KillerInstinct
Basic
Såg att det finns ett par Tudor bb54 till salu på Chrono 24...Ja och verkar inte ens finnas som provexemplar så att man kan testa storleken..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg att det finns ett par Tudor bb54 till salu på Chrono 24...Ja och verkar inte ens finnas som provexemplar så att man kan testa storleken..
Jag hade båda hemma samtidigt ett tag och trodde väl instinktivt att det var 58:an som så småningom skulle få säljas men det blev tvärtom! Med det sagt, båda två är fantastiska klockor. Det är högst personligt vad man föredrar54an är otvivelaktigt grymt snygg måste ärligt säga att den väckt intresset även hos mig och förstår charmen med den. Men… tycker 58an håller tronen fortfarande i mina ögon. Perfekta dimensioner med lite heft i sig, ordentlig karaktär med gilt och röd triangel, håller sig optimalt på knivseggen mellan vintage sub och modern dykare.
Kanske inte världens bästa men mycket braKan inte bestämma mig om denna klockan är skit tråkig eller världens bästa
Tack! Jag har sett det också.. Men jag tycker att det verkar krångligt att köpa därigenom. Men det kanske är så det får bli till slut..Såg att det finns ett par Tudor bb54 till salu på Chrono 24...
Fyfan va snygg !!!!!
Och sitter skamlöst bra. Man glömmer av att den sitter därFyfan va snygg !!!!!
Jag måste säga att jag gillar min skarpt. Tycker att det är en klocka som passar till det mesta i klädesväg.Kan inte bestämma mig om denna klockan är skit tråkig eller världens bästa
Vilken förmån, att ha båda ett tag! Vad vägde över på 58an för din del?Jag hade båda hemma samtidigt ett tag och trodde väl instinktivt att det var 58:an som så småningom skulle få säljas men det blev tvärtom! Med det sagt, båda två är fantastiska klockor. Det är högst personligt vad man föredrar
Inte ofta jag ser en bb 36 på nato men måste säga, riktigt snyggt, bra färg också!
Proportionerna överlag. Storlek på index, röda triangeln, matta tavlan! Tycker även att 58:ans vridring känns mer premium att vrida faktiskt.Vilken förmån, att ha båda ett tag! Vad vägde över på 58an för din del?
Allting handlar såklart om vad man själv föredrar. Blir som att fråga ? Vilken Rolex explorer känns bättre? 36mm eller 39mm? Samma klocka, olika proportioner. Bästa är väl att testa båda modellerna själv..Proportionerna överlag. Storlek på index, röda triangeln, matta tavlan! Tycker även att 58:ans vridring känns mer premium att vrida faktiskt.
Precis så! Men han frågade vad jag tyckteAllting handlar såklart om vad man själv föredrar. Blir som att fråga ? Vilken Rolex explorer känns bättre? 36mm eller 39mm? Samma klocka, olika proportioner. Bästa är väl att testa båda modellerna själv..
Intressant med vad du tycker om skillnaden i bezel action! Glömde också nämna tavlan, vilket är en markant skillnad av vad jag har sett. 58ans ”djupsvartamatta” tavla gentemot 54ans mera svarta sunburst-aktiga. Viktig detalj dock.Proportionerna överlag. Storlek på index, röda triangeln, matta tavlan! Tycker även att 58:ans vridring känns mer premium att vrida faktiskt.
Snyggt gummiarmband, vart köpte du det ifrån?Fick ju leta fram min 925:a @Rootbjörn
Vilken är det som lockar mest?Måndag och suktar efter nya tudors
Har beställt en bb58 gmtVilken är det som lockar mest?
Det låter onekligen som en grym trippel. Ska bli spännande att höra hur du upplever skillnaden mot BB Pro.Har beställt en bb58 gmt
Svårt att inte bli frestad, det håller jag med om. Nästan tur att det inte händer varje dag.Men är också galet sugen på en blå eller svart bb36 när @Cosmo lägger ut på sin.
Jag fick min förra tavla utbytt för att det blev prickar där metallen syntes igenom. Verkar dock som att det börjar hända på min nya tavla också. Första bilden är tavlan som dom bytte ut, den andra är den nya tavlan.På den här 58an ser de inte ut som damm utan snarare att metallen under färgen träder fram. Svårt att få de på bild. Någons bb som har samma ”problem”?
Intressant!(eller trist?) För jag minns inte att min hade sånna märken tidigare.Jag fick min förra tavla utbytt för att det blev prickar där metallen syntes igenom. Verkar dock som att det börjar hända på min nya tavla också. Första bilden är tavlan som dom bytte ut, den andra är den nya tavlan.
Jag synade min nya tavla med lupp när den var ny. Då var det inga prickar. Får se om det blir fler, då kanske det blir en tavla till på garantinIntressant!(eller trist?) För jag minns inte att min hade sånna märken tidigare.
Jag fick min förra tavla utbytt för att det blev prickar där metallen syntes igenom. Verkar dock som att det börjar hända på min nya tavla också. Första bilden är tavlan som dom bytte ut, den andra är den nya tavlan.
Det har hänt förr men i nuläget så är jag vansinnigt nöjd med min BB36Har beställt en bb58 gmt
Men är också galet sugen på en blå eller svart bb36 när @Cosmo lägger ut på sin.
Jag är bara ett dm bortDet har hänt förr men i nuläget så är jag vansinnigt nöjd med min BB36
I dag skrev jag upp mig på listan... Väntan kan börja!Skrev du upp dig på någon lista då?
Jag tycker faktiskt att 54an har rätt mängd vintage inspiration för att vara okej och är en väldigt schysst klocka
Egentligen är den rätt "vanlig"
Kanske lite för vanlig i sitt utseende men jag gillar den!
Enda felet jag stött på hitentills är att jag vill ha en halvlänk men det får jag ta och beställa från uncle seiko helt enkelt