• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_2283.jpeg
Here you go 😉
Sådärja! 😁😍
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Kan dock hålla med dig om att det är på tok för lite two liners. Bara jag som visar upp min då och då 😅
Det är ordning på dig 😃👍

Hade en LHD men det var inte min grej trots åratal av suktande, lustigt det där.
Fick testa en tvåraders med originalgummi på en GTG för nått år sedan, förjävla bra är mitt minne av det! 😍
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Det är ordning på dig 😃👍

Hade en LHD men det var inte min grej trots åratal av suktande, lustigt det där.
Fick testa en tvåraders med originalgummi på en GTG för nått år sedan, förjävla bra är mitt minne av det! 😍
LHD är fina, men det känns som att man tröttnar fort. Inte så förtjust i den fauxtinan häller. Du får ta o hugga dig en två raders! Kommer bli en klassiker om några år 😉
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Förr kallades den typ Poor mans Sub och är ju byggd av Rolex, dvs innan märkena separerades ordentligt. Tror min är från 1997. En ref 79190. Dock ovanlig blå tavla med VG index
IMG_2877.jpeg
IMG_2878.jpeg
IMG_2880.jpeg
Jag vet. Men faktum kvarstår, helt magisk klocka! Vi kan väl dock gissningsvis bara drömma om att Tudor får ”tillåtelse” av storebror att göra något liknande
 

ByggareBob

Cartier
2-Faktor
Jag vet. Men faktum kvarstår, helt magisk klocka! Vi kan väl dock gissningsvis bara drömma om att Tudor får ”tillåtelse” av storebror att göra något liknande
Kan ju alltid hoppas på att dom får det i framtiden. Dom konkurrerar ju egentligen inte om samma marknad, dom som köper rolex för rolex skulle inte bry sig om dom släppte en nyare version.
 

HolyCrap

Omega
Har du burit klockan dygnet runt i ett år vore det snarast väldigt märkligt om du inte fått en hudirritation.

Instämmer till fullo! Ett års konstant ”mekaniskt” slitage/friktion på huden är boven.

Ber om ursäkt att jag är väldigt sen på bollen men jag skulle inte direkt anta att orsaken specifikt är långvarigt klockbärande.
Jag har klocka på mig 20+ timmar per dygn sedan flera år. Det är visserligen mindre än dygnet runt men om själva bärandet var orsaken känns det som att jag borde fått problem. Har en natt- och semesterklocka på Nato (som sällan tvättas) samt likte blandade dagklockor på länk och läder.
Inga besvär hittills.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Ber om ursäkt att jag är väldigt sen på bollen men jag skulle inte direkt anta att orsaken specifikt är långvarigt klockbärande.
Jag har klocka på mig 20+ timmar per dygn sedan flera år. Det är visserligen mindre än dygnet runt men om själva bärandet var orsaken känns det som att jag borde fått problem. Har en natt- och semesterklocka på Nato (som sällan tvättas) samt likte blandade dagklockor på länk och läder.
Inga besvär hittills.
Klart det finns undantag åt alla håll och de flesta kanske slipper problem helt, men om man i råkar ut för det så känns det oerhört rimligt att skippa klockan nån vecka eller två för att låta huden återhämta sig.
 

HolyCrap

Omega
Klart det finns undantag åt alla håll och de flesta kanske slipper problem helt, men om man i råkar ut för det så känns det oerhört rimligt att skippa klockan nån vecka eller två för att låta huden återhämta sig.
Jo, vila är helt klart rekommenderat om man upplever problem. Ville mest lyfta att det mycket väl kan ligga något mer bakom än bara bärandet i sig.
 
Topp