• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Har en BB36 och bor i Göteborg. Är nĂ„got med kronan - kan inte fĂ„ ut den till lĂ€ge tvĂ„ för att stĂ€lla tiden. Verkar ha fastnat pĂ„ nĂ„got sĂ€tt...? I övrigt verkar urverket fungera som det ska (dvs klockan gĂ„r Ă€ven om jag inte kan stĂ€lla tiden). Klockan Ă€r under garanti. Vart hade ni vĂ€nt er för att kolla upp detta?

Hej! Har en BB36 och bor i Göteborg. Är nĂ„got med kronan - kan inte fĂ„ ut den till lĂ€ge tvĂ„ för att stĂ€lla tiden. Verkar ha fastnat pĂ„ nĂ„got sĂ€tt...? I övrigt verkar urverket fungera som det ska (dvs klockan gĂ„r Ă€ven om jag inte kan stĂ€lla tiden). Klockan Ă€r under garanti. Vart hade ni vĂ€nt er för att kolla upp detta?
Det finns bara en AD i Göteborg. Bergströms.

1000014415.jpg

Är riktigt nöjd med BB36 S&G.

SmekmÄnaden Àr dock över och allt oftare vÀljer jag Ranger eller BB41 S&G med svarta tavlan.

Hade BB41 ute pÄ köp och sÀlj men insÄg att jag hade Ängrat en försÀljning. Nya BB36 Àr krispigare och mer vÀldefinierad, pÄtaglig high definition kÀnsla nÀr man kollar pÄ tavlan och toleranserna Àr lÀgre jÀmfört med förra generationen.

Men förra generationen Àr tydligare i kÀnslan, mer toolig och kompromisslös.

Nya BB36 Àr en riktigt grym klocka men kollar man tillbaka om 10-20 Är sÄ Àr det troligtvis förra generationen som anses vara klassiker och en raritet bland Tudor referenserna.

För min del sĂ„ Ă€r nog bĂ„da keepers i samlingen. Även Rangern. Har svĂ„rt att se att jag kommer kunna slĂ€ppa ifrĂ„n mig nĂ„gon av dom tre. Riktigt bra grejer. đŸ‘đŸŒ

Fikk prÞve en BB54 live hos Tudor AD i Stockholm og synes den var fin da. FÄtt tilbud Ä kjÞpe en BB54 fra AD neste uke. Var sugen for noen mÄneder siden, men mer usikker nÄ. Usikker fordi jeg er lei alt "gilt" pÄ klokker og har ingen med "gilt" tekst pÄ urskiven. PÄ den annen side er stÞrrelsen pÄ 37mm en vinner.

* confused *

Ja den Àr trevlig!

Guldtavla och oystercase ger vintage vibbar men det platta glaset och skarpheten ger modern kÀnsla ocksÄ.

HÄller med dig angÄende BB54 att det Àr inflation i gilt frÄn Tudor.

Hade gÀrna sett en BB36/39/41 med svart sunburst, blÄ lume och silver relief pÄ index.

edit

LikasÄ hade jag gÀrna sett en 39-41mm dykare i stÄl med mattsvart tavla, blÄ lume, silver relief och keramisk insert.

Senast Àndrad:
Äntligen en Tudor tillbaka i samlingen! De tvĂ„ senaste som snurrat i lĂ„dan i Ă„r har varit vintage. En sub och en Big Block. Uppfriskande med en modern toolwatch! VĂ€ldigt, vĂ€ldigt nöjd. Och kul att titta in hĂ€r i trĂ„den igen. Mysigt som vanligt😎

4D7C46FE-9E88-40BD-BBB4-2731D41D8BDF.jpeg

Fikk prÞve en BB54 live hos Tudor AD i Stockholm og synes den var fin da. FÄtt tilbud Ä kjÞpe en BB54 fra AD neste uke. Var sugen for noen mÄneder siden, men mer usikker nÄ. Usikker fordi jeg er lei alt "gilt" pÄ klokker og har ingen med "gilt" tekst pÄ urskiven. PÄ den annen side er stÞrrelsen pÄ 37mm en vinner.

* confused *
Har ingen speciell passion för just gilt men kan tycka att det kÀnns helrÀtt pÄ 54an.
1702712802125.jpeg

Tillbaka
Topp