• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pro på kvällskvisten
1690907130751.jpeg
Jaså, det blev en Pro igen? 😁

Hur står sig Ranger 41 mm i värdeminskning per år? Är lite sugen på en men undrar lite kring värdet om man håller den i fint skick.

Som ni kanske märker på min frågeställning så är jag rätt grön på sånt här.

Hur står sig Ranger 41 mm i värdeminskning per år? Är lite sugen på en men undrar lite kring värdet om man håller den i fint skick.

Om du ska köpa en klocka med hänsyn till värdet tror jag inte en Ranger är rätt val. Om du ska köpa Tudor hade jag i så fall satsat på en BB58. Vad säger proffsen här inne?
Och som alltid: köp en klocka för att du vill ha den, inte för att spekulera. Det blir inte så roligt med klockor då . . .

Om du ska köpa en klocka med hänsyn till värdet tror jag inte en Ranger är rätt val. Om du ska köpa Tudor hade jag i så fall satsat på en BB58. Vad säger proffsen här inne?
Och som alltid: köp en klocka för att du vill ha den, inte för att spekulera. Det blir inte så roligt med klockor då . . .
Självklart gillar Rangern men också BB58an men Ragnern är mer inom budget atm.

Självklart gillar Rangern men också BB58an men Ragnern är mer inom budget atm.
Om du är rädd för värdeminskning ska du inte köpa Tudor, iaf inte någon som fortfarande produceras.

Köp alltid det du vill ha. Om du är osäker på köpet så avvakta till det känns rätt. Men strunta i värdet. 😉

Vad jag vet så säljs den nya Rangern bara 39mm men den förra 41, så där kan du nog hitta en lättare begagnad som redan gjort den "stora" värdeminskningen.

Då får man väl välkomna sig till tudorgänget då! Fick tillfälle att köpa den här black bay 54:an i dagarna och är riktigt impad, storleken är verkligen smutt.

Något som kan vara jobbigt dock är att komma överens med är hur tunn både klockan och bezeln är i förhållande till liknande dykare men det är väl mest en personlig preferens såklart 😁

IMG_1956.jpeg

IMG_1954.jpeg

IMG_1953.jpeg

Kuriosa för den som undrar, Uncle Straps kommer snart börja tillverka jubilee till bb 54 som man kan använda t-fit claspen på. Någon som har ett jubilee från uncle straps till sin bb 58 och kan svara på hur kvalitén känns på dom? :D

svaruncle.jpg

Någon som vet om BB 36, den med jubilee-länk finns i lager? Eller är det väntetid och kölista som gäller. Såg den som hastigt i London men hann inte testa.

Då får man väl välkomna sig till tudorgänget då! Fick tillfälle att köpa den här black bay 54:an i dagarna och är riktigt impad, storleken är verkligen smutt.

Något som kan vara jobbigt dock är att komma överens med är hur tunn både klockan och bezeln är i förhållande till liknande dykare men det är väl mest en personlig preferens såklart 😁

IMG_1956.jpeg

IMG_1954.jpeg

IMG_1953.jpeg
Älskar hunden åxå! Bra combo!

Tillbaka
Topp