• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_5994.jpeg
Hade tyvärr bara en bild kvar med den kombinationen.. Inte så inspirerande bild heller. Sorry!
Ser riktigt snyggt ut. En till fråga tänjs den ut med tiden? Med tanke på att den är elastisk?! Expanderar den vid bad?
 

henno3

Omega
Tudor Oysterdate 7919 från början av 50-talet. Behöver tips!

- Behöver ny korrekt ”Rolexkrona”. Nu sitter det en slät krona på. Var finner man detta, gärna prisvärd.

- Behöver tidsenligt läderband, lite ”ruffigt”. Slängde hastigt på ett sailcloth vilket visserligen har samma struktur som tavlan men vill ha ett tidsenligt. Tips på band/tillverkare?

Förövrigt jäkligt trevlig klocka som håller tiden väl och är i ytterst fint skick relaterat till ålder och andra motsvarande ur.
A4279103-F644-48EE-ADD3-83F8DC5EE1B2.jpeg
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag som hoppades på att ett Erikas Nato skulle komma ut på Köp&Sälj men verkar som många är sugna på ett just nu. Tycker närmre tusenlappen för ett Nato känns aningen dyrt men med tanken på vad man lagt på alla klockor så är det kanske inte hela världen.
 
Jag som hoppades på att ett Erikas Nato skulle komma ut på Köp&Sälj men verkar som många är sugna på ett just nu. Tycker närmre tusenlappen för ett Nato känns aningen dyrt men med tanken på vad man lagt på alla klockor så är det kanske inte hela världen.
Kolla Cheapestnatostraps, jag gillar deras paratrooper variant 👍🏼
 
IMG_5752.jpeg
Tänjs säkert med tiden men då är det ju bara att justera det. Som sagt steglös justering. Ingen nämnvärd påverkan när det blir blött.
Tack för svar, ser riktigt snyggt ut. Vad är skillnaden den på Ericas och NDC? Sökte på nätet igår och hittade även något som heter "NDC". Dom verkar vara gjorda av riktigt fallskärmstyg. Är Ericas det med?
 

Kaka8

Breitling
Det här var nåt nytt!

Ni som har bättre koll - Hur fan kan det här ha gått till? Å vad göra nu? Det går att få in den igen, men den kanske behöver in till en urmakare ändå?

Skulle dra upp klockan & fick med mig hela kronan ut. Som att dra ut en speta 🤓
IMG_5366.jpeg
IMG_5367.jpeg
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Det här var nåt nytt!

Ni som har bättre koll - Hur fan kan det här ha gått till? Å vad göra nu? Det går att få in den igen, men den kanske behöver in till en urmakare ändå?

Skulle dra upp klockan & fick med mig hela kronan ut. Som att dra ut en speta 🤓
IMG_5366.jpeg
IMG_5367.jpeg
Råkat ut för det där på min GP, den tog dom direkt in på garantin för att gå igenom den.

Skulle prova gå den vägen om du har garanti kvar.
 
Topp