• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicketon

Omega
Hej. Ny ägare till en blå bb58. Vem gör bäst gummiband till den tycker ni? Har ett vanguard men det är så ful blå färg. Och är det någon som kört svart gummi till den blå, är inget fan av blått gummiband.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej. Ny ägare till en blå bb58. Vem gör bäst gummiband till den tycker ni? Har ett vanguard men det är så ful blå färg. Och är det någon som kört svart gummi till den blå, är inget fan av blått gummiband.
Har du nå bild med det gummit på? Och är det skönt?

Tycker ofta det är svårt att få gummin som ska sluta mot boetten att sitta bra och skönt på armen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har du nå bild med det gummit på? Och är det skönt?

Tycker ofta det är svårt att få gummin som ska sluta mot boetten att sitta bra och skönt på armen.
Hoppas verkligen att det är armband till klockan som diskuteras. 😳
1720901100266.gif
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej. Ny ägare till en blå bb58. Vem gör bäst gummiband till den tycker ni? Har ett vanguard men det är så ful blå färg. Och är det någon som kört svart gummi till den blå, är inget fan av blått gummiband.
Vill du bli av med ditt blåa Vanguard är jag nog allt intresserad.. :)
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Hej.
Är det någon i tråden som satt på US Jubilee på en BB58?
Fick hem ändlänkar för att använda till min Jubilee jag har till min BB54.
Det första jag märkte var att de var något breda. Lätt fixat med ett slippapper.
Men det var sedan totalt jäkla omöjligt att montera på dem på min BB58 GMT.
Satt nog en kvart och fipplade innan jag gav upp. Satte sedan på originallänken igen, tog 10 sekunder.
Funderar på om jag fått fel ändlänkar.
Någon som har erfarenhet av att montera på en BB58?
Kan tillägga att det gick hur bra som helst att montera på BB54, med de ändlänkarna som hör till den.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Hej.
Är det någon i tråden som satt på US Jubilee på en BB58?
Fick hem ändlänkar för att använda till min Jubilee jag har till min BB54.
Det första jag märkte var att de var något breda. Lätt fixat med ett slippapper.
Men det var sedan totalt jäkla omöjligt att montera på dem på min BB58 GMT.
Satt nog en kvart och fipplade innan jag gav upp. Satte sedan på originallänken igen, tog 10 sekunder.
Funderar på om jag fått fel ändlänkar.
Någon som har erfarenhet av att montera på en BB58?
Kan tillägga att det gick hur bra som helst att montera på BB54, med de ändlänkarna som hör till den.
Jag har UC Jubilee på BB58. Passformen är mycket bra.
Undrar om GMT'n har exakt samma utformning som trehandarna?
BB58 i silver skiljer sig från modellerna i stål.

1000001145.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Liten uppdatering:

Ribgde Bergströms idag, klockan fortfarande ej tillbaka. Nu har Tudor alltså haft klockan i ca 5 månader utan att ens ha gjort nåt med den. Det måste ju vara nåt slags rekord?
Byt märke.
Jag lämnade in min Oris Kermit för att den tappade för mycket tid och bytte datum för tidigt.
Mindre än två och en halv vecka efter att jag lämnade in den fick jag ett meddelande om att den var klar.
Exakt var den varit vet jag inte, Danmark (där generalagenten finns och "gratis-fakturan" var utställd) eller Schweiz, men oavsett vilket hade jag fått den i retur med ett nytt inhouse-verk monterat.
Så kan det också gå till.
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Byt märke.
Jag lämnade in min Oris Kermit för att den tappade för mycket tid och bytte datum för tidigt.
Mindre än två och en halv vecka efter att jag lämnade in den fick jag ett meddelande om att den var klar.
Exakt var den varit vet jag inte, Danmark (där generalagenten finns och "gratis-fakturan" var utställd) eller Schweiz, men oavsett vilket hade jag fått den i retur med ett nytt inhouse-verk monterat.
Så kan det också gå till.
Ja visst är det så, har precis avyttrat min andra Tudor. Får väl se hur jag gör med den här när den väl kommer tillbaka.
 
Topp