• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag och brorsan 😊
C6AD86E6-CEA2-4672-89B8-CF469D946653.jpeg

Såg den här på Reddit och watchesofspionage på insta. Måste säga att den vara riktigt cool enligt mig.

va32iilkxkab1.jpg

‘In 2022/2023, the US Secret Service Counter Assault Team (C.A.T. aka Hawkeye) commissioned a custom Tudor Pelagos LHD with a red HAWKEYE on the dial and the Team’s insignia of a CAT's paw around a Secret Service Star on the caseback. There were approximately 50 produced. The CAT is the elite unit that provides tactical support to the Presidential Protective Division of the Secret Service.’

Enligt en kommentar på Reddit så valde dem LHD för att kronan inte ska störa när dom drar sitt vapen. Sen om det stämmer eller inte vem vet 😄

Såg den här på Reddit och watchesofspionage på insta. Måste säga att den vara riktigt cool enligt mig.

va32iilkxkab1.jpg

‘In 2022/2023, the US Secret Service Counter Assault Team (C.A.T. aka Hawkeye) commissioned a custom Tudor Pelagos LHD with a red HAWKEYE on the dial and the Team’s insignia of a CAT's paw around a Secret Service Star on the caseback. There were approximately 50 produced. The CAT is the elite unit that provides tactical support to the Presidential Protective Division of the Secret Service.’

Enligt en kommentar på Reddit så valde dem LHD för att kronan inte ska störa när dom drar sitt vapen. Sen om det stämmer eller inte vem vet 😄
Flere special dials på Pelagos:

REC-Pelagos-Watch-1.jpeg

Commandos.jpg

Kilder: https://tudorcollector.com/rosstalk...sive-royal-engineers-commandos-tudor-pelagos/

Bra artikel om nya FXD modellerna - Jag är rejält sugen på Chronon

Om det bara inte var för den där texten… Känns malplacerad om man inte är seglare själv.
Tänk om de kunde gjort en sån här specialare för sin cykelsatsning också. Kolfiber är ju minst lika självklart för cyklar som för båtar. ”Tudor BMC Racing Team”, det kunde jag leva med som cyklist med tre st BMC i garaget. 😝

IMG_3277.jpeg

Hittade ovanstående på youtubekanalen kctimeshare. Inte bara är den totala tjockleken mindre, caset är tunnare och det är snarare i case-backen som mycket av höjden sitter.

För att de redan har FXD.
Personligen tycker jag de skulle göra den ändå men jag skulle kunna tänka mig att Tudor kanske går nån annan väg med nästa P39 just för att de redan har en blå FXD som ligger ganska nära i uttrycket.
Nja. De har jo også 42mm Pelagos med dykkebezel i blått med lenke, som egentlig er nærmere P39 enn FXD med count down bezel.

Nja. De har jo også 42mm Pelagos med dykkebezel i blått med lenke, som egentlig er nærmere P39 enn FXD med count down bezel.
Instämmer. Med FXD logiken hade den aldrig heller blivit av med tanke på den blå OG Pelagosen. Även om båda tillhör Pelagos linjen så är de ganska olika för olika syften. Ur ett rent försäljningsperspektiv känns en blå P39 logiskt. Men den som lever får se. Skulle iof vara kul om de släppte en "starbuck" istället. 🤷🏻‍♂️

Tillbaka
Topp