Är det ens öppetköp på klockor när det skrivs garanti?Hej.
Ingen plombering.
Uppackad och provad i 20-30 minuter, det kallar jag oanvänd.
mvh
Är väl certet ifyllt så räknas ju klockan som begagnad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det ens öppetköp på klockor när det skrivs garanti?Hej.
Ingen plombering.
Uppackad och provad i 20-30 minuter, det kallar jag oanvänd.
mvh
Man ska enl. lag ha 14 dagar. Vet dock inte hur de gör med garantin när den väl är aktiverad. De kanske kan backa aktiveringen om det görs inom en viss tid.Är det ens öppetköp på klockor när det skrivs garanti?
Är väl certet ifyllt så räknas ju klockan som begagnad...
Jag tror inte den går att backa men dom borde väl kunna avtala bort det?Man ska enl. lag ha 14 dagar. Vet dock inte hur de gör med garantin när den väl är aktiverad. De kanske kan backa aktiveringen om det görs inom en viss tid.
Lite OT men apple-produkter går ex. inte att backa. Köpte en dator för något år sedan och märkte att garantin aktiverats tidigare.
Nej, tyvärr. Den har gått ut. Men ja, det borde man göra. Lite trist att en så fin klocka inte går som den borde.Yes håller med! Om de har garanterat COSC så har de. Garanti kvar, lämna in den för justering?
Hänger ej riktigt med i texten, har båda underliggande problem eller varför skicka båda till Tudor?Lämnade in mina två st Chrono Heritage för en täthetsservice och fick idag nedan mail:
Tål att sägas att klockorna inte har servats på +10 år så jag kan gissa att de behöver mer kärlek än vad de fått.
Ställd fråga till Nymans vad det är för underliggande problem. Någon som vågar gissa på kommande svar från Nymans?
Tråkigt såklart! Hmm ok intressant att höra om andra fall, har ej fångar upp så mycket om detta på min sida.Nej, tyvärr. Den har gått ut. Men ja, det borde man göra. Lite trist att en så fin klocka inte går som den borde.
Men jag har en känsla av att det är mer regel än undantag att de går på det viset. Vi är liksom inte ensamma. Lite konstigt, kan man tycka.
Min 42mm Pelagos gick också långsamt innan den fick ett nytt verk (det gamla hade dålig power reserve och tappade mycket tid)...
Den frågan ställde jag också till Nymans Ur. Varför båda och vad är det underliggande problemet.Hänger ej riktigt med i texten, har båda underliggande problem eller varför skicka båda till Tudor?
Vild gissning på svaret: finns spår av att fukt läckt in.
@pnt har skrivit en recensionNågon i tråden som har en Black Bay "Monochrome" ? Och kanske kan dela med sej av känslan av den runt armleden
Tycker den är mökke vacker i sin enkelhet.
Testa koden DELUGSFAM för 10% offNu blev det jobbigt. Har letat jorden runt efter ett gult gummi till min BB58 och nu kom delugs med just det: https://delugs.com/pages/tudor-straps
Men USD 185 för ett gummi tar emot
Jag köpte ett av deras vanliga ”cts” band förra black Friday, tror det var 15% rabatt då.Nu blev det jobbigt. Har letat jorden runt efter ett gult gummi till min BB58 och nu kom delugs med just det: https://delugs.com/pages/tudor-straps
Jag instämmer till fullo med vad @pnt har skrivit i sin recension. Sitter som en dröm på handleden.Någon i tråden som har en Black Bay "Monochrome" ? Och kanske kan dela med sej av känslan av den runt armleden
Och nu måste jag fundera hela midsommarhelgen om det är så att jag kanske också behöver ett gummiGillar den extremt mycket! Har beställt gummit också som borde komma vilken vecka som helst nu
Kolla in Vanguard, Perfekta till Tudor.Nu blev det jobbigt. Har letat jorden runt efter ett gult gummi till min BB58 och nu kom delugs med just det: https://delugs.com/pages/tudor-straps
Vanguard har han nog koll på, men dom erbjuder väl inte ett gult?Kolla in Vanguard, Perfekta till Tudor.
Provade den hos AD i förrgår och jag tycker den sitter grymt på handleden för att vara så stor som den är. Jag har själv en BB58 som referens och tunna handleder på ca 16,5 i omkrets. Den är på gränsen till för stor för mig, åtminstone enligt min smak, men med det sagt så blev jag ändå imponerad över hur bra den sitter trots att det är en relativt stor klocka i jämförelse med bb58. Riktigt snyggt utförande med tydliga Submariner-vibbar och 5-länksarmbandet är riktigt fint!Någon i tråden som har en Black Bay "Monochrome" ? Och kanske kan dela med sej av känslan av den runt armleden