• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-RI-

Patek
2-Faktor
Lite sugen på att testa ett Nick Mankey Design Nato, skrollade och såg denna bild. Tycker färgen gjorde sig riktigt bra på blå FXD.
1000028747.png

Edit, 12-14 veckors leveranstid minimum, blir att leta vidare 😅
 
Senast ändrad:

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Hallå Tudor-kompisar.
Är det någon som har en original BB58-länk de vill bli av med?
PM:a i så fall :)

Har även för mig någon skrev att de hade en till salu i denna tråden för några veckor sedan men hittar inte inlägget.
 
Senast ändrad:

Massimo

Breitling
Hej!

Ny här på klocksnack. Har funderat på en tudor black bay 54/gummi, som första klocka. Tycker den modellen passar mig perfekt, då jag har små handleder, och den liksom är diskret med. Va hos min lokala AD och prova den. Ahh! Vad stilig den är 🙂. Kollat runt lite på Chrono24 med. Och den verkar hålla ett bra andrahandsvärde. Tyvärr är det väntetid, där jag va och prova den. Ca 6 månader. Så nu får man helt enkelt vänta och se.
Vet att tråden innehåller massor av bb54 diskussioner. Men vad tycker ni här på klocksnack/tudortråden om en bb54 som första klocka?

Mvh
Massimo
 
Hej!

Ny här på klocksnack. Har funderat på en tudor black bay 54/gummi, som första klocka. Tycker den modellen passar mig perfekt, då jag har små handleder, och den liksom är diskret med. Va hos min lokala AD och prova den. Ahh! Vad stilig den är 🙂. Kollat runt lite på Chrono24 med. Och den verkar hålla ett bra andrahandsvärde. Tyvärr är det väntetid, där jag va och prova den. Ca 6 månader. Så nu får man helt enkelt vänta och se.
Vet att tråden innehåller massor av bb54 diskussioner. Men vad tycker ni här på klocksnack/tudortråden om en bb54 som första klocka?

Mvh
Massimo
Perfekt val...😁
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Ny här på klocksnack. Har funderat på en tudor black bay 54/gummi, som första klocka. Tycker den modellen passar mig perfekt, då jag har små handleder, och den liksom är diskret med. Va hos min lokala AD och prova den. Ahh! Vad stilig den är 🙂. Kollat runt lite på Chrono24 med. Och den verkar hålla ett bra andrahandsvärde. Tyvärr är det väntetid, där jag va och prova den. Ca 6 månader. Så nu får man helt enkelt vänta och se.
Vet att tråden innehåller massor av bb54 diskussioner. Men vad tycker ni här på klocksnack/tudortråden om en bb54 som första klocka?

Mvh
Massimo
Bra val! Finns ju annars beggad här på ks om du inte orkar vänta :)
 

Massimo

Breitling
Rent statiskt så tackar ju 9/10 nej till Tudor när AD väl hör av sig. Med tanke på hur "lågt" marknadsvärdet blivit sista tiden så tror jag inte du behöver vänta 6 månader.
Aha, Ok. Tack för info. Som sagt. Är ny här på ks, och även på det här med klockor o allt däromkring. Lite koll har man. Dock begränsat. Så all info uppskattats enormt 🙏
 
Hej!

Ny här på klocksnack. Har funderat på en tudor black bay 54/gummi, som första klocka. Tycker den modellen passar mig perfekt, då jag har små handleder, och den liksom är diskret med. Va hos min lokala AD och prova den. Ahh! Vad stilig den är 🙂. Kollat runt lite på Chrono24 med. Och den verkar hålla ett bra andrahandsvärde. Tyvärr är det väntetid, där jag va och prova den. Ca 6 månader. Så nu får man helt enkelt vänta och se.
Vet att tråden innehåller massor av bb54 diskussioner. Men vad tycker ni här på klocksnack/tudortråden om en bb54 som första klocka?

Mvh
Massimo
Kör bara kör!
Skulle du tröttna kommer den vara lättsåld så
 

Rulle

Audemars
Aha, Ok. Tack för info. Som sagt. Är ny här på ks, och även på det här med klockor o allt däromkring. Lite koll har man. Dock begränsat. Så all info uppskattats enormt 🙏
Hade jag varit dig hade jag satsat på länken istället!
Mer gångbar i längden och något man inte tröttnar på

Sen tycker jag klockan ser större ut på länk än på gummit

Andrahandsvärdet på en bb54 på länk borde med vara högre än en på gummi!
 

DrKlocka

Audemars
Hur stort bärs egentligen en BB chrono?
Jag är svårt förtjust i G/S-varianten, men jag har små handleder. Köpte en 41mm BB när de kom ut, men den var alldeles för stor och tung. Misstänker chronon bärs minst lika stort?
 

Been

Patek
2-Faktor
Hur stort bärs egentligen en BB chrono?
Jag är svårt förtjust i G/S-varianten, men jag har små handleder. Köpte en 41mm BB när de kom ut, men den var alldeles för stor och tung. Misstänker chronon bärs minst lika stort?
Sålde min för jag tyckte den var för stor och jag har 17,5 cm , men det enda sättet är ju att prova själv för man tycker ju olika.
 

Mimo

Breitling
2-Faktor
Hur stort bärs egentligen en BB chrono?
Jag är svårt förtjust i G/S-varianten, men jag har små handleder. Köpte en 41mm BB när de kom ut, men den var alldeles för stor och tung. Misstänker chronon bärs minst lika stort?
Jag har 17cm handled och tycker att Chronon är helt ok. Jag kan ta lite bilder senare på handleden med BB58, BB och Chronon. På min bild ovan ser du FXD:n som är en halv mm större än Chronon på min handled.
 

DrKlocka

Audemars
Jag har 17cm handled och tycker att Chronon är helt ok. Jag kan ta lite bilder senare på handleden med BB58, BB och Chronon. På min bild ovan ser du FXD:n som är en halv mm större än Chronon på min handled.
Jag ser gärna ett par bilder.

Synd jag har så klena handleder, tycker g/s chronon är magisk.

Går detta pruta hos ad på en sån?
Ska besöka en Flagship store i sommar.
 

Massimo

Breitling
Hade jag varit dig hade jag satsat på länken istället!
Mer gångbar i längden och något man inte tröttnar på

Sen tycker jag klockan ser större ut på länk än på gummit

Andrahandsvärdet på en bb54 på länk borde med vara högre än en på gummi!
När jag va hos min AD och prova bb54:an, så va det med länk. Jag frågar. Hur mycket mindre kan man göra den? Varpå han svarar, detta är det minsta. Kan inte exakt säga hur mycket det skiljde. Men det va en del. Givetvis går det säkert o justera på något sätt. Som du skriver, så är andrahandsvärdet med länk högre. Alla fall det jag såg på Chrono24.
 

Rulle

Audemars
När jag va hos min AD och prova bb54:an, så va det med länk. Jag frågar. Hur mycket mindre kan man göra den? Varpå han svarar, detta är det minsta. Kan inte exakt säga hur mycket det skiljde. Men det va en del. Givetvis går det säkert o justera på något sätt. Som du skriver, så är andrahandsvärdet med länk högre. Alla fall det jag såg på Chrono24.
Du syftar på att länken inte passade dig på klockan som var hos din klockbutik?

Hur små handleder har du?

Jag har lite över 16cm och min 54 sitter perfekt på mig!
Har nog minst 3 länkbitar till jag skulle kunna ta av för att göra den ännu mindre...
 
Senast ändrad:

Massimo

Breitling
Du syftar på att länken inte passade dig på klockan som var hos din klockbutik?

Hur små handleder har du?

Jag har lite över 16cm och min 54 sitter perfekt på mig!
Har nog minst 3 länkbitar till jag skulle kunna ta av för att göra den ännu mindre...
Precis. Att länken inte passade. Handlederna är, skulle jag säga runt 15-16 cm. Kan inte säga exakt. Åh, fan! Såpass. Att du till och med kan ta bort länkbitar. Märkligt att jag fick det till svar, att de inte gick o göra den mindre 😕.
 

Degnöt

Omega
2-Faktor
Säljaren måste ha missförstått dig. Kanske trodde att du menade själva snabbjusteringen i spännet som var på minsta?
 
Topp