• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG

20230922_174702-01.jpeg
 
Alltså....varje gång du postar bilder på denna så blir jag glad inombords, gillar den fruktansvärt mycket. Ser ut att vara i kanonskick också.
Så kul att höra, tack!!! Jag är så glad att jag till slut köpte den, fantastisk klocka😊
Har inget att klaga på skicket, alldeles perfekt för mig då den är i väldigt bra skick men med lite spår av användning (så att man vågar använda den utan att behöva vara galet rädd om den).
 
Jag äger bara Pelagos 39 men här har du rätt dåliga bilder bredvid en 124060 Sub på en smal 15,5 cm handled.

Jag tycker Submarinern satt förvånansvärt bra på handleden men det är inget snack om att Pelagos 39 sitter bättre på min handled.

IMG_9405.jpeg
IMG_9406.jpeg
Storleksmässigt ser de relativt lika ut. Jag har en 49mm Zenith Rainbow Diver och den tycker jag är lite liten därför jag försöker jämföra med något som är mer rätt storleksmässigt
 
Høsten er her - og da er LHD på plass igjen.

Magisk no-nonsense Tudor Pelagos med masse nonsense: - Skrukrone på feil side. - Faux patina. - Rød skrift. - Roulette datohjul
Gillar pelargos LHD skarpt. Ha begäret är stor på denna. Tycker det är lite roligt och udda att kronan är på andra sidan och att jag fastnade mer för färgerna på denna i jämförelse med vanliga pelargos
 
Defekter på tavlan, prickar där kopparn lyser igenom. Märkte det dagen efter jag köpte den. Legat i lådan sedan dess, ändå verkar prickarna bli synligare.
0D4BBD76-BACA-4757-8EBD-78699BD94A86.jpeg
Gå tillbaka med den, Tudor har ju möjlighet/skyldighet att fixa det där. Annars kan (kunde?) du häva köpet. Inom Sverige och EU finns ju konsumentskyddslagar.

Eller vänta 20 år så blir den supervärdefull, kanske
 
Gå tillbaka med den, de har ju möjlighet att fixa det där. Inom Sverige och EU finns ju konsumentskyddslagar.
Dom löser det på garantin nu. Frågade om jag kunde få tavlan löst vid sidan om. Just för att den verkar förvärras och kan bli shysst om några år. Expediten var osäker. Med största sannolikhet får jag inte behålla den. Ändå värt ett försök
 
Tillbaka
Topp