Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
36k nice?Att inte folk nappat på detta förvånar mig. Bästa kombon.
Avslutad - Rolex Explorer 114270 & Tudor BB58
Säljer härmed en mycket fin och välbevarad Rolex Explorer 114270 D serie med box, cert och certhållare. Boetten är väldigt skarp, jämn och fin. Det finns lite hairlines på länken och de polerade delarna, men absolut inget djupt och man får anstänga sig bra för att se det. Fler bilder finns från...klocksnack.se
Den kommer iof med Ranger länk.36k nice?
Med Rangerlänken är det schysst i och med att den tyvärr är ohyggligt dyr att köpa separat36k nice?
Ingår båda länkarna?Med Rangerlänken är det schysst i och med att den tyvärr är ohyggligt dyr att köpa separat
Aj, bra fråga! Utgick från det men framgår ju inte, helt klart.Ingår båda länkarna?
Säljaren skriver fullset men man vill inte bara anta.Aj, bra fråga! Utgick från det men framgår ju inte, helt klart.
Jag gissar på nejAj, bra fråga! Utgick från det men framgår ju inte, helt klart.
En kvalificerad gissning dessutom.Jag gissar på nej
Avslutad - PB! Tudor Black Bay 58 originallänk
Säljer en originallänk till Tudor BB58. Den är använd och bär spår därefter med mest ytliga repor. Dock inga djupa repor eller hack. Nypris är enligt uppgift 11 150kr. Jag begär 3500 kr OBRO inkl. frakt.klocksnack.se
Kan tycka att det känns lite ledsamt om det skulle vara så.Vaknade upp med en mild förkylning idag. Räknar med att vara på benen inom väldigt kort men från morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande när man enbart befunnit sig i horisontalläge denna dag och då började jag fundera på det här med service av min 58:a.
Är det bekräftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stämmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ”rasar” alt går som en påse skit! Trycktest inför badsäsong är en sak. Men att serva på t.ex 5-års basis för att underhålla klockan är ju då som att kasta pengar i sjön?!
Tänker jag galet här i min feberfrossa eller har jag en poäng?![]()
Helt rätt tänkt om de nu byter urverket annars inte men det är väl 10 år nu eller har jag tänkt fel.Vaknade upp med en mild förkylning idag. Räknar med att vara på benen inom väldigt kort men från morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande när man enbart befunnit sig i horisontalläge denna dag och då började jag fundera på det här med service av min 58:a.
Är det bekräftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stämmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ”rasar” alt går som en påse skit! Trycktest inför badsäsong är en sak. Men att serva på t.ex 5-års basis för att underhålla klockan är ju då som att kasta pengar i sjön?!
Tänker jag galet här i min feberfrossa eller har jag en poäng?![]()
Jag säger inte emot. Men vad vi tycker är helt irrelevant till frågeställningen. Klart det hade varit ”kul” med att urverket lever vidare under hela vår livstid men det verkar ju inte som att Tudor kör på det spåret?? Eller, är det bekräftat att urverket byts i sin helhet eller är det ett obekräftat rykte?Kan tycka att det känns lite ledsamt om det skulle vara så.
Jag gillar tanken på att ha en klocka som man servar och underhåller utan att byta ut hela hjärtat.
![]()
Var har du läst detta?Jag säger inte emot. Men vad vi tycker är helt irrelevant till frågeställningen. Klart det hade varit ”kul” med att urverket lever vidare under hela vår livstid men det verkar ju inte som att Tudor kör på det spåret?? Eller, är det bekräftat att urverket byts i sin helhet eller är det ett obekräftat rykte?
Men byts det då? Jag är inte 100% på att det bekräftats eller är ett rykte. Vet heller inte om det rek. serviceintervallet är 10 år på Tudor eller enbart rolex?Helt rätt tänkt om de nu byter urverket annars inte men det är väl 10 år nu eller har jag tänkt fel.
Lite överallt. Bl.a. i den här tråden ett antal ggr tror jag?!Var har du läst detta?
Rekommenderad serviceintervall både på Tudor och Rolex är numera 10 år.Men byts det då? Jag är inte 100% på att det bekräftats eller är ett rykte. Vet heller inte om det rek. serviceintervallet är 10 år på Tudor eller enbart rolex?
Vad är det för länk?OWG-livet leker!![]()
Hört samma sak gällande service intervall både från AD och på olika klockforum.Rekommenderad serviceintervall både på Tudor och Rolex är numera 10 år.
Fick det bekräftat av Nymans i Västerås.
Jag fick tidigare bekräftat från serviceverkstaden att ”in-house” Tudor ingår i ett ”verkbytarprogram”.Hört samma sak gällande service intervall både från AD och på olika klockforum.
Gällande utbyte på deras verk vid service har jag för mig att det gällde de tidiga BB58 och BB36. Frågade runt här och WuS. Men mycket handlade ju om killgissningar![]()
Bonklip som följer med till Sericas 4512, adderade till vintagekänslan.Vad är det för länk?
Og fra urmaker på TRF..."Technically, yes the movements are being serviced. But you're getting a refurbished one, RSC's simply swap the movements out and they're on exchange with Geneva, where the movements get serviced"Jag fick tidigare bekräftat från serviceverkstaden att ”in-house” Tudor ingår i ett ”verkbytarprogram”.
Citat från augusti -22.
”Verkutbytessystemet gäller bara de nyare tudorklockorna med inhouse verk.
Vi byter inte ut ett väl fungerande ETA.”