• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_20230814_191512.jpg
IMG_20230814_191406.jpg
 
Tittar väldigt mycket på P39an och har nu fått tilldelning men sist jag provade den lite hastigt så kändes den lite väl liten i mitt tycke. Har en BB GMT som daily och trivs med storleken däremot kan den kännas lite väl tjock ibland.

Någon som kanske kan komma med lite input? Tror min handled är cirka 19cm.
Känns det inte helt rätt så skall man nog inte slå till IMO. Jag är med dig, dykare under 40mm finner jag oftast i minsta laget och det var så jag kände med BB58 när jag provade den för första gången och även den mindre Planet Ocean 39,5. Kommit fram till att det har med tavelstorleken att göra. Själva boettstorleken 39mm är i sig bra, har en Explorer i det måttet vars storlek jag finner alldeles utmärkt. Har man ingen vridring så blir ju tavlan lite större. Jag har även en BB GMT och just tavelstorleken på den är egentligen helt perfekt i mina ögon ! Går man till Pro, P39 eller BB58 så blir det ju lite mindre. Finns ju en större Pelagos som du kanske skulle gilla bättre? Har du försökt prova den?
 
Känns det inte helt rätt så skall man nog inte slå till IMO. Jag är med dig, dykare under 40mm finner jag oftast i minsta laget och det var så jag kände med BB58 när jag provade den för första gången och även den mindre Planet Ocean 39,5. Kommit fram till att det har med tavelstorleken att göra. Själva boettstorleken 39mm är i sig bra, har en Explorer i det måttet vars storlek jag finner alldeles utmärkt. Har man ingen vridring så blir ju tavlan lite större. Jag har även en BB GMT och just tavelstorleken på den är egentligen helt perfekt i mina ögon ! Går man till Pro, P39 eller BB58 så blir det ju lite mindre. Finns ju en större Pelagos som du kanske skulle gilla bättre? Har du försökt prova den?
Får försöka hinna förbi Nymans imorgon och testa, reser tyvärr iväg snart och måste ta beslutet imorgon mer eller mindre. Såg däremot en på KS till Salu för ett bättre pris och de lär bara finnas fler såna till salu ju längre tid det går.

Har inte tänkt på det tidigare men nu när du nämner det så upplevde jag exempelvis Exp40n jag testade väldigt bra i storlek (har inte testat 39an).

Har även kikat på Pelagosen i större storlek men den enda som attraherar är i så fall FXDn pga urtavlans icke försjunkna timvisare (är det rätt beskrivet?).
 
Tittade in på Nymans Ur i Västerås idag. Det mesta i Tudorprogrammet fanns inne, även nya RB FXD, både den vanliga och kronografen. Kände lite på den vanliga, tycker boetten kändes mer ”metallisk” än tex Breitlings motsvarighet.
Själv har jag en ”Casiodag” idag.

IMG_3954.jpeg
 
Så populära kan de inte vara så att det är två år på dem. Kan inte få ihop det...
Trodde dom var limiterade.
Låg tilldelning / produktion helt enkelt. Tror inte att personalen i Tudors egna butik ljuger. Sedan kan det vara olika marknad till marknad. Detta var i Beneluxländerna. Jag kollade i Paris och Belgien. Samma svar. Sverige får säkert inte så många ex. men vill ingen här ha en sådan klocka så kommer några enstaka att kunna köpas. Den som skriver upp sig får veta förr eller senare…

@Deskdiversthlm vad sa AD när du provade?
 
Låg tilldelning / produktion helt enkelt. Tror inte att personalen i Tudors egna butik ljuger. Sedan kan det vara olika marknad till marknad. Detta var i Beneluxländerna. Jag kollade i Paris och Belgien. Samma svar. Sverige får säkert inte så många ex. men vill ingen här ha en sådan klocka så kommer några enstaka att kunna köpas. Den som skriver upp sig får veta förr eller senare…

@Deskdiversthlm vad sa AD när du provade?
True. Det rimliga är nog låg efterfrågan = låg tilldelning. Så fort jag uppat mitt disponibla klocksaldo ska jag signa upp mig. Eller på en BB41 Metas. Fan vad svårt det ska vara att bestämma sig.
 
Låg tilldelning / produktion helt enkelt. Tror inte att personalen i Tudors egna butik ljuger. Sedan kan det vara olika marknad till marknad. Detta var i Beneluxländerna. Jag kollade i Paris och Belgien. Samma svar. Sverige får säkert inte så många ex. men vill ingen här ha en sådan klocka så kommer några enstaka att kunna köpas. Den som skriver upp sig får veta förr eller senare…

@Deskdiversthlm vad sa AD när du provade?
Frågade inte om kö tid (men om de kommer att levereras i samma takt som FXD OG så kan det dröja).
Håller hoppet uppe inför eventuellt höst släpp istället. 😀
 
Tillbaka
Topp