Hör med Tidlösa Ur i Uppsala. Kunniga och trevliga.Tjena. Jag har en gammal big block (94300). När det gäller service, finns det några alternativ till AD's såsom Rob och Nymans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hör med Tidlösa Ur i Uppsala. Kunniga och trevliga.Tjena. Jag har en gammal big block (94300). När det gäller service, finns det några alternativ till AD's såsom Rob och Nymans?
Hade inte ens tänkt på att de ändrat sekundvisaren. Den är ju skitsnygg på bild, måste testa. Tack för tankarnaJag finner den ytterst behaglig på handleden och den uppdaterade kronan är en välkommen förändring nu är den elegant förenad med själva boetten. Och länkens design är enastående samt den rundade pluppen på sekundvisaren är lite rolig. Det enda jag kan betrakta som mindre fördelaktigt är tyngden, men det är värt att notera att jag har burit en 14060M under längre tidsperiod.
Stort tack!Hör med Tidlösa Ur i Uppsala. Kunniga och trevliga.
Fan är i valet o kvalet. Är lite för elegant för en everyday watch men ändå inte? Älskar den.Tudor torsdag
Ta en titt på Black Bay Harrods edition tex. Finns en jäkla massa kul. Kolla på tiger Chronographerna också kanske.För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.
Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.
Några modeller jag fastnade för:
Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?
Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.
Hit me!
Riktigt fin den där...Klockan är fin men bilen är trevligare. Ser ut som en gammal Model S/X Performance.
Beror på ditt game, men tio är nog inte omöjligt.Vad är en rimlig rabatt för en Tudor Black Bay Chrono panda hos en AD utan historik? 10%? 20%?
Såg att Bergströms säljer Tudor och där har jag bekanta som arbetar så det borde lösa biffen. Om jag går på en BB Chrono dvs.Beror på ditt game, men tio är nog inte omöjligt.
Ranger? 39mm, vad är det för storlek på den?
Fick sug att byta till Ranger med när jag såg din bild.X Performance, korrekt.
Gammal och gammal förresten, 2019. Men det finns ju en nyare nu så ok. Gillar dock den här interiören bättre
On topic: Smet hem tidigare från jobbet, så nu är det torsdag, fritid och regn istället = Ranger.
Får sug att sätta på länken på min när jag ser din. Ett jädra skiftande. Kanske borde ha två Rangers ist?Fick sug att byta till Ranger med när jag såg din bild.
Rangern känns som ett strapmonster som klär i det mesta.Får sug att sätta på länken på min när jag ser din. Ett jädra skiftande. Kanske borde ha två Rangers ist?
För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.
Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.
Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?
Hit me!
Köpte mig själv en tudor royal för en dryg vecka sedan suveräna klockor till rimliga priser! Personligen tycker jag dom är såpass innovativa att dom kommer go om tag heuer, om Dom ej redan gjort det!För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.
Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos
Hit me!
Gå om Tag Heuer?! Tudor har aldrig legat bakom Tag Heuer.Köpte mig själv en tudor royal för en dryg vecka sedan suveräna klockor till rimliga priser! Personligen tycker jag dom är såpass innovativa att dom kommer go om tag heuer, om Dom ej redan gjort det!
MvhS
Finns många som inte skulle hålla med om det! Men är dom som inte speciellt insatta i märken samt deras historia. Jag är inte helt ny inom ämnet men något som jag faktiskt inte visste men efter lite mera koll så blev det en tudor istället för en tagGå om Tag Heuer?! Tudor har aldrig legat bakom Tag Heuer.
Jag tror du blandar eran före just Tag + Heuer. Alltså Heuer.Finns många som inte skulle hålla med om det! Men är dom som inte speciellt insatta i märken samt deras historia. Jag är inte helt ny inom ämnet men något som jag faktiskt inte visste men efter lite mera koll så blev det en tudor istället för en tag
Ja kan vara så, i detta sammanhang anvämde jag endast tag som förkortning till th men ja när jag läste på etc så har du absolut en poäng därJag tror du blandar eran före just Tag + Heuer. Alltså Heuer.
@zippan och @Vintagenööörd vad menar ni med gå om/ligga före/ligga efter? Varumärkeskännedom, försäljningsvolym, kvalitet?Ja kan vara så, i detta sammanhang anvämde jag endast tag som förkortning till th men ja när jag läste på etc så har du absolut en poäng där
Tag Heuer är så tråkigt att klockorna stannar.@zippan och @Vintagenööörd vad menar ni med gå om/ligga före/ligga efter? Varumärkeskännedom, försäljningsvolym, kvalitet?