• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

0699D237-0C28-4057-9E13-7E217594D420.jpeg

Äntligen Pelagos På™ efter en dag på jobbet 😀
 
Beställde du den längsta varianten och ändå har du kardborreludd som syns?? Respekt 🫡
- Lämnade originalet som skickades till Tudor, gissar att jag fick samma (standard) längd tillbaka. Skall kolla om det går att köpa ett längre. Men det här känns lite längre än originalet, där var bara drygt halva ”fästet” i ingrepp, här är det nästan hela. Har 20 cm+ handled.
 
- Lämnade originalet som skickades till Tudor, gissar att jag fick samma (standard) längd tillbaka. Skall kolla om det går att köpa ett längre. Men det här känns lite längre än originalet, där var bara drygt halva ”fästet” i ingrepp, här är det nästan hela. Har 20 cm+ handled.
Så kan det vara. Med 20cm+ kan det dock vara svårt att få till passformen. Fördelen om man har smalare handled är att man i värsta fall kan få en skräddare att justera längden. Hoppas du får till det bra :)
 
Så kan det vara. Med 20cm+ kan det dock vara svårt att få till passformen. Fördelen om man har smalare handled är att man i värsta fall kan få en skräddare att justera längden. Hoppas du får till det bra :)
Bandet finns i Large , ser ut som du fått det som brukar följa med i normallängd. Jag har precis fått beställt hem ett Large så blir spänannde att prova det . Återkommer när det kommit 😊
 
Var det en extension link från steelreef och vilken modell var det som passade på NF?
Ja det är SteelReef, se min tidigare post HÄR. Den är inte exakt till NF men den passar, jag beställde den på måttet till mittlänken.
Med två tunna shimsbrickor på var sida om länken har jag fått bort sidoglappet jag hade i låset.
I början kändes det surt att den inte var speciellt till NF, men nu tänker jag inte mera på det.
 
Jättefin! Men är det bara en optisk illusion eller är lume-pip:en inte centrerad i triangeln? Detta är den tredje jag sett i sådana fall. Jag vill minnas att det var samma visa med klockan i WatchCrunch-recensionen på youtube.
Bra fråga.
Tycker det är svårt att avgöra.
Får för mig att den ev är lite mer till höger.
1695628120464.jpeg

1695628140968.jpeg
Den är ocentrerad på BB54. Centerad på BB58.
Den är så.
 
Tillbaka
Topp