• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej på er!
Har haft på mig mitt nyaste tillskott i samlingen, nämligen en Speedy! Men så kom jag på att det är torsdag en stund till👍så därför god TT på er
IMG_3388.jpeg
 
Senast ändrad:
Nu är det här en Tudortråd men jag tycker Tag Heuers släpp av nya Carrera och senast Skipper är ett gott tecken på att de kan vara på väg tillbaka.
Appropå det så är det något jag önskar så är det att Tudor släpper en tunnare kronograf i 39mm.
Har kollat otaliga gånger och provat den nuvarande modellen men den känns som en stor kloss för mig.
Snygg är den dock.
 
Tag Heuer är så tråkigt att klockorna stannar.

Tudor inte. Åtminstone inte gamla submariners, pro, bb58 och bb54. Resten är lite gäsp.
Intresant hur man kan gilla samma märke, men ändå tvärtom. : )
Submarinern är fin men "bara" en Rolex med annat urverk, BB58/54 är fina men de flesta varianterna lämnar mig ändå ganska oberörd. Pro gillar jag, men min samling, och anledningen att jag gillar Tudor, är Pelagos, NF och Ranger. Nästa får gärna bli en GMT.
 
Jag har varit sugen på Tudor Blackbay ganska länge. Den ser alltid så snygg ut på andras handleder men varje gång jag provar den själv tycker jag att den ser på tok för stor ut. Upplever samma med Rolex submariners faktiskt. Jag har en Omega Speedy 42mm som jag INTE upplever som stor. Är det något mer proportionerna i dykare som gör att de upplevs som större?
 
Jag har varit sugen på Tudor Blackbay ganska länge. Den ser alltid så snygg ut på andras handleder men varje gång jag provar den själv tycker jag att den ser på tok för stor ut. Upplever samma med Rolex submariners faktiskt. Jag har en Omega Speedy 42mm som jag INTE upplever som stor. Är det något mer proportionerna i dykare som gör att de upplevs som större?
Är det inte så att de helt enkelt är ”mycket” längre klockor? Blackbay (dvs inte 54/58) är väl drygt 50mm lång medans en speedy är 47mm…? :)
 
Jag har varit sugen på Tudor Blackbay ganska länge. Den ser alltid så snygg ut på andras handleder men varje gång jag provar den själv tycker jag att den ser på tok för stor ut. Upplever samma med Rolex submariners faktiskt. Jag har en Omega Speedy 42mm som jag INTE upplever som stor. Är det något mer proportionerna i dykare som gör att de upplevs som större?
Kanske kan vara att dykare är i regel mycket tjockare/högre och det då känns som en betydligt större klocka än var det igentligen är än om man jämför med en lite mera slimmad klocka som speedy:n är 🙂 men personligen gillar jag det, alla har sin form och funktioner så det är ju därför man måste ha en av varje sort typ 😏
 
Tillbaka
Topp