• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
IMG_3784.jpeg
Vilken jäkla klocka detta är😉
Och ja den är faktiskt till salu😂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Var nog 6-7år sedan jag hade Tudor. Känns kul att få se "snowflake" visarna igen.

Ni som köpt/kör med halvlänkar. Köpte ni en eller behöver man två för att kunna justera länken vettigt. Om nån här mot förmodan har en över dra ett PM.

1000016060.jpg
Kan inte svara för BB58/Tudor men jag köpte två till min 16570. Slutade med att jag bara behövde en. Men bättre att testa olika konfigurationer med två än att behöva komplettera och vänta.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Var nog 6-7år sedan jag hade Tudor. Känns kul att få se "snowflake" visarna igen.

Ni som köpt/kör med halvlänkar. Köpte ni en eller behöver man två för att kunna justera länken vettigt. Om nån här mot förmodan har en över dra ett PM.

1000016060.jpg
Två motsvarar väl en hellänk? :)
Jag kör med en halvlänk och nu sitter den perfekt.
Finns ju även finjustering på spännet.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Två motsvarar väl en hellänk? :)
Jag kör med en halvlänk och nu sitter den perfekt.
Finns ju även finjustering på spännet.
Två halvlänkar motsvarar sällan just 50% storlek av en normal länkbit oavsett klockmodell. Mikrojusteringen vet jag om. Det är mer att just nu är det aningen löst på innersta. Men tar jag bort en länkbit och flyttar mikrokusteringen till största blir det för tajt.

Hoppet mellan dessa alternativ är helt enkelt för stort. Ett hyfsat vanligt "problem" med Tudors enklare lås.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Två halvlänkar motsvarar sällan just 50% storlek av en normal länkbit oavsett klockmodell. Mikrojusteringen vet jag om. Det är mer att just nu är det aningen löst på innersta. Men tar jag bort en länkbit och flyttar mikrokusteringen till största blir det för tajt.

Hoppet mellan dessa alternativ är helt enkelt för stort. Ett hyfsat vanligt "problem" med Tudors enklare lås.
Jag har inte kontrollmät om det är exakt 50% av original länkbiten men visuellt ser det ut att vara ungefär en halvlänk av just original länken.
Jag var i precis samma situation som du och jag löste det med en halvlänk och nu sitter den perfekt så jag tror inte du behöver två halvlänkar.
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Grymt!! Är du cykel intresserad också sen innan eller gillar bara klockan?
Cykelintresserad sedan många år. Följer tourerna på TV, sett dem live på plats, cyklar själv.
Fabian Cancellara var hjälten när han var aktiv (och då var han IWC-ambassadör så då köpte jag såklart en sån), och det står tre BMC cyklar i garaget, har varit mitt märke i 15 år.
Så jag var ju helt tvungen att köpa den. 😉
Mailade Krons typ en kvart efter den släpptes.
Men jag gillar den tack och lov också! Hade det inte stått Red Bull på den förra FXD chronon hade jag köpt den när den kom ut.
 

Watches By DD

Omega
2-Faktor
Då blev det en GMT pepsi med svart urtavla. Hittade ett bra erbjudande och bör vara hos mig inom 1-2 veckor. Pelagos var tyvärr alldeles för stor.
Äntligen här! Väntar på ett band liknande marine nationale, tror de kallas för parachute strap, i blå/röd kombo och ett US jubilee band. Kommer fler bilder när jag får dem🫡
 

Bilagor

  • 1000008151.jpg
    1000008151.jpg
    281.9 KB · Visningar: 2
Topp