• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kollektivet här kommer väl att idiotförklara mig, men det får bli en retur på GMT’n.
Den blev helt enkelt för biffig på min handled.
Får hålla tillgodo men min BB54 istället, och hoppas på att den kommer i GMT variant framöver. Suck så besviken jag blev.
Får hoppas det går smidigt att returnera.
Är inte den lika stor som bb58? Hur stora handleder har du?

IMG_4282.jpeg

Årets sommarklocka, BB 36 med blå tavla!

Har även 54an som naturligtvis är helt fenomenal på handleden men tycker inte nya GMTn är långt efter om jag ska vara ärlig, det blir lite orättvist att jämföra de två pga av de olika proportionerna men nya GMTn upplever jag i alla fall som betydligt mer proportionerlig än vanliga BB58

IMG_20231023_180335.jpg
IMG_20240617_182012.jpg

Senast ändrad:
Har även 54an som naturligtvis är helt fenomenal på handleden men tycker inte nya GMTn är långt efter om jag ska vara ärlig, det blir lite orättvist att jämföra de två pga av de olika proportionerna men nya GMTn upplever jag i alla fall som betydligt mer proportionerlig än vanlia BB58

IMG_20231023_180335.jpg
IMG_20240617_182012.jpg
Är det T-Fit på nya GMT med? Samt är det nya METAS urverk?

Är det T-Fit på nya GMT med? Samt är det nya METAS urverk?
Yes Sir!

Okay, let's get the specs out of the way. The Black Bay 58 GMT comes in a single spec but can be had on a full steel bracelet or a fitted rubber strap. Thankfully, both mounts feature Tudor's very useful T-Fit tool-less micro-adjust system (which I have on the bracelet of my Pelagos 39 and believe is crucial to my comfort when using the bracelet).

The movement is also not just a simple downsizing of the brand's previously established GMT movement, the MT5652. Instead, the Black Bay 58 GMT uses the brand-new MT5450-U. It's a 4 Hz movement that measures 30.3 x 6.14mm and has a non-magnetic silicon balance spring and a maximum power reserve of 65 hours. Being a modern Tudor movement, the 5450-U is a METAS-certified chronometer (it's also COSC-certified). For those curious, the "U" in the name delineates the movement's anti-magnetic properties (with the "U" representing the horseshoe shape of a stereotypical magnet)

Kollektivet här kommer väl att idiotförklara mig, men det får bli en retur på GMT’n.
Får hålla tillgodo men min BB54 istället, och hoppas på att den kommer i GMT variant framöver. Suck så besviken jag blev.
Nej då, ingen behöver deklarera något sådant om detta beslut tycker jag, här är du i gott sällskap! 😅 Har du haft samma känsla vad gäller ”standard” 58:an sen innan, att den också kändes biffig?

Nej då, ingen behöver deklarera något sådant om detta beslut tycker jag, här är du i gott sällskap! 😅 Har du haft samma känsla vad gäller ”standard” 58:an sen innan, att den också kändes biffig?
Hej.
Nu var det länge sedan jag hade den vanliga BB58, men nej, tyckte att den var kanonbra. Men å andra sidan, på den tiden var min andra klocka en 44mm som var 15mm tjock. Tycke och smak förändras.

Såg annonsen. Du har ju köpt på distans och borde ha ångerrätt 14 dagar.

Yes håller med! Om de har garanterat COSC så har de. Garanti kvar, lämna in den för justering?
Tudors egna spec på MT-verk är ju -2/+4 dvs snävare än COSC. Det borde väl gälla hela garantitiden?

Hej.
Ja, det stämmer. Väntar på deras hantering av retur. Vill dock erbjuda KS möjligheten att köpa. Är ju inget extra besvär och ingen extra kostnad för mig liksom.
Ja, ok kslike

Har han värmt upp titanet så att den blivit blå? Eller missar jag ngt :)?

Dom har väl applicerat en dlc yta på klockan?

Tråkigt om det bara är någon typ av DLC. "småcoolt" om det är anodiserat eller uppvärmt för att få den blåa färgen. Sedan om det är snyggt är en annan femma :/

Förstår det som att han anodiserat.
Det kanske kommer någon video på hur det hela gick till. Intressant att se men inget jag skulle göra

Tillbaka
Topp