• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Med tanke på att det har indikerats att fabriken har större kapacitet så är den svår att få tag på just nu men antingen (1) vänta ett tag så är det inga problem eller (2) ta en trevlig weekend-resa för 25K till AD utomlands som har den inne och reserverat den åt dig. Jag skulle välja nr. 2
Väntar på att Krons eller Nymans skall få in dessa. Intressant om någon ser en RB hos någon AD utomlands. I Aten hade de inte fått in några. Hade varit kul med riktiga bilder i tråden.

Hur står sig Ranger 41 mm i värdeminskning per år? Är lite sugen på en men undrar lite kring värdet om man håller den i fint skick.

Som ni kanske märker på min frågeställning så är jag rätt grön på sånt här.
Nackdel: den var aldrig särskilt populär

Fördel: då den aldrig var särskilt populär, så är den inte supervanlig

Köp om du gillar, men räkna absolut inte med prisuppgång och om du har den några år, kanske några tusen i värdetapp är ok 🙂 Den på forumet ser ju ut att ha vettigt pris

Var på en roadtrip med familjen idag. Testade både den nya BB39 och burgundy 41:an. Båda helt ok klockor men jag är väl så satans pisstråkig som säger att jag inte föll nämnvärt för någon av dem. Hade velat klämt på 54:an också men den fanns inte inne. Men som sagt, av de tre på bild nedan kan jag med handen på hjärtat säga att den ärrade till höger tveklöst är bäst av de på bild 🤗
IMG_4129.jpeg
IMG_4128.jpeg
IMG_4127.jpeg
IMG_4126.jpeg

Var på en roadtrip med familjen idag. Testade både den nya BB39 och burgundy 41:an. Båda helt ok klockor men jag är väl så satans pisstråkig som säger att jag inte föll nämnvärt för någon av dem. Hade velat klämt på 54:an också men den fanns inte inne. Men som sagt, av de tre på bild nedan kan jag med handen på hjärtat säga att den ärrade till höger tveklöst är bäst av de på bild 🤗
IMG_4129.jpeg
IMG_4128.jpeg
IMG_4127.jpeg
IMG_4126.jpeg
Japp du är pisstråkig ;)
Nä skämt åtsido så är det väl helt subjektivt som vanligt.
Ibland så klickar det inte helt enkelt.
Har dock varit med om många gånger att jag inte klickar med en klocka från början men att vissa växer på en med tiden.
Jag däremot är en sucker för båda dom där och tycker Burgundy sitter som en smäck.
Kommer nya släpp i höst så det är bara att invänta nyheterna :)

IMG_4129.jpeg
IMG_4128.jpeg
IMG_4127.jpeg
IMG_4126.jpeg
Burgundyn i all ära, men tycker första försöket med röd ring är minst sju strån vassare. Så fantastiskt clean utan färgade index och gilt. Home run. Dock gick den aldrig i produktion 🤷🏼‍♂️

IMG_9209.jpeg

IMG_4129.jpeg
IMG_4128.jpeg
IMG_4127.jpeg
IMG_4126.jpeg
Instämmer.
Men hur var den blåa nyansen på urtavlan? Tycker att den ser rätt häftig ut på pressbilderna med vi vet ju alla hur färgåtergivningen kan vara helt annorlunda irl.

Tillbaka
Topp