SAILCLOTH – Watchwear.se
watchwear.se
Hej! Säljs som sailcloth men det är gummi...sitter bra och jag är nöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/sailcloth/ svarade i fel tråd..Sorry.Vad för band är detta? Är ute efter någonting likadant till min Superocean
Tack så mycket Klajon! Svart/orange varianten ser väldigt lockande ut…https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/sailcloth/ svarade i fel tråd..Sorry.
Flere special dials på Pelagos:Såg den här på Reddit och watchesofspionage på insta. Måste säga att den vara riktigt cool enligt mig.
‘In 2022/2023, the US Secret Service Counter Assault Team (C.A.T. aka Hawkeye) commissioned a custom Tudor Pelagos LHD with a red HAWKEYE on the dial and the Team’s insignia of a CAT's paw around a Secret Service Star on the caseback. There were approximately 50 produced. The CAT is the elite unit that provides tactical support to the Presidential Protective Division of the Secret Service.’
Enligt en kommentar på Reddit så valde dem LHD för att kronan inte ska störa när dom drar sitt vapen. Sen om det stämmer eller inte vem vet
Snygg! Tjocklek på den jämfört med OG black bay (in house)?Trevlig kväll på er!
Hydronauten är underskattad.Nyköpt gamling från forummedlem. Gillar den verkligen.
Vet faktiskt inte exakt skillnaden men har ägt båda modeller och det är stor skillnad i både tjocklek samt upplevd storlek på armen, denna nya bärs mer som en klocka på 40mmSnygg! Tjocklek på den jämfört med OG black bay (in house)?
Om det bara inte var för den där texten… Känns malplacerad om man inte är seglare själv.Bra artikel om nya FXD modellerna - Jag är rejält sugen på Chronon
Why Tudor's First Carbon Watches Are Perfect for Professional Yacht Racing | Gear Patrol
We spent two days embedded with the Alinghi Red Bull team as Tudor dropped two new Pelagos models in the ultralight material.www.gearpatrol.com
Jämförde denna och den gamla för några veckor sedan. Stor skillnad, särskilt på höjden.Snygg! Tjocklek på den jämfört med OG black bay (in house)?
I stil med den riktiga Black Bay (alltså första med ETA)?Jämförde denna och den gamla för några veckor sedan. Stor skillnad, särskilt på höjden.
Aldrig provat den!I stil med den riktiga Black Bay (alltså första med ETA)?
Skulle tro att den nya releasen upplevs Betydligt smalare än ETA BB. Den nya varianten har tunnare boett och höjden sitter mer i caseback.I stil med den riktiga Black Bay (alltså första med ETA)?
Jag har haft alla tre generationers black bay och mk3 (om man kan kalla den det) upplevs absolut tunnast och minst på armen!Skulle tro att den nya releasen upplevs Betydligt smalare än ETA BB. Den nya varianten har tunnare boett och höjden sitter mer i caseback.
Tja. Hvorfor ikke.
För att de redan har FXD.Tja. Hvorfor ikke.
Nja. De har jo også 42mm Pelagos med dykkebezel i blått med lenke, som egentlig er nærmere P39 enn FXD med count down bezel.För att de redan har FXD.
Personligen tycker jag de skulle göra den ändå men jag skulle kunna tänka mig att Tudor kanske går nån annan väg med nästa P39 just för att de redan har en blå FXD som ligger ganska nära i uttrycket.
Instämmer. Med FXD logiken hade den aldrig heller blivit av med tanke på den blå OG Pelagosen. Även om båda tillhör Pelagos linjen så är de ganska olika för olika syften. Ur ett rent försäljningsperspektiv känns en blå P39 logiskt. Men den som lever får se. Skulle iof vara kul om de släppte en "starbuck" istället.Nja. De har jo også 42mm Pelagos med dykkebezel i blått med lenke, som egentlig er nærmere P39 enn FXD med count down bezel.