• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Heads up!
1698568078385.jpeg

Testade precis att flytta om länkarna: från 6x4 till 5x5. Normalt sett vill jag ha färre länkar på nedersidan, men bestämde mig ändå för att testa med lika många på varje sida. Det blev faktiskt ett fantastiskt lyft! Utbuktningen minskade rejält och eftersom länken är längre så syns det inte alls längre (då det istället hamnar mer på baksidan av handleden). I vissa vinklar kan det synas en liten utbuktning på andra sidan spännet istället, men det är inget som någon annan lär tänka på, och framförallt inget som syns av en själv. Får nog även säga att klockan sitter mer centrerat på handleden med mindre tendens att vridas bortåt. Win-win med andra ord. :)

Så om någon annan har detta problem så är rådet att testa olika länkkombinationer för att hitta det som känns och ser bäst ut.

Hade samma ”problem” med min seamaster länk när den var ny. Använde den ett tag och den slet in sig och började gå lätt och fint 😊👍

Tackar för bilderna från eventet. Såg riktigt trevligt ut. Kunde dock inte delta trots inbjudan då det krockade med ett annat på schemat. Maten som bjöds på eventet såg ju inte alls dumt ut! Får hoppas på nästa gång och att klockfonden sköter sig bra tills nästa gång så att man kan få med sig något fint hem också 😊
IMG_3543.jpeg

Min första klocka var min Tudor Style. Nu ett år senare när jag hunnit prova runt en hel del. Efter ett tag kom jag tillbaka att det är en Tudor jag ska ha. Så slog till på denna underbara Tudor Black bay. Wow! Nya favoriten! Självklart är min style ovärderlig då den utvidgade mitt intresse för klockor. :cool:

4.jpg

Tillbaka
Topp