• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gillar verkligen hur pro'n fångar ljuset i bezeln och tavlan ☝️

Bilagor

• 20230625_130015.jpg
    20230625_130015.jpg
    683.5 KB · Visningar: 11
Jag gillar enkelheten i tavlan men risken är väl att den blir lite väl plain i slutänden.
Lutar även åt den nya burgundy på jubilee och kan uppleva att den blir mer kontrastrik i jämförelse.
Det är väl egentligen inget jättefel med tavlan men man hade ju en BB36 som var tämligen unisont hyllad klassiker för sin enkelhet, lekfullhet och egenart. Och så ersätter man det med nåt fjamsigt sunburst med rak text som ser ut att vara hämtat från förra generationens Glamour-serie (eller vilken som av Tudors alla anonyma dressklock-serier). Känns som ett så oförståeligt drag. Orginalet var en design-ikon, nya generationen ser ut som om den var designad av nån förnuftig controller på logistik&produktionsavdelningen.

Har du testat om pelagos gummit passar på bb 58ans ändlänkar? Är sugen på att beställa ett pelagos gummi till min 58a. Men vet ej om det passar 😅
Senterledd på P39-lenken er like bred som senterlenken på Ranger 39. Det vil si at BB58 er ulik Rangerlenken, så da blir svaret at gummireimen ikke passer 100% på BB58 sine endlinks.

MEN: Hvis du har en Rangerlenke, tar av endlinks på den og monterer P39 sin gummi på, så skal det passe - også på BB58. Du må med andre ord ha 3 Tudors for å få dette til. Så, du ga meg en idé. :) Har lett etter gummireim til Ranger - og ditt spørsmål nå ga meg jo svar at jeg allerede har en gummireim som passer med litt mix 'n' match. Det er jo bare det at gummireimen på P39 er 21mm så det kan muligens se litt corny ut på 20mm BB58 og Ranger.

Får teste en gang.

Det är väl egentligen inget jättefel med tavlan men man hade ju en BB36 som var tämligen unisont hyllad klassiker för sin enkelhet, lekfullhet och egenart. Och så ersätter man det med nåt fjamsigt sunburst med rak text som ser ut att vara hämtat från förra generationens Glamour-serie (eller vilken som av Tudors alla anonyma dressklock-serier). Känns som ett så oförståeligt drag. Orginalet var en design-ikon, nya generationen ser ut som om den var designad av nån förnuftig controller på logistik&produktionsavdelningen.
Agree to disagree.
Jag tycker att Tudor har lyckats bra med designen och uppskattar även att krontuben numera är borta.
Jubilee/5 link länken tycker jag också är ett riktigt bra tillskott.
Däremot har jag haft ett gäng BB36or från föregående generation och risken finns att jag även tröttnar på den enkla tavlan hos den nya generationen relativt snabbt.
Kanske blir ett test framledes.

Senterledd på P39-lenken er like bred som senterlenken på Ranger 39. Det vil si at BB58 er ulik Rangerlenken, så da blir svaret at gummireimen ikke passer 100% på BB58 sine endlinks.

MEN: Hvis du har en Rangerlenke, tar av endlinks på den og monterer P39 sin gummi på, så skal det passe - også på BB58. Du må med andre ord ha 3 Tudors for å få dette til. Så, du ga meg en idé. :) Har lett etter gummireim til Ranger - og ditt spørsmål nå ga meg jo svar at jeg allerede har en gummireim som passer med litt mix 'n' match. Det er jo bare det at gummireimen på P39 er 21mm så det kan muligens se litt corny ut på 20mm BB58 og Ranger.

Får teste en gang.
Blir ett dyrt gummi om jag ska behöva allt det där 😅 hade vart kul o se hur det skulle se ut iaf. Väntar med spänning på ett test framöver 😉

Ja jag gissar på en svart klocka, gärna som nån av de ovan visade, men gjord i kolfiber.
Detta med inspiration till ovan visade segelbåt⛵

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp