• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

A5BEF5D2-47AD-4778-B110-D2D4621209C7.jpeg

Instämmer.
Men hur var den blåa nyansen på urtavlan? Tycker att den ser rätt häftig ut på pressbilderna med vi vet ju alla hur färgåtergivningen kan vara helt annorlunda irl.
Som Cosmo säger nedan helt annorlunda mot tidigare gen. Mer metallisk och subtil. Hela klockan utstrålar imho mer ”dress” än ”sport” som den tidigare generationen gjorde. Tyvärr måste jag säga. Personligen hade jag gärna sett en 39mm med ”oyster” och mer tool-utstrålning än vad uppdateringen gör. Men det kanske kommer…
Mer metallisk blå skulle jag säga.
Inte som den förra generationen.
1691319872819.jpeg

Som Cosmo säger nedan helt annorlunda mot tidigare gen. Mer metallisk och subtil. Hela klockan utstrålar imho mer ”dress” än ”sport” som den tidigare generationen gjorde. Tyvärr måste jag säga. Personligen hade jag gärna sett en 39mm med ”oyster” och mer tool-utstrålning än vad uppdateringen gör. Men det kanske kommer…
Jag hade gärna sett ett option mellan jubilee 5-link och oyster likt det alternativ som finns till burgundy.
Rent komfortmässigt så föredrar jag dock jubilee även om oyster ser mer sportigt ut.

Träffade en polare i veckan som köpt en ny 58:a. Kul att jämföra side by side med min som är lite sliten. Bilder gör aldrig upplevelsen rättvisa som vi alla vet. Men när man jämförde vridningarna såg man tydligt att de guldiga siffrorna på min blekts nämnvärt och nu har en mer gräddvit ton
IMG_4149.jpeg
IMG_4150.jpeg
IMG_4151.jpeg
IMG_4152.jpeg
Härligt med en välanvänd klocka.
Tycker ofta dom slits med värdighet och blir snyggare med tiden på något sätt.

Träffade en polare i veckan som köpt en ny 58:a. Kul att jämföra side by side med min som är lite sliten. Bilder gör aldrig upplevelsen rättvisa som vi alla vet. Men när man jämförde vridningarna såg man tydligt att de guldiga siffrorna på min blekts nämnvärt och nu har en mer gräddvit ton
IMG_4149.jpeg
IMG_4150.jpeg
IMG_4151.jpeg
IMG_4152.jpeg
Verkar som att guldfärgen också kan variera ganska mycket direkt från produktion. Köpte en 58a från AD där markeringarna var markant ljusare än på andra 58or, trots att den var helt ny. Fick hjälp med att byta inlägget och nu matchar de guldmarkeringarna på tavlan perfekt 👌 Men det är väl bara en tidsfråga innan den fejdar naturligt även på min 😊

Jag sätter byter alltid sidor på banden vilket gör att texten blir upp och ner men banden åt rätt håll tycker jag men smaken är som baken.
Har nu växlat sida på bandet, tycker du har helt rätt👌🏼 men borde varit så från början med tanke på vad jag gav för viklåset i orginal. Eller rättare sagt viklåsets funktion känns inte genomtänkt!
IMG_3384.jpeg

Senast ändrad:
Tack!
Ja jag föredrar också mer åt sport och tooliga hållet än dress.

Härligt med en välanvänd klocka.
Tycker ofta dom slits med värdighet och blir snyggare med tiden på något sätt.
Helt enig. 58:an är ett praktexempel på klocka som faktiskt t.o.m kan se bättre ut med lite slitage än flång ny
Verkar som att guldfärgen också kan variera ganska mycket direkt från produktion. Köpte en 58a från AD där markeringarna var markant ljusare än på andra 58or, trots att den var helt ny. Fick hjälp med att byta inlägget och nu matchar de guldmarkeringarna på tavlan perfekt 👌 Men det är väl bara en tidsfråga innan den fejdar naturligt även på min 😊
Jaså? Har nog sett alldeles för få för att noterat nyansskillnader. De jag sett har nog alla haft den ”rätta” guldnyansen på vridningen!?
Snyggt, en sliten klocka är en omtyckt klocka.
Korrekt 🤗 älskar verkligen 58:an. Trots lite variationer i samlingen de senaste åren så är det den som alltid fått mest handledstid. Även med nyköp som ofta ha nyhetens behag

Har nu växlat sida på bandet, tycker du har helt rätt👌🏼 men borde varit så från början med tanke på vad jag gav för viklåset i orginal. Eller rättare sagt viklåsets funktion känns inte genomtänkt!
IMG_3384.jpeg
Det kommer att bli väldigt tjockt om de skulle göra som jag gissar att du skulle vilja ha det.
Om jag gissar att du vill att det ska öppnas åt det hållet som du gör original, men att den långa delen av bandet ska vara på kl 6-sidan, så kommer kl 12-sidan att behöva gå på insidan av spännet, fram till änden av spännet. Sen ska det vara två lager stål och så ytterligare ett lager läder på det.

...eller så får man helt ändra på konceptet och göra som Omega och deras viklås. Det blir något helt annat.

Fördelen med att ha det långa bandet "åt fel håll" brukar vara att klockan inte vill tippa utåt på handleden. Kan kanske vara en anledning till välja att konstruera det som det är original.

Jaså? Har nog sett alldeles för få för att noterat nyansskillnader. De jag sett har nog alla haft den ”rätta” guldnyansen på vridningen!?
Jag tycker ofta jag ser nyansskillnader när det postas bilder på 58or, men då handlar det säkert mest om att färgen har fejdat av användningen. Så blev själv förvånad att det kunde skilja sig out of the box…

Det kommer att bli väldigt tjockt om de skulle göra som jag gissar att du skulle vilja ha det.
Om jag gissar att du vill att det ska öppnas åt det hållet som du gör original, men att den långa delen av bandet ska vara på kl 6-sidan, så kommer kl 12-sidan att behöva gå på insidan av spännet, fram till änden av spännet. Sen ska det vara två lager stål och så ytterligare ett lager läder på det.

...eller så får man helt ändra på konceptet och göra som Omega och deras viklås. Det blir något helt annat.

Fördelen med att ha det långa bandet "åt fel håll" brukar vara att klockan inte vill tippa utåt på handleden. Kan kanske vara en anledning till välja att konstruera det som det är original.
Skulle väl bara vilja att dom vänder på texten, eller allra helst konstruerar som Omegas viklås , precis som du skriver ”det blir något helt annat”. Men bara positiva!

Mjo visserligen sant, men man tänker också är man petig och tänk om man får tillbaka med ytterligare ett fel.. 😆😆 underbar klocka för övrigt!
Inte alls anmärkningsvärt att vara petig med en klocka i den prisklassen..! & att tänka att man riskerar att få tbx den med ytterligare ett fel förstår jag inte riktigt. Det är ju inte amatörer som kommer ta hand om din klocka & dess fel..😊

Återstår att se om det blir något patentintrång men nog är designen onekligen lika som easy link.
Jag mailade Gabe där förra året om North Flag och skickade bilder med mått osv men då fanns det ej.
Det var iof innan företaget Steel Reef grundades och då hette det blackbayowners på instagram och fanns endast till BB58. Han har ju expanderat utbudet sen dess.
Håller tummarna att han har en lösning för NF nu och det vore verkligen en hit.
Nu har jag beställt en Steel Reef länk till min NF, skickade måttuppgifter och de meddelar att länken till BB Heritage Chrono ska passa.
Hoppas det kommer funka, det blir spännade :)

Har det varit ovanligt mycket fel med p39an eller är det bara jag som råkar titta åt det hållet just nu och därför tycker mig se så många påpekanden? Tycker det har varit flammig och dålig lume kors och tvärs och vridringsinlägg som faller isär värre än käften på Shane McGovan i flödet senaste halvåret

Edit: inte så många här på KS, företrädesvis i de internationella grupperna

Inte alls anmärkningsvärt att vara petig med en klocka i den prisklassen..! & att tänka att man riskerar att få tbx den med ytterligare ett fel förstår jag inte riktigt. Det är ju inte amatörer som kommer ta hand om din klocka & dess fel..😊
Du har rätt 👍🏻 varit ner till nymans ur nu, det skulle återkomma efter pratar med tudor!

Tillbaka
Topp