Trist historia när man väl retat sig på det. Men samtidigt måste man ta in att de har en tolerans på sina mått. Inget är perfekt. Vilken tolerans de har bestämmer de själva. Alla köpare bryr sig inte heller, se till den som du köpte klockan av. Med det sagt är jag också petig, så jag skulle också vara besviken. Men det är så det är, toleranser finns alltid, och de fall som ligger på gränsen, som din kan man tro, bryr sig heller inte alla köpare om.
Däremot tycker jag att när en kund skickar in en klagan på en upplevd defekt, så är det inte så mycket att bråka om. Det är ändå en dyr klocka och kunden lär knappast köpa en till om han blir missnöjd av eftermarknadshanteringen.
Men som en referens kan jag nämna att när jag var på besök hos Breitling Nordic i Täby, och satt och fikade med en av deras urmakare, frågade jag om min Aerospace, där minutvisaren inte träffar index mitt på. Svaret jag fick var att toleransen är att visaren i helhet träffar index där de är lite bredare. Det innebär att den missar de tunnare mer eller mindre helt. Men det är så deras toleransgräns ser ut.
Och vad gäller hanteringen mot den som sålde den till dig tycker jag inte att han kan klandras. Klockan bedöms ju av Tudor vara felfri. Ska han då klandras för en enligt Tudor felfri klocka? Det håller inte.