• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ranger som jag hämtade ut ny i december. Det är som ni skrivit, otroligt trögt som att det kanske har fastnat något. Händer inget hur hårt man än försöker.

Legg springbar i litt varmt såpevann en halvtimes tid, så får du i alle fall bort eventuell skitt som har lagt seg mellom hylsene. Verdt et forsøk. @M4rthn
Det kan vara värt att testa, tack för tipset!

Får åka förbi AD efter jobbet om det inte går.

Prince Date+Day ☀️
IMG_9177.jpeg

Testade BB54 för ett tag sedan. Storleken är bra för oss med mindre handleder men något som inte klickar för mig är tjockleken på bezeln i relation till urtavlan. Kan vara att jag är van med SKX013 eller är det någon mer som sett detta?
PXL_20230603_100848307.jpg

Testade BB54 för ett tag sedan. Storleken är bra för oss med mindre handleder men något som inte klickar för mig är tjockleken på bezeln i relation till urtavlan. Kan vara att jag är van med SKX013 eller är det någon mer som sett detta?
PXL_20230603_100848307.jpg
Håller helt med. Detta och att jag även tycker luggarna blir oproportionerligt stora är huvudanledningarna till att jag fortfarande gillar BB58 bättre och inte planerar att byta ut den mot BB54, trots att många andra förbättringar gjorts i form av framförallt tjockleken och T-Fit.

Håller helt med. Detta och att jag även tycker luggarna blir oproportionerligt stora är huvudanledningarna till att jag fortfarande gillar BB58 bättre och inte planerar att byta ut den mot BB54, trots att många andra förbättringar gjorts i form av framförallt tjockleken och T-Fit.
Hade inte lagt märke till luggarna men håller med.

Det sket sig med klockköp idag, målet var den nya gmt’n alt. bb54. båda har väntelista.. Kanske lika bra då jag gillar och fått upp intresset för bb58an, 39mm och knappt 12mm.tjock så tror jag att den kan passa bättre, dessutom verkar den finnas ny eller om jag hittar en bättre begagnad.
BB. 58an jag menar är den med röd triangel på ringen och jag undrar om det är något man ska se upp med vid ev. köp av begagnad? Förutom papper o box då.

mvh//Rickard..
BB58 är en riktigt bra klocka! Mycket för pengarna. Som någon redan skrivit, välj en med länk. Många klagar på ’nitarna’ på sidan av länken, men jag tycker det är del av designen på denna, gillar det! Enda nackdelen att det inte finns easy-link eller T-fit för att justera, annars är det en helt perfekt klocka.
Ett fint beg exemplar 1-3 år gammalt ca 30-33k.

• Like
Reactions: 308
Tillbaka
Topp