• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RandyMarsh

Cartier
2-Faktor
Tudormåndag med P39
IMG_4161.jpeg
 

Rulle

Audemars
Precis. Att länken inte passade. Handlederna är, skulle jag säga runt 15-16 cm. Kan inte säga exakt. Åh, fan! Såpass. Att du till och med kan ta bort länkbitar. Märkligt att jag fick det till svar, att de inte gick o göra den mindre 😕.
Ja man kan göra länken kortare genom att ta bort länkbitar....
Dom.som går att ta av ser du på sidan av länken där det sitter skruvar i länkbitarna

Sen kan man micro justera länken i låset som är en väldigt trevlig grej som du lär gilla!

Kolla recensioner av blackbay 54 på Youtube så får du se själva justeringen i låset som dom kallar för t-fit
Ungefär som rolex har i såna submariner fast dom kallar sin variant för glidelock
 

Massimo

Breitling
Ja man kan göra länken kortare genom att ta bort länkbitar....
Dom.som går att ta av ser du på sidan av länken där det sitter skruvar i länkbitarna

Sen kan man micro justera länken i låset som är en väldigt trevlig grej som du lär gilla!

Kolla recensioner av blackbay 54 på Youtube så får du se själva justeringen i låset som dom kallar för t-fit
Ungefär som rolex har i såna submariner fast dom kallar sin variant för glidelock
Ska göra det. Sett en del på Youtube där bb54 nästintill tokhyllas 🙂
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Liten uppdatering om min bb54 jag lämnade in för 3 månader sen.

AD skickade klockan till Tudor, Tudor ville skicka tillbaka utan åtgärd då dom ansåg att lumepluppen inte alls är skev. Detta har AD bestridit då dom har tagit egna bilder där det tydligt syns att den är skev.

Så ja, det positiva är väl att Bergströms inte lägger sig platt för Tudor, det tråkiga är väl att Tudor verkar vara ett pajasbolag där alla anställda är blinda.

Oklart vad som händer nu, brukar vara riktigt bra på att vara rättshaverist men svårt när man som privatperson inte kan kontakta.
1000002761.jpg
 
Senast ändrad:

Massimo

Breitling
Liten uppdatering om min bb54 jag lämnade in för 3 månader sen.

AD skickade klockan till Tudor, Tudor ville skicka tillbaka utan åtgärd då dom ansåg att lumepluppen inte alls är skev. Detta har AD bestridit då dom har tagit egna bilder där det tydligt syns att den är skev.

Så ja, det positiva är väl att Bergströms inte lägger sig platt för Tudor, det tråkiga är väl att Tudor verkar vara ett pajasbolag där alla anställda är blinda.

Oklart vad som händer nu, brukar vara riktigt bra på att vara rättshaverist men svårt när man som privatperson inte kan kontakta.
1000002761.jpg
Oj! Tråkigt o höra. Hoppas det ordnar sig i slutändan.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Liten uppdatering om min bb54 jag lämnade in för 3 månader sen.

AD skickade klockan till Tudor, Tudor ville skicka tillbaka utan åtgärd då dom ansåg att lumepluppen inte alls är skev. Detta har AD bestridit då dom har tagit egna bilder där det tydligt syns att den är skev.

Så ja, det positiva är väl att Bergströms inte lägger sig platt för Tudor, det tråkiga är väl att Tudor verkar vara ett pajasbolag där alla anställda är blinda.

Oklart vad som händer nu, brukar vara riktigt bra på att vara rättshaverist men svårt när man som privatperson inte kan kontakta.
1000002761.jpg
Synd att det inte är Tudors storebror den där vridningen tillhör. För då hade din klocka på andrahandsmarknaden kostat en förmögenhet + två njurar och en testikel. :)
 
Liten uppdatering om min bb54 jag lämnade in för 3 månader sen.

AD skickade klockan till Tudor, Tudor ville skicka tillbaka utan åtgärd då dom ansåg att lumepluppen inte alls är skev. Detta har AD bestridit då dom har tagit egna bilder där det tydligt syns att den är skev.

Så ja, det positiva är väl att Bergströms inte lägger sig platt för Tudor, det tråkiga är väl att Tudor verkar vara ett pajasbolag där alla anställda är blinda.

Oklart vad som händer nu, brukar vara riktigt bra på att vara rättshaverist men svårt när man som privatperson inte kan kontakta.
1000002761.jpg
Din lumeplupp låter lite mer åt vänster? Så du menar?
 
Liten uppdatering om min bb54 jag lämnade in för 3 månader sen.

AD skickade klockan till Tudor, Tudor ville skicka tillbaka utan åtgärd då dom ansåg att lumepluppen inte alls är skev. Detta har AD bestridit då dom har tagit egna bilder där det tydligt syns att den är skev.

Så ja, det positiva är väl att Bergströms inte lägger sig platt för Tudor, det tråkiga är väl att Tudor verkar vara ett pajasbolag där alla anställda är blinda.

Oklart vad som händer nu, brukar vara riktigt bra på att vara rättshaverist men svårt när man som privatperson inte kan kontakta.
1000002761.jpg
Men är klockan fortfarande hos Tudor eller har du fått tillbaka den utan åtgärd?
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Men är klockan fortfarande hos Tudor eller har du fått tillbaka den utan åtgärd?
Jag har inte fått tillbaka den. Så som jag förstod det så ville dom skicka tillbaka den utan åtgärd men Bergströms har motsatt sig detta då dom anser att det skall åtgärdas.

Kan ju även påminna om att min andra Tudor, en Pelagos 39 hade en vridning som inte linjerade ordentligt. Den fick jag skicka tillbaka och det tog lite över en månad för dom att åtgärda (Det var tydligen tavlan och inte vridningen som var skev).

Så ja, detta var min andra och sista Tudor.
 
Jag har inte fått tillbaka den. Så som jag förstod det så ville dom skicka tillbaka den utan åtgärd men Bergströms har motsatt sig detta då dom anser att det skall åtgärdas.

Kan ju även påminna om att min andra Tudor, en Pelagos 39 hade en vridning som inte linjerade ordentligt. Den fick jag skicka tillbaka och det tog lite över en månad för dom att åtgärda (Det var tydligen tavlan och inte vridningen som var skev).

Så ja, detta var min andra och sista Tudor.
Läste nu om din Pelagos 39. Snacka om maximal otur. Men om jag ska förstå rätt? Säljs det mer Tudor med massa fel eller är det 1 på 100?
Började ju direkt undersöka min. Pluppen och ringen verkar linjera rätt på min och verkar inte hitta några fel?!? Så undrar hur vanligt är det egentligen? Menar säljs det mer dåliga exemplar eller bra exemplar?
 

Mimo

Breitling
2-Faktor
Läste nu om din Pelagos 39. Snacka om maximal otur. Men om jag ska förstå rätt? Säljs det mer Tudor med massa fel eller är det 1 på 100?
Började ju direkt undersöka min. Pluppen och ringen verkar linjera rätt på min och verkar inte hitta några fel?!? Så undrar hur vanligt är det egentligen? Menar säljs det mer dåliga exemplar eller bra exemplar?
Har vart i Tudorsvängen ett tag nu och haft ett tiotal olika modeller. Kan inte påstå att jag hört om något utbrett problem med kvaliteten. GMT:n hade problem med datumväxlingen men det är åtgärdat. De klockor jag har haft har jag heller inte haft något problem med, men det är ju bara min anekdot.
 

Massimo

Breitling
Jag har inte fått tillbaka den. Så som jag förstod det så ville dom skicka tillbaka den utan åtgärd men Bergströms har motsatt sig detta då dom anser att det skall åtgärdas.

Kan ju även påminna om att min andra Tudor, en Pelagos 39 hade en vridning som inte linjerade ordentligt. Den fick jag skicka tillbaka och det tog lite över en månad för dom att åtgärda (Det var tydligen tavlan och inte vridningen som var skev).

Så ja, detta var min andra och sista Tudor.
Nu blev man lite tveksam till att införskaffa en, nu när man läst det du skrev 😕.
 
Har vart i Tudorsvängen ett tag nu och haft ett tiotal olika modeller. Kan inte påstå att jag hört om något utbrett problem med kvaliteten. GMT:n hade problem med datumväxlingen men det är åtgärdat. De klockor jag har haft har jag heller inte haft något problem med, men det är ju bara min anekdot.
Tack för svar..😁
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Jag ser gärna ett par bilder.

Synd jag har så klena handleder, tycker g/s chronon är magisk.

Går detta pruta hos ad på en sån?
Ska besöka en Flagship store i sommar.

Har lite större handleder, ca 19, och upplever den inte som liten. Har den dock inte på länk utan köpte den på läder.

Det är några år sedan jag köpte min, men dom brukar ofta finnas tillgängliga och jag skulle gissa att du bör kunna pruta lite på den.

IMG_9493.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Har lite större handleder, ca 19, och upplever den inte som liten. Har den dock inte på länk utan köpte den på läder.

Det är några år sedan jag köpte min, men dom brukar ofta finnas tillgängliga och jag skulle gissa att du bör kunna pruta lite på den.

IMG_9493.jpeg
Länken är ju inte världens roligaste i tvåton, så har varit lite sugen på att köpa den på läder.
Får prova den helt enkelt.
Ruskigt snygg klocka i alla fall, hade gärna fått vara några millimeter mindre för min del.
 

Massimo

Breitling
Får nästan göra det. Dock för kan det vara svårt med blotta ögat o se sånt när man som jag är relativt ny inom klockor 😕
Samtidigt kan det vara svårt för en som inte har koll på detaljer när det kommer till mer exklusiva märken. Som många andra här på ks har. Hade först svårt o första vad Enduisma menade. Men som jag tolkar det är det nr 11 på urtavlan som inte är helt korrekt? Rätta mig gärna om jag har fel.
 
Topp