• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortorsdag uppe i fjällen
IMG_3734.jpeg
Tjusigt! Vad är det för gummi som sitter på?

Silver är ju mjukare än stål såman får ju vara försiktig när man byter band men det skall man ju alltid vara.
Har haft min i två år nu och visst den har blivit lite gulare än när den var ny.
Har inte gjort något åt min använder den i alla möjliga miljöer , badar i saltvatten sötvatten sportar mm.mm.
Så ingen större skillnad mot stål egentligen förutom att ingen länk finns som passar perfekt.
Slå till en grym klocka med en tavla som ändrar karaktär i olika ljus.
IMG_4321.jpeg
IMG_4320.jpeg

Tackar! Den är verkligen supersnygg. Det där med att det finns några länkar som passar tycker jag känns lite tråkigt. Det är ju onekligen en väldigt länkvänlig modell. Var inte riktigt inne på en av dessa men fick en lagd i näven på en butik igår och jäklar vad den är charmig..

🤩 Min nästa kommer att bli en blå. Måste även prova en 36:a. Har förut stirrat mig blind på specs men har insett att jag måste prova olika storlekar I början av karriären kollade jag inte ens på klockor under 40 😁
Jag kollar inte på något över 36mm nu :D sweet spot är för mig runt 32-33mm om det är "bara tavla", sen lite större om klockan har bezel.

Fick till slut mitt gummiband från Etsy till min Tudor gmt med orginal Tudor viklås ”om du vill ha texten så du läser det när du viker upp insida handled” gör att flärpen hamnar åt fel håll😩 (är bara en känsla) annars helt rätt med curved👍

Bilagor

• IMG_3342.jpeg
    IMG_3342.jpeg
    492.2 KB · Visningar: 18
  • IMG_3344.jpeg
    IMG_3344.jpeg
    359.9 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Fick till slut mitt gummiband till min Tudor gmt men orginal Tudor viklås ”om du vill ha texten så du läser det när du viker upp insida handled” gör att flärpen hamnar åt fel håll😩 (är bara en känsla) annars helt rätt med curved👍
Jag sätter byter alltid sidor på banden vilket gör att texten blir upp och ner men banden åt rätt håll tycker jag men smaken är som baken.

Har en halvlänk till bb58/54 om någon vill ha bara att höra av sig i PM.
@erow letade inte du efter en halvlänk?
Såg precis att uncle släppt en oyster länk till bb58. Ni som beställt från dem, är det tull och moms som gäller?
A1423E84-50DF-451E-9C46-E646E768A458.png
Som övriga redan sagt så tillkommer en del avgifter. Senast beställde jag med det billigare fraktalternativet som går med PN. Blev då något billigare men tog lite längre tid. Använd koden WISDEAL för några % rabatt.

Tillbaka
Topp