• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hva betyr «RP»?

Er det Tudors kode for produksjonsår på clasp, slik Rolex har hatt i mange år? Hvor er i så fallTudorkodetabellen?

Takker for faglig svar.

7B0FB5CD-0512-4755-BD16-A05398F1A24F.png

97BB92DF-8998-4AE2-BBB9-AF6825560A7A.png

Senast ändrad:
Det är mer när jag pratade med en AD så var deras uppfattning från att ha pratat med Tudor att T-fit inte lär komma till BB58 innan de uppdaterar hela modellen.
Tror du har rätt, ingen av de modeller som uppdaterats med T-fit har samma design som föregångaren. Här har ju Tudor "målat in sig lite i ett hörn" eftersom '58:an är en replica av orginalet. Men de kommer säkerligen att släppa en liknande modell med T-fit istället. 🤷🏻‍♂️

Tror du har rätt, ingen av de modeller som uppdaterats med T-fit har samma design som föregångaren. Här har ju Tudor "målat in sig lite i ett hörn" eftersom '58:an är en replica av orginalet. Men de kommer säkerligen att släppa en liknande modell med T-fit istället. 🤷🏻‍♂️
Som plötsligt kostar 52300kr och så känns det plötsligt sisådär värt det. Lite som att trösklen att köpa en BB36 för runt 30 var skapligt låg, men för 40 känns det skapligt dyrt 🙂

Som plötsligt kostar 52300kr och så känns det plötsligt sisådär värt det. Lite som att trösklen att köpa en BB36 för runt 30 var skapligt låg, men för 40 känns det skapligt dyrt 🙂
Instämmer. Lade 23k med rabatt på min första BB36 2020. För det priset de tar för den nu finns det mycket annat fint antingen för samma peng eller med att lägga till lite mer.

Det är mer när jag pratade med en AD så var deras uppfattning från att ha pratat med Tudor att T-fit inte lär komma till BB58 innan de uppdaterar hela modellen.
Knowing tudor så kommer någon del skilja sig 1mm i storlek så man inte kan använda länken på föregående modell.

Vi får se, skulle vara sjukt irriterande om eventuell ny version av BB58 inte skulle kunna ha passande gummi till nuvarande case. Tudor har ju utvecklat BB-linjen till att vara klockvärdens motsvarighet till Konsums blåvitt-serie.
Ny version där band och gummi passar över hela linjen känns mer logiskt.

Men, för att vara positiv, möjlighet att köpa gummi finns ju redan nu genom att använda bef endlänkar till T-fit band enligt flera YT-filmer.

I övrigt: jordgubbar
IMG_7404.jpeg

IMG_7406.jpeg

Ligger en nästan ny ute till 38.900,- här i Norge med blå skiva. Men då köper jag nog ny istället. 36 för min del alla dagar. 39 blir för stort på den typ av klocka. Jag tycker BB54 är perfekt så vill inte ha större än det.
Ja 36 skulle vara mitt safe choice men jag tycker proportionerna på 39an är rätt bra ändå.
5 link aka jubilee länken sitter som en dröm.
1687697659869.jpeg

Tillbaka
Topp