Snygg Hydronaut där i mitten av bildflödetBättre sent än aldrig, men mina bilder från eventet igår:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg Hydronaut där i mitten av bildflödetBättre sent än aldrig, men mina bilder från eventet igår:
Grattis till bådaDet är farligt att gå på event
Ja jag kanske hade tur men FXD verkade inte svår att få tag på. Den svåraste att få tag på verkade vara BB54 tolkade jag det som. Så grattis ni som har en sån, väldigt fin klocka!Var det bara att knalla in i butik idag och langa upp lädret och få en svart FXD hem? Det lät så på personalen på eventet i alla fall. Hade hoppats gå hem redan därifrån med en, men de såldes ju inte på kvällen och i morse reste jag utomlands…
Köpte bronsen i pop-up och FXD inne på Nymans. Vet inte hur dom gör om dom fått in ett eget sortiment nu för pop-up butiken, men vill minnas att många klockor skulle vara tillgängliga för köp. Pelagos 39 kunde man köpa utan väntan bland annatGrattis! Sålde de svarta FXD i popupen också?
Håll upp den takten av köp så kan du snart ha en egen Pop-Up med hela sortimentetAvslutar veckan med ytterligare ett nyförvärv och tackar våra vänner på Nymans Ur som tagit Tudors Boutique till Sverige och bjöd på ett grymt event! Vi KSare får hålla tummarna på att det blir fler
Önskar jag kundeHåll upp den takten av köp så kan du snart ha en egen Pop-Up med hela sortimentet
Otroligt nöjd med min med. Just färgerna på bandet är riktigt bra. Drog på andra bandet igår, kan inte riktigt förstå om det är tyg eller gummi?Riktigt bra på sitt strap:
GummiOtroligt nöjd med min med. Just färgerna på bandet är riktigt bra. Drog på andra bandet igår, kan inte riktigt förstå om det är tyg eller gummi?
Hej alla Tudor-entusiaster. Har precis köpt en BB58 och har ett litet men irriterande problem. Sista länken mot spännet på nedersidan (kl 6) har extremt dålig rörlighet vilket gör att länken inte följer armen snyggt när klockan hålls i vissa vinklar. Istället trycks länken ut och skapar en onaturlig vinkel (se bild). Kanske är detta främst ett problem om man har liten handled, men min är 16,5 cm så inte extremt liten. Har någon annan upplevt samma sak?
Funderar på att köpa spännet från Black Bay Pro och fila ner centerlänken på 2st av mina överblivna länkar till BB58:an så att det passar. Skiljer bara 0,2 mm så borde vara enkelt för en urmakare att fixa (eller själv om man orkar pilla med det). Vet någon om man kan köpa spännet till Black Bay Pro löst?
Hej alla Tudor-entusiaster. Har precis köpt en BB58 och har ett litet men irriterande problem. Sista länken mot spännet på nedersidan (kl 6) har extremt dålig rörlighet vilket gör att länken inte följer armen snyggt när klockan hålls i vissa vinklar. Istället trycks länken ut och skapar en onaturlig vinkel (se bild). Kanske är detta främst ett problem om man har liten handled, men min är 16,5 cm så inte extremt liten. Har någon annan upplevt samma sak?
Funderar på att köpa spännet från Black Bay Pro och fila ner centerlänken på 2st av mina överblivna länkar till BB58:an så att det passar. Skiljer bara 0,2 mm så borde vara enkelt för en urmakare att fixa (eller själv om man orkar pilla med det). Vet någon om man kan köpa spännet till Black Bay Pro löst?
Köp en en eller två halvlänkar istället.
Kortare länkar formar sig bättre efter handleden. Finns halvlänkar hos Uncle Seiko och något mer ställe.
Sök på halvlänk i denna tråd i sökfunktionen uppe i högra hörnet.
Frukost ser jag, tack för igår
Tack själv, hälsa frugan.Frukost ser jag, tack för igår
Grattis!!Avslutar veckan med ytterligare ett nyförvärv och tackar våra vänner på Nymans Ur som tagit Tudors Boutique till Sverige och bjöd på ett grymt event! Vi KSare får hålla tummarna på att det blir fler
Grattis till bronsen. Den är ju boutique edition och inte tillgänglig i andra ställen.Köpte bronsen i pop-up och FXD inne på Nymans. Vet inte hur dom gör om dom fått in ett eget sortiment nu för pop-up butiken, men vill minnas att många klockor skulle vara tillgängliga för köp. Pelagos 39 kunde man köpa utan väntan bland annat
Så har jag det, dvs lika många på varje sida. Det enda jag reagerar pytte-negativt på med spännet är att den där vikbara delen sticker ut och hindrar länkbitar så spännet blir i praktiken ganska långt. Men i stort sett supernöjd, plus de snygga fejknitarna då.Testade precis att flytta om länkarna: från 6x4 till 5x5. Normalt sett vill jag ha färre länkar på nedersidan, men bestämde mig ändå för att testa med lika många på varje sida. Det blev faktiskt ett fantastiskt lyft! Utbuktningen minskade rejält och eftersom länken är längre så syns det inte alls längre (då det istället hamnar mer på baksidan av handleden). I vissa vinklar kan det synas en liten utbuktning på andra sidan spännet istället, men det är inget som någon annan lär tänka på, och framförallt inget som syns av en själv. Får nog även säga att klockan sitter mer centrerat på handleden med mindre tendens att vridas bortåt. Win-win med andra ord.
Så om någon annan har detta problem så är rådet att testa olika länkkombinationer för att hitta det som känns och ser bäst ut.
Den där vore nåt
Hej, vet du möjligtvis var jag kan få tag i en begagnad Tudor Ranger i Sverige?Tudor Ranger. Gillar enkelheten och den är inte fulare i mörkret