Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Spanat, läst på om olika märken. Sedan kom den ut till försäljning här där jag bor, 500m bort typ. Det var ett tecken och jag slog tillModigt val av första klocka. Grattis till en unik och uppkäftig pjäs!
Hej.Är inte den lika stor som bb58? Hur stora handleder har du?
Då förstår jag..Hej.
samma som vanliga BB58, någon mm tjockare. Har blivit bortskämd med mina babyklockor, BB54 och Sjöö Sandström WT36. Suck.
Har ca 17,5.
Inte klockan det är fel på, utan att jag är van vid slimmade saker.
Är det T-Fit på nya GMT med? Samt är det nya METAS urverk?Har även 54an som naturligtvis är helt fenomenal på handleden men tycker inte nya GMTn är långt efter om jag ska vara ärlig, det blir lite orättvist att jämföra de två pga av de olika proportionerna men nya GMTn upplever jag i alla fall som betydligt mer proportionerlig än vanlia BB58
![]()
![]()
Ja och jaÄr det T-Fit på nya GMT med? Samt är det nya METAS urverk?
Yes Sir!Är det T-Fit på nya GMT med? Samt är det nya METAS urverk?
Okay, let's get the specs out of the way. The Black Bay 58 GMT comes in a single spec but can be had on a full steel bracelet or a fitted rubber strap. Thankfully, both mounts feature Tudor's very useful T-Fit tool-less micro-adjust system (which I have on the bracelet of my Pelagos 39 and believe is crucial to my comfort when using the bracelet).
The movement is also not just a simple downsizing of the brand's previously established GMT movement, the MT5652. Instead, the Black Bay 58 GMT uses the brand-new MT5450-U. It's a 4 Hz movement that measures 30.3 x 6.14mm and has a non-magnetic silicon balance spring and a maximum power reserve of 65 hours. Being a modern Tudor movement, the 5450-U is a METAS-certified chronometer (it's also COSC-certified). For those curious, the "U" in the name delineates the movement's anti-magnetic properties (with the "U" representing the horseshoe shape of a stereotypical magnet)
Nej då, ingen behöver deklarera något sådant om detta beslut tycker jag, här är du i gott sällskap!Kollektivet här kommer väl att idiotförklara mig, men det får bli en retur på GMT’n.
Den blev helt enkelt för biffig på min handled.
Får hålla tillgodo men min BB54 istället, och hoppas på att den kommer i GMT variant framöver. Suck så besviken jag blev.
Får hoppas det går smidigt att returnera.
Hej.Nej då, ingen behöver deklarera något sådant om detta beslut tycker jag, här är du i gott sällskap!Har du haft samma känsla vad gäller ”standard” 58:an sen innan, att den också kändes biffig?
Min ligger likadant. För mycket, tycker jag.I medel på ca -7s/dygn ett antal månader innan justering. Önskar det vore totaltvilket den kanske är nu förhoppningsvis.
Har han värmt upp titanet så att den blivit blå? Eller missar jag ngtHur man förstör en P39…
![]()
![]()
![]()
Dom har väl applicerat en dlc yta på klockan?Har han värmt upp titanet så att den blivit blå? Eller missar jag ngt?
Tråkigt om det bara är någon typ av DLC. "småcoolt" om det är anodiserat eller uppvärmt för att få den blåa färgen. Sedan om det är snyggt är en annan femma :/Dom har väl applicerat en dlc yta på klockan?
Känns väl sol folk gör det lätta och kör dlc?!Tråkigt om det bara är någon typ av DLC. "småcoolt" om det är anodiserat eller uppvärmt för att få den blåa färgen. Sedan om det är snyggt är en annan femma :/
Tydligt tecken! Då är det bara att lyda anmaningen.Tack! Spanat, läst på om olika märken. Sedan kom den ut till försäljning här där jag bor, 500m bort typ. Det var ett tecken och jag slog till![]()
Yes håller med! Om de har garanterat COSC så har de. Garanti kvar, lämna in den för justering?Min ligger likadant. För mycket, tycker jag.
Såg annonsen. Du har ju köpt på distans och borde ha ångerrätt 14 dagar.Kollektivet här kommer väl att idiotförklara mig, men det får bli en retur på GMT’n.
Den blev helt enkelt för biffig på min handled.
Får hålla tillgodo men min BB54 istället, och hoppas på att den kommer i GMT variant framöver. Suck så besviken jag blev.
Får hoppas det går smidigt att returnera.
Hej.Såg annonsen. Du har ju köpt på distans och borde ha ångerrätt 14 dagar.
Tudors egna spec på MT-verk är ju -2/+4 dvs snävare än COSC. Det borde väl gälla hela garantitiden?Yes håller med! Om de har garanterat COSC så har de. Garanti kvar, lämna in den för justering?
Ja, okHej.
Ja, det stämmer. Väntar på deras hantering av retur. Vill dock erbjuda KS möjligheten att köpa. Är ju inget extra besvär och ingen extra kostnad för mig liksom.
Alright, tack för detta, hade jag dålig koll på!! Då ska detta definitivt gälla förstås!!Tudors egna spec på MT-verk är ju -2/+4 dvs snävare än COSC. Det borde väl gälla hela garantitiden?
Då ska väl plomberingen vara kvar på klockan? Vet att Nymans/Krons ska ha en plombering samt att klockan skall vara oanvänd.Såg annonsen. Du har ju köpt på distans och borde ha ångerrätt 14 dagar.
Har han värmt upp titanet så att den blivit blå? Eller missar jag ngt?
Dom har väl applicerat en dlc yta på klockan?
Tråkigt om det bara är någon typ av DLC. "småcoolt" om det är anodiserat eller uppvärmt för att få den blåa färgen. Sedan om det är snyggt är en annan femma :/
Hej.Då ska väl plomberingen vara kvar på klockan? Vet att Nymans/Krons ska ha en plombering samt att klockan skall vara oanvänd.
Nu vet jag inte exakt hur mycket din BB58 har använts utan svarar generellt på @Stefan S
Är det ens öppetköp på klockor när det skrivs garanti?Hej.
Ingen plombering.
Uppackad och provad i 20-30 minuter, det kallar jag oanvänd.
mvh