• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag finner den ytterst behaglig på handleden och den uppdaterade kronan är en välkommen förändring nu är den elegant förenad med själva boetten. Och länkens design är enastående samt den rundade pluppen på sekundvisaren är lite rolig. Det enda jag kan betrakta som mindre fördelaktigt är tyngden, men det är värt att notera att jag har burit en 14060M under längre tidsperiod.
Hade inte ens tänkt på att de ändrat sekundvisaren. Den är ju skitsnygg på bild, måste testa. Tack för tankarna 👍

• Like
Reactions: DIR
Tudor torsdag
IMG_7554.jpeg
Fan är i valet o kvalet. Är lite för elegant för en everyday watch men ändå inte? Älskar den.

För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.

Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.

Några modeller jag fastnade för:

Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos

Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?

Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.

Hit me!
Ta en titt på Black Bay Harrods edition tex. Finns en jäkla massa kul. Kolla på tiger Chronographerna också kanske.

Kör hårt!!

För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.

Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.

Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos

Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?

Hit me!

Bilagor

• IMG_20230809_194428_01.jpg
    IMG_20230809_194428_01.jpg
    118.4 KB · Visningar: 14

Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos

Hit me!
Köpte mig själv en tudor royal för en dryg vecka sedan 😊 suveräna klockor till rimliga priser! Personligen tycker jag dom är såpass innovativa att dom kommer go om tag heuer, om Dom ej redan gjort det!
MvhS

Bilagor

• IMG_20230808_190005.jpg
    IMG_20230808_190005.jpg
    368.5 KB · Visningar: 12
Personligen skulle jag säga att det är ett syskonbolag till rolex, (samma grundare iallafall) och tycker att dom är väldigt innovativa med både modeller samt material i olika combos 👌🏻

Tillbaka
Topp