• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

54an är otvivelaktigt grymt snygg 🤩 måste ärligt säga att den väckt intresset även hos mig och förstår charmen med den. Men… tycker 58an håller tronen fortfarande i mina ögon. Perfekta dimensioner med lite heft i sig, ordentlig karaktär med gilt och röd triangel, håller sig optimalt på knivseggen mellan vintage sub och modern dykare.
IMG_4349.jpeg
Jag hade båda hemma samtidigt ett tag och trodde väl instinktivt att det var 58:an som så småningom skulle få säljas men det blev tvärtom! Med det sagt, båda två är fantastiska klockor. Det är högst personligt vad man föredrar 👍🏼
 
Jag hade båda hemma samtidigt ett tag och trodde väl instinktivt att det var 58:an som så småningom skulle få säljas men det blev tvärtom! Med det sagt, båda två är fantastiska klockor. Det är högst personligt vad man föredrar 👍🏼
Vilken förmån, att ha båda ett tag! Vad vägde över på 58an för din del?
 
Proportionerna överlag. Storlek på index, röda triangeln, matta tavlan! Tycker även att 58:ans vridring känns mer premium att vrida faktiskt.
Intressant med vad du tycker om skillnaden i bezel action! Glömde också nämna tavlan, vilket är en markant skillnad av vad jag har sett. 58ans ”djupsvartamatta” tavla gentemot 54ans mera svarta sunburst-aktiga. Viktig detalj dock.
 
Är det någon som har koll på ungefärlig kostnad för en helt ny länk till en Tudor Date+Day (ref. 76214 / 76200)?

Dvs denna länk:
76214LinenFull-set2012_1400x.jpg
 
På den här 58an ser de inte ut som damm utan snarare att metallen under färgen träder fram. Svårt att få de på bild. Någons bb som har samma ”problem”?
Jag fick min förra tavla utbytt för att det blev prickar där metallen syntes igenom. Verkar dock som att det börjar hända på min nya tavla också. Första bilden är tavlan som dom bytte ut, den andra är den nya tavlan.
IMG_1554.png
IMG_1557.jpeg
 
Jag fick min förra tavla utbytt för att det blev prickar där metallen syntes igenom. Verkar dock som att det börjar hända på min nya tavla också. Första bilden är tavlan som dom bytte ut, den andra är den nya tavlan.
IMG_1554.png
IMG_1557.jpeg
Intressant!(eller trist?) För jag minns inte att min hade sånna märken tidigare.
 
Jag fick min förra tavla utbytt för att det blev prickar där metallen syntes igenom. Verkar dock som att det börjar hända på min nya tavla också. Första bilden är tavlan som dom bytte ut, den andra är den nya tavlan.
IMG_1554.png
IMG_1557.jpeg

Lustigt att man aldrig ser detta som ett problem när det gäller spider dials, där man faktiskt kan se det utan makro zoom och lupp. 🤷🏻‍♂️
Så klart att en vara skall kunna hålla en viss kvalitet. Men när man behöver lupp för att kunna se avvikelsen och inte använder klockan som den är avsedd till eller tittar på tavlan på det avsedda avståndet behöver man nog se över sina egna förväntningar.
Upplevde länge Tudor tråden som forumets trevligaste tråd men nu dessvärre som forumets gnälligaste tråd (ja jag vet att jag inte behöver läsa denna tråden, men allvarligt talat?).
1719226525705.jpeg
 
Skrev du upp dig på någon lista då?


Jag tycker faktiskt att 54an har rätt mängd vintage inspiration för att vara okej och är en väldigt schysst klocka

Egentligen är den rätt "vanlig"
Kanske lite för vanlig i sitt utseende men jag gillar den!

Enda felet jag stött på hitentills är att jag vill ha en halvlänk men det får jag ta och beställa från uncle seiko helt enkelt
I dag skrev jag upp mig på listan... :) Väntan kan börja!
 
Tillbaka
Topp