• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är väl snarare i pris än att det alltid ska finnas en tudor tillgänglig?
Lite både och. Sättet jag resonerar är att kan man inte få tag i en rolex så "nöjer" jag mig med en Tudor (i tillgänglighet och pris). Kan man inte få tag i en Tudor så förblir man utan klocka. Vad jag försöker säga är att Tudor för majoriteten av folk inte är Rolex därför vill jag påstå att de inte har "råd" att bete sig som storebror.

Exhibition only betyder helt enkelt inte samma sak när de står framför en Tudor.

Dagens badklocka 🇮🇹

IMG_3246.jpeg

Var på Kreta hittar man Tudors? 😅 finns det någon bra butik du rekommenderar?
- I Chania, bakom ”Town Hall” i gamla stan finns en butik som har flera av de ”stora” märkena, tex Rolex och Tudor. De är väldigt trevliga och har förståelse för att vi från Sverige har svårt att handla pga valutan.
Finns i Rethymnon och Heraklion också, men där har jag inte varit i år, så vet inte hur det ser ut där.

Heads up
Jag tackade precis nej till en Pelagos 39 hos Nymans i Västerås så om någon här är på jakt efter den modellen testa att kontakta dem.
Jag tog även bort mig ifrån listan på BB54an så förhoppningsvis klättrar någon här inne lite närmare på listan även där.

Folk med BB S925 - hur tycker ni klockan gör sig över tid? Är metallen mjukare än vanligt rostfritt och blir klockan därmed lättare repig? Hur oxideras silvret i nordiskt klimat? Behöver man göra något åt det ofta? Uppskattar era åsikter på lite längre sikt kring den klockan!

Nu så har jag fått tillökning i tudorfamiljen. Halvtaskig kvällsbild här men svårt att inte direkt dela bild när man fått ny klocka.
20230728_213211.jpg

Någon som för övrigt har koll på hur vanligt det är med cert utan datum, certet är alltså stämplat med försäljare men utan något datum ifyllt, något som bör oroa? Är ju svårt att få tag på dessa i Europa som det verkar så fick bli import från Hong Kong.

Någon som för övrigt har koll på hur vanligt det är med cert utan datum, certet är alltså stämplat med försäljare men utan något datum ifyllt, något som bör oroa? Är ju svårt att få tag på dessa i Europa som det verkar så fick bli import från Hong Kong.
Väldigt vanligt förr. Mindre vanligt idag.
Du har ingen garant då certet inte är komplett, inget att oroa sig för.

Folk med BB S925 - hur tycker ni klockan gör sig över tid? Är metallen mjukare än vanligt rostfritt och blir klockan därmed lättare repig? Hur oxideras silvret i nordiskt klimat? Behöver man göra något åt det ofta? Uppskattar era åsikter på lite längre sikt kring den klockan!
Silver är ju mjukare än stål såman får ju vara försiktig när man byter band men det skall man ju alltid vara.
Har haft min i två år nu och visst den har blivit lite gulare än när den var ny.
Har inte gjort något åt min använder den i alla möjliga miljöer , badar i saltvatten sötvatten sportar mm.mm.
Så ingen större skillnad mot stål egentligen förutom att ingen länk finns som passar perfekt.
Slå till en grym klocka med en tavla som ändrar karaktär i olika ljus.
IMG_4321.jpeg
IMG_4320.jpeg

Silver är ju mjukare än stål såman får ju vara försiktig när man byter band men det skall man ju alltid vara.
Har haft min i två år nu och visst den har blivit lite gulare än när den var ny.
Har inte gjort något åt min använder den i alla möjliga miljöer , badar i saltvatten sötvatten sportar mm.mm.
Så ingen större skillnad mot stål egentligen förutom att ingen länk finns som passar perfekt.
Slå till en grym klocka med en tavla som ändrar karaktär i olika ljus.
IMG_4321.jpeg
IMG_4320.jpeg
Hur blir bandet när du badat med de?
Är det något special Nato eller är det inte meningen att man ska bada med det?

Det är orginalbandet som följer med klockan ett riktigt skönt band.
Badar jag i saltvatten så blir det lite stelt men det är bara att skölja av det i sötvatten är ju inget Nato egentligen ser ut så här under klockan.
Så fort det torkat är det som vanligt igen.
Hur blir bandet när du badat med de?
Är det något special Nato eller är det inte meningen att man ska bada med d
image.jpg

Tillbaka
Topp