• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Fikk prøve en BB54 live hos Tudor AD i Stockholm og synes den var fin da. Fått tilbud å kjøpe en BB54 fra AD neste uke. Var sugen for noen måneder siden, men mer usikker nå. Usikker fordi jeg er lei alt "gilt" på klokker og har ingen med "gilt" tekst på urskiven. På den annen side er størrelsen på 37mm en vinner.

* confused *
Har ingen speciell passion för just gilt men kan tycka att det känns helrätt på 54an.
1702712802125.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Att inte folk nappat på detta förvånar mig. Bästa kombon.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Att inte folk nappat på detta förvånar mig. Bästa kombon.
36k nice?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Vaknade upp med en mild förkylning idag. Räknar med att vara på benen inom väldigt kort men från morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande när man enbart befunnit sig i horisontalläge denna dag och då började jag fundera på det här med service av min 58:a.

Är det bekräftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stämmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ”rasar” alt går som en påse skit! Trycktest inför badsäsong är en sak. Men att serva på t.ex 5-års basis för att underhålla klockan är ju då som att kasta pengar i sjön?!

Tänker jag galet här i min feberfrossa eller har jag en poäng?
IMG_5040.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Vaknade upp med en mild förkylning idag. Räknar med att vara på benen inom väldigt kort men från morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande när man enbart befunnit sig i horisontalläge denna dag och då började jag fundera på det här med service av min 58:a.

Är det bekräftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stämmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ”rasar” alt går som en påse skit! Trycktest inför badsäsong är en sak. Men att serva på t.ex 5-års basis för att underhålla klockan är ju då som att kasta pengar i sjön?!

Tänker jag galet här i min feberfrossa eller har jag en poäng?
IMG_5040.jpeg
Kan tycka att det känns lite ledsamt om det skulle vara så.
Jag gillar tanken på att ha en klocka som man servar och underhåller utan att byta ut hela innehållet.
1702809495514.jpeg
 

Been

Patek
2-Faktor
Vaknade upp med en mild förkylning idag. Räknar med att vara på benen inom väldigt kort men från morgonen har det enbart varit rast-vila! Blir en del funderande när man enbart befunnit sig i horisontalläge denna dag och då började jag fundera på det här med service av min 58:a.

Är det bekräftat eller ett rykte att Tudor byter hela urverket vid service? Om det nu stämmer att urverket byts i sin helhet ser jag ingen fördel öht att serva klockan innan den ”rasar” alt går som en påse skit! Trycktest inför badsäsong är en sak. Men att serva på t.ex 5-års basis för att underhålla klockan är ju då som att kasta pengar i sjön?!

Tänker jag galet här i min feberfrossa eller har jag en poäng?
IMG_5040.jpeg
Helt rätt tänkt om de nu byter urverket annars inte men det är väl 10 år nu eller har jag tänkt fel.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Kan tycka att det känns lite ledsamt om det skulle vara så.
Jag gillar tanken på att ha en klocka som man servar och underhåller utan att byta ut hela hjärtat.
1702809495514.jpeg
Jag säger inte emot. Men vad vi tycker är helt irrelevant till frågeställningen. Klart det hade varit ”kul” med att urverket lever vidare under hela vår livstid men det verkar ju inte som att Tudor kör på det spåret?? Eller, är det bekräftat att urverket byts i sin helhet eller är det ett obekräftat rykte?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag säger inte emot. Men vad vi tycker är helt irrelevant till frågeställningen. Klart det hade varit ”kul” med att urverket lever vidare under hela vår livstid men det verkar ju inte som att Tudor kör på det spåret?? Eller, är det bekräftat att urverket byts i sin helhet eller är det ett obekräftat rykte?
Var har du läst detta?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Rekommenderad serviceintervall både på Tudor och Rolex är numera 10 år.
Fick det bekräftat av Nymans i Västerås.
Hört samma sak gällande service intervall både från AD och på olika klockforum.

Gällande utbyte på deras verk vid service har jag för mig att det gällde de tidiga BB58 och BB36. Frågade runt här och WuS. Men mycket handlade ju om killgissningar 🤷🏻‍♂️
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hört samma sak gällande service intervall både från AD och på olika klockforum.

Gällande utbyte på deras verk vid service har jag för mig att det gällde de tidiga BB58 och BB36. Frågade runt här och WuS. Men mycket handlade ju om killgissningar 🤷🏻‍♂️
Jag fick tidigare bekräftat från serviceverkstaden att ”in-house” Tudor ingår i ett ”verkbytarprogram”.

Citat från augusti -22.

”Verkutbytessystemet gäller bara de nyare tudorklockorna med inhouse verk.

Vi byter inte ut ett väl fungerande ETA.”
 
Topp