• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000000978.jpg
 
Video om lume pip.

1. Se videoen først
2. Les deretter kommentarene under videoen

Refleksjon: Vi er heldigvis ulike i hva vi velger å fokusere på av ting innen hobbyen, og hva som får hele verden til å kollapse.

 
Video om lume pip.

1. Se videoen først
2. Les deretter kommentarene under videoen

Refleksjon: Vi er heldigvis ulike i hva vi velger å fokusere på av ting innen hobbyen, og hva som får hele verden til å kollapse.

Fråga: Vad är din poäng?

Reflektion: Alla andra hade gått vidare från ämnet, innan du kommer dragandet igen med samma häcklande ton. Det börjar faktiskt likna mobbning.
 
Fråga: Vad är din poäng?

Reflektion: Alla andra hade gått vidare från ämnet, innan du kommer dragandet igen med samma häcklande ton. Det börjar faktiskt likna mobbning.
Svar:
Mitt poeng er ikke noe mer enn ditt, ved å svare. Så - da kan vi jo være enige om å bare move on.

Refleksjon:
Det er ikke mobbing. Det er kvalifiserte meninger på et klokkeforum. I dagens samfunn og sosiale medier kan ulike meninger oppfattes som "mobbing" hos noen som tolker alt i værste mening og som er veldig sensitive. Jeg skal da tone ned temaet, slik at jeg ikke fornærmer og sårer de som er sensitive for meningsutvekslinger. Det var nemlig ikke meningen. Jeg beklager så mye.
 
Uppdatering: båda får flyga till Schweiz. Svarta får en helservice och den blå en täthetsservice.

Så mycket för att använda den utlimata sommarklockan i sommar 👎🏻👎🏻
Aha täthetsservice, knepigt att de ej kan ta det i Sverige kan man tycka. De blir grymma sommarklockor nästa säsong! Eller med lite flyt kanske den blåa kan fixas snabbt iaf…
 
Mycket snack om Tudors kvalitetsproblem på senaste och jag kan tyvärr bara instämma.
Hade en BB smiley dail för ett gäng år sedan där jag hade ett dammkorn inne på tavlan. Helt osannolikt hittar jag de även på min BB58 i direkt solljus 🙈
IMG_2160.jpeg
 
Hur bra pris är 27k för denna Tudor heritage Burgundy från 2022 i bra skick och full set? Inte så bra, ganska bra, bra, väldigt bra, väldigt väldigt bra?
B4133AD9-8904-4B2F-A683-E92E91361434.jpeg
 
Hur bra pris är 27k för denna Tudor heritage Burgundy från 2022 i bra skick och full set? Inte så bra, ganska bra, bra, väldigt bra, väldigt väldigt bra?
B4133AD9-8904-4B2F-A683-E92E91361434.jpeg
Borde vara ganska bra tycker jag, för säljare som köpare, men är ej expert måste sägas. Beror mest på hur många liknade som är ute och hur andra klockor konkurrerar med den just nu, skulle jag säga.
 
Vet inte om ”alla” andra har otur eller om jag har tur?! Men efter 4 år ligger min 58:a på ca +0,7spd, linjerad lumeplupp och inget damm under glaset. Älskar den här klockan IMG_6741.jpeg IMG_6740.jpeg
Med tanke på det ”toleransspann” som Tudor tydligen har här så kan det ses som flyt 😅 bara att säga grattis!! 🙌

Poängen imho är att ”perfekt” och preferenser ses väldigt olika, jag har klockor som har sina skavanker men gillar dem ändå.
 
Hur bra pris är 27k för denna Tudor heritage Burgundy från 2022 i bra skick och full set? Inte så bra, ganska bra, bra, väldigt bra, väldigt väldigt bra?
B4133AD9-8904-4B2F-A683-E92E91361434.jpeg
Ok pris på en, nu svär jag i kyrkan här, ”dålig” klocka…
Generation 2 av black bay är onödigt tjock för att vara en enkel klocka. Kolla istället på generation 1 med ETA-verk (partisk är jag då jag själv äger en). Eller spar lite mer för en generation 3, lite tunnare än 2an, lite tjockare än 1an
 
Senast ändrad:
Ok pris på en, nu svär jag i kyrkan här, ”dålig” klocka…
Generation 2 av black bay är onödigt tjock för att vara en enkel klocka. Kolla istället på generation 1 med ETA-verk (partisk är jag dö jag själv äger en). Eller spar lite mer för en generation 3, lite tunnare än 2an, lite tjockare än 1an
Gen 3 är tunnare än gen 1.
 
Nja det stämmer inte. Gen 1 är ca12,6mm, gen 2 ca 14,6mm, gen 3 ca 13,6mm.
Sen har de designat om boetten på 3e för att ge intrycket av att den är tunnare 👍🏼
Ok. Isåfall gör intrycket jävligt mycket vilket för mig räknas. Haft alla tre generationer flera gånger om och gen 3 var definitivt minst av alla på alla håll.
 
Tillbaka
Topp