Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu vet jag inte om erssonnn var där men den finns där iafI Göteborg?
Ah men dåså. Inga kymmer med andra ordJag har också små handleder men den sitter som en smäck.
Okey! Ja jag har ju en Black Bay 41 mm och den tycker jag funkar också. Så kanske finns ett hopp om en Sub i framtidenJag har ganska stora, typ 18,5 cm. Men Sub funkar nog riktigt bra på mindre handleder också, då den känns väldigt nätt på handleden Annars finns ju även Mini-Sub som är 36mm!
Finns väl mängder med bilder i tråden?Någon som har en Black Bay 54 37mm och kan skicka en bild och dela med sig om hur den sitter?
Precis! Scrolla upp och kika lite. Jag har postat ett par. Kan säga att den bärs otroligt nätt och bekvämt. Otroligt hur tunn dom klarat av att göra den. Man blir häpen första gången man testar den på handledenFinns väl mängder med bilder i tråden?
UppsalaI Göteborg?
Ser inte skillnad på 3Finns väl mängder med bilder i tråden?
Riktigt snygg och ser väldigt bra ut storleksmässigt. Såg inte så liten ut som jag föreställde mig. Testat 41mm och tänkte att 4mm skulle göra större skillnad. Vad har du för mått runt handleden?Precis! Scrolla upp och kika lite. Jag har postat ett par. Kan säga att den bärs otroligt nätt och bekvämt. Otroligt hur tunn dom klarat av att göra den. Man blir häpen första gången man testar den på handleden
Äger en P39 och har ägt en submariner 116610. Pelagos sitter bättre på min handled som är ganska smal. Bättre proportioner tycker jag. 116610 är ganska klossig skulle jag säga. Den senare, 126610, ser bättre ut men har inte provat den tyvärr. En modern sub är tyngre än en Pelagos 39 och det känner man tydligt tycker jag. Vilken klocka man gillar är ju dock en smaksak. Subben känns väl mer robust, i mitt tycke.Någon som jämfört en modern Rolex sub med Pelagos 39, vad säger ni om storlek och känsla/vikt?
41mm-modellen bärs helt annorlunda och för tjockt för mitt tycke och preferens. För stor för min handled som är typ 17cm. Det går inte säga annat att jämförelsen med bb54 är som dag och natt bb58 äger jag också och den är väl nåt mellanting mellan de 2 även om jag skulle säga att den är närmre 54:an.Ser inte skillnad på 3
Riktigt snygg och ser väldigt bra ut storleksmässigt. Såg inte så liten ut som jag föreställde mig. Testat 41mm och tänkte att 4mm skulle göra större skillnad. Vad har du för mått runt handleden?
Fick för mig att 54an kom i 39mm också, men blandade ihop BB 54 och 58
Helt magisk, perfekt på alla sätt!
Slösurfar på ett tåg nånstans på västkusten.
Jag äger bara Pelagos 39 men här har du rätt dåliga bilder bredvid en 124060 Sub på en smal 15,5 cm handled.Någon som jämfört en modern Rolex sub med Pelagos 39, vad säger ni om storlek och känsla/vikt?
Snygg! Spontanköp gillas…Var inne på Krons och spontanköpte en BB36 på lunchen.
Min första Tudor!
Nu tar jag och Suben helg!