• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sorry, va bara tvungen 😄
Z.jpg
Glimrende. Den skal jeg bruke i jobbsammenheng og prosjektstyring når det kommer til stykket. :)

Har jag fått solsting och ser i syne nu eller har vridringens siffror blekts? Jag kan verkligen inte se kopparfärg oavsett ljus 😄

Jan/feb:
IMG_8552.jpeg
IMG_9601.jpeg

IMG_9223.jpeg

Juni/juli:
IMG_1242.jpeg

IMG_1237.jpeg

IMG_0938.jpeg
Swr onekligen ut så av bilderna att döma. Ser ut som en BB54 fast med röda triangeln. Märkligt om bara siffrorna bleks men bezeln i övrigt inte ser blekt ut?

BB-Pro är det väl fortfarande lista på och sen vet vi alla läget kring BB54 och nya burgundy på jubilee. Men det verkar som att P39 nu går att få relativt snabbt. Så det är ju riktigt trevligt.
En P39 är jag också sugen på, men måste hejda mig lite och vänta på BB-Pro. Köpte ju en Ranger för att lindra abstinensen tills det är min tur.

Hej,

Den senaste tiden när jag vrider upp klockan har ett klickande ljud dykt upp. Detta kommer numera ganska omgående, efter kanske tre varv.

Klockan är en Tudor Prince Oysterdate 72033 med ETA 2824-2 från 90-talet troligen.

Vad kan det bero på och behöver jag göra något åt det? Finns det risker med att fortsätta vrida upp den?

Tack klocksnack!
klockan.PNG

Hej,

Den senaste tiden när jag vrider upp klockan har ett klickande ljud dykt upp. Detta kommer numera ganska omgående, efter kanske tre varv.

Klockan är en Tudor Prince Oysterdate 72033 med ETA 2824-2 från 90-talet troligen.

Vad kan det bero på och behöver jag göra något åt det? Finns det risker med att fortsätta vrida upp den?

Tack klocksnack!
klockan.PNG
Den är inte fullt uppdragen så det är klicken från att den frikopplar du känner?

Tillbaka
Topp