤞🏼
Blev erbjuden en på gran canaria häromdagen på gummit

Dock är ju euron så sjukt kass mot svenska kronan så det kändes inte så spännande

Fixk dock ner priset till ungefär 39 svenska men blev ändå för mycket tycker jag när man egentligen vill ha den på länk

Gummit med t-fit låset var riktigt Nice

Dock var bandet rätt kort...
Jag har 16.5cm handleder och kunde lätt bära den utan att kapa något på gummit

Så beställer man dessa på gummit och har större handleder får man nog höra sig för om längre gummi...

20230617_135710.jpg

20230617_135714.jpg

Grym klocka! Denna får nån annan ta. När jag landar nya jobbet hugger jag en direkt!
Den satt supernice på dig ! Var har du för wrist size?

IMG_4906.jpeg

Här kommer en liten reflektion från en som varit sugen på en Rolex Explorer2 i 15 års tid har jag börjat inse att P01 tickar liknande boxar hos mig.

Det införskaffades inte alls som ett substitut eller så men har börjat se vissa likheter i designen med den borstade bezeln och kanske framförallt användningsområden. Lite knepigare såklart att hålla koll på 2 tidszoner med P01 men det går. Och det är nått med ”odd bird” känslan på olika sätt hos båda klockorna som jag gillar.

Dessutom hade jag varit 100gånger bekvämare att knata runt i Katmandu och Nepal med Tudorn och inte en Rolex för 100k. Inte för att den skulle skadas eller att man behöver vara rädd för rån men det finns nått lite ”vulgärt” med att ha bära en Rolex som motsvarar en livstidsinkomst lokalt som jag även tror kan skapa en onödig distans under spännande möten med människor.
Under mina tidigare resor dit har Seiko Skx007 och Sjöö Sandström Skydiver fått tjänstgöra på handleden.

IMG_9042.jpeg

Skaffa just min första Tudor, gillar tyngden och känslan så har lämnat intresse för en ”likadan” med nya länken. Oväntat trevlig klocka som har tagit tid att få upp ögonen för - märkligt nog. Ska jag klaga på nåt skulle jag gärna haft snabbkopplingar i spännet likt submariner. Är precis mellan att 3 länkar bort blir för tight och två bort lite löst när jag är kall men i värme (mer svullen) sitter den bra

IMG_4906.jpeg

Här kommer en liten reflektion från en som varit sugen på en Rolex Explorer2 i 15 års tid har jag börjat inse att P01 tickar liknande boxar hos mig.

Det införskaffades inte alls som ett substitut eller så men har börjat se vissa likheter i designen med den borstade bezeln och kanske framförallt användningsområden. Lite knepigare såklart att hålla koll på 2 tidszoner med P01 men det går. Och det är nått med ”odd bird” känslan på olika sätt hos båda klockorna som jag gillar.

Dessutom hade jag varit 100gånger bekvämare att knata runt i Katmandu och Nepal med Tudorn och inte en Rolex för 100k. Inte för att den skulle skadas eller att man behöver vara rädd för rån men det finns nått lite ”vulgärt” med att ha bära en Rolex som motsvarar en livstidsinkomst lokalt som jag även tror kan skapa en onödig distans under spännande möten med människor.
Under mina tidigare resor dit har Seiko Skx007 och Sjöö Sandström Skydiver fått tjänstgöra på handleden.
Förstår tankarna och upplever P01:an som en av de absolut roligaste Tudor släppt. Dessvärre för stor för min handled, annars hade den suttit där.

Däremot som bärare av både en Exp I och II så skulle jag inte jämföra dem och för en resa till te x Katmandu skulle jag ev välja Tudorn pga stöldrisken.

Förstår hur du menar gällande kostnad kontra årslön. Men det beror i mina ögon på hur man bär den. Om man bär något för att visa upp och så det sticker i ögonen är det fel oavsett vart man befinner sig. Så för min del fungerar båda bara man känner sig bekväm med dem. Gillar som sagt P01 men skulle själv inte jämföra de båda.

Drog iväg ett mail till de nyss om en BB54, håller tummarna då jag inte haft någon lycka med ADs i Stockholm sedan släpp🤞🏼
Tydligen 2års väntetid på en BB54 hos Nymans i Västerås 🥲 det blir väl till att hoppas att man har lite tur där jag redan stått på lista sen lansering.

Tydligen 2års väntetid på en BB54 hos Nymans i Västerås 🥲 det blir väl till att hoppas att man har lite tur där jag redan stått på lista sen lansering.
Ta 2 år med en stor nypa salt. Har man tur kan man hitta de hos AD att köpa direkt. Var nyligen i Köpenhamn samt Polen och där kunde man köpa direkt (länk samt gummi). Visst man får betala mer med tanke på växelkursen men de finns att köpa där ute.

Ta 2 år med en stor nypa salt. Har man tur kan man hitta de hos AD att köpa direkt. Var nyligen i Köpenhamn samt Polen och där kunde man köpa direkt (länk samt gummi). Visst man får betala mer med tanke på växelkursen men de finns att köpa där ute.
Ja, det ær nog bara i Norge och Sverige det ær så hær långa væntetider. Førstår inte varfør dom inte kan skicka hit flera klockor om det blir sålt med en gång.

Kan också intyga att det gick att köpa i Köpenhamn direkt så sent för ett par veckor sedan!

Ja, det ær nog bara i Norge och Sverige det ær så hær långa væntetider. Førstår inte varfør dom inte kan skicka hit flera klockor om det blir sålt med en gång.
Rolex och Tudor har tilldelning per marknad baserat på antal invånare. Om de skulle skicka obegränsat med klockor är som att trycka mer sedlar.
Tvår år är baserat på estimerad takt på tilldelning och antalet uppskrivna. Som @WatchM nämner så "ta det med en nypa salt". Men det kan ändå vara bra att återkomma till dem med jämna mellanrum.

Jag har lagt upp en bytesannons mot min bb36:a sedan några dagar tillbaka. Jag tror att om jag skulle lägga ut en annons på mina gamla tofflor, skulle intresset vara större än det jag mottagit än så länge.
Inget illa menat men priset är rätt högt för att vara en ’21:a. Jag lade under 26k från AD 2020 och ca. 26 vid omköp från AD 2021. Nypris för en BB36 är ju tyvärr svårt att jämföra eftersom specen ändrats.

Sedan överlag är marknaden rätt sval.

Inget illa menat men priset är rätt högt för att vara en ’21:a. Jag lade under 26k från AD 2020 och ca. 26 vid omköp från AD 2021. Nypris för en BB36 är ju tyvärr svårt att jämföra eftersom specen ändrats.

Sedan överlag är marknaden rätt sval.
En ny kostade ca 33k kr innan nya modellerna kom ut och föregångaren utgick.

Tillbaka
Topp