• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har du garanti (vilket jag utgår ifrån) kvar, ordnar AD detta. Använd den!
Jodå klockan är inte ens en månad gammal. Jag ska kolla med AD hur dom fixar det. Jag är ju inte så sugen på att lämna ifrån mig klockan. Vi har typ vuxit ihop. Jag tar bara av den om den ska fotas, jag sover till och med, med klockan på trotts att jag aldrig klarat av det förut.

Var lite tveksam till S&G-länken till Root Beer och ville få den levererad med deras orginaltygband. Blev dock övertalad (av annan klocksnackare ☺️) om att ta länken och förhandlade mig till tygbandet som efterleverans.
IMG_3900.jpeg
Sjukt nöjd med allt och byter då och då. Det är en stor klocka men bekväm - och fan vad den är fin att titta på 🧡🤎

Tur att jag har en 200m diver i det här vädret 😄, som jag fick hem på posten igår 😊

Nån som testat Uncles oyster bracelet på sin BB58?
Är det nåt bra eller? Jag har ett Uncle z199 på min Seiko SPB143 och det är rätt ok, efter att jag slipat av vassa kanter med våtslippapper 😏
IMG_3534.jpeg

Ser några riktigt schyssta bilder på Rangern på senaste sidan vilket har förnyat mitt intresse för modellen. Ett stort problem jag har haft med modellen tidigare är jag upplevt lumen som gul (faux-patina), är den uppfattningen helt fel och i så fall hur ska jag tänka (min flickvän berättar oftast för mig hur jag ska tänka men hon är inte intresserad av klockor).

Ser några riktigt schyssta bilder på Rangern på senaste sidan vilket har förnyat mitt intresse för modellen. Ett stort problem jag har haft med modellen tidigare är jag upplevt lumen som gul (faux-patina), är den uppfattningen helt fel och i så fall hur ska jag tänka (min flickvän berättar oftast för mig hur jag ska tänka men hon är inte intresserad av klockor).
Rangern är överraskande trevlig.
Gillar den fortfarande inte speciellt mycket på bild men irl är den något helt annat för mig.
1691571905578.jpeg

Är mycket nöjd!
Lite mer personlig än tex ”NOT FOR SALE” även om den är rolig.
Har aldrig funderat på att sälja någon av dem och nu kan jag absolut inte gör det (kan så klart alltid fixa nya baklock).
Den enda som saknas är väl att jag fixa den med grå tavla när dessa försvinner ur min låda 😃

Hur ser tillgängligheten ut för Tudor i nuläget? Framför allt är jag intresserad av Pelagos alt. Pelagos 39. Är främst Blue bay det är lång kötid på, eller?

Vad tycker du om den?
Jag finner den ytterst behaglig på handleden och den uppdaterade kronan är en välkommen förändring nu är den elegant förenad med själva boetten. Och länkens design är enastående samt den rundade pluppen på sekundvisaren är lite rolig. Det enda jag kan betrakta som mindre fördelaktigt är tyngden, men det är värt att notera att jag har burit en 14060M under längre tidsperiod.

Tillbaka
Topp