• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1000017582.jpg

Snackas ju en del om W&W för tillfället. Promotar inte att köpa denna homage (förutom banden som är mycket bra), men här finns i alla fall lite grönt som kanske finns i Tudors idé-låda…
60782CCC-71E3-43A3-881F-7A4094F95767.jpeg
Jag tänkte säga att om Tudor nånsin sätter datum på en FXD så ger jag upp hoppet om alla klocktillverkare men så kom jag på att de redan gjort det med kronografen så egentligen borde jag väl bara ge upp.

Behöver lite input från experterna här i Tudortråden. Överväger att skaffa den här: https://chrono24.app/tudor/submariner--id33219511.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=SEK
Är det ett vettigt köp? Är priset rimligt, givet att den är renoverad, är i behov av service etc.? Någonting specifikt som jag bör kolla upp innan jag slår till?
Som sagt är det denna:

Som sagt är det denna:
Är det du som säljer?

Nån här som vet om bezelen på Tudor Pro är avtagbar? Tycker mig se en litn springa men är osäker på om den är "gjuten" i boetten?
Tack på förhand 🙏

Tjena, har budat hem denna Tudor från tradera. Men börjar bli osäker på om det skulle kunna vara en kopia. Vad säger ni? Hade inte velat åka på en nitlott

Bilagor

• IMG_0915.png
    IMG_0915.png
    483.5 KB · Visningar: 15
  • IMG_0916.png
    IMG_0916.png
    442 KB · Visningar: 14
  • IMG_0917.png
    IMG_0917.png
    313.7 KB · Visningar: 15
  • IMG_0918.png
    IMG_0918.png
    584 KB · Visningar: 16
Tjena, har budat hem denna Tudor från tradera. Men börjar bli osäker på om det skulle kunna vara en kopia. Vad säger ni? Hade inte velat åka på en nitlott
Jag såg också den på tradera. Blev otroligt osäker, avstår alltid om magkänslan. Det som jag reagerade först på var att skillnaden på färgen på texten och loggan hade en sådan markant skillnad.
Hoppas du kan få hjälp och landar i ett lyckat köp 🤞

Är lite sugen på en klassisk Tudor Prince Date..

74000 (eller 74000n) verkar vara referenssen och jag har bara sett sådana med plexi. Kan någon berättä mer om när dessa tillverkades och om dessa också kommer med safirglas?

74000.jpeg

74000N: kommer med Safirglas. Har tudor-signerad krona samt stämpel på länk. Har även en solid "prince" länk som är jubilee liknande. På urtavlan står det "Prince Date". Den du har på bilden är 74000N :)

74000: Äldre referens. Tror det är akryl eller plexi(?), kommer antingen på ett jubilee eller en oyster (ughh vikt stål) med rolex märke samt rolex signerad krona. På urtavlan står det "Prince Oyster Date".

Boetten ska vad jag förstår och har sett vara precis likadan.
Har en 74000N exakt som den på bilden — i sjukt bra skick. Hör av dig om du är sugen :)

Tillbaka
Topp