• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sage

Cartier
2-Faktor
Happy TT

1000001342.jpg
Riktigt snygg den där nya GMT’n
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan tudorfans,
Jag köpte precis en Tudor Pelagos 39 och undrar om claspen. Är det meningen att den är så pass vass i undre delen? Nästan så pass att man kan skada någon? Är det något fel eller är det så modellen är gjord? Gärna feedback från forummedlemmar som har en Pelagos hemma som kan jämföra. Tar man fingrarna på kanten så är de väldigt vassa. Se bild.

IMG_6342.jpeg
Ja absolut! Så pass att jag inte kunde använda länken med min son utan att vara rädd för att repa honom. Tyvärr en av anledningarna till att jag sålde den tillslut
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Hejsan tudorfans,
Jag köpte precis en Tudor Pelagos 39 och undrar om claspen. Är det meningen att den är så pass vass i undre delen? Nästan så pass att man kan skada någon? Är det något fel eller är det så modellen är gjord? Gärna feedback från forummedlemmar som har en Pelagos hemma som kan jämföra. Tar man fingrarna på kanten så är de väldigt vassa. Se bild.

IMG_6342.jpeg
Jeg bruker min P39 til å kutte hvitløk.

;)

IMG_7041 2.JPG




IMG_7042.JPG


IMG_7043.JPG
 

uran

Omega
Gällande dålig strap till BB Ceramic.

Kan säga attefter att ha besökt Krons var det som ni trodde. De menade på att ett armband håller ungefär två år. Jag köpte min ca 1.8 år sen och är fortfarande inom konsumentköplagen så jag köper inte resonemanget alls. Vid normalt bruk enligt Tudors born to dare ska den ju fanimig hålla minst två år. Ska fundera om jag orkar ta striden.

Det roliga är att när jag besökte Nymans precis efter sa de att jag skulle reklamera den. Nymans ger fan alltid bra bemötande.
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej Tudor-fans! Snabb fråga till er som har eller har haft en FXD, både den blå men främst den svarta modellen: Hur fungerar er bezel när ni har badat med den? Är den lika lätt att vrida under vatten som på ytan? Min är super trög att vrida efter att jag har haft den i vattnet.
IMG_4164.jpeg
 
Senast ändrad:

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej Tudor-fans! Snabb fråga till er som har eller har haft en FXD, både den blå men främst den svarta modellen: Hur fungerar er bezel när ni har badat med den? Är den lika lätt att vrida under vatten som på ytan? Min är super trög att vrida efter att jag har haft den i vattnet.
IMG_4164.jpeg

Problemet löst 😎 A bit of soap it’s all we need 🫣
 

Endusima

Panerai
2-Faktor
Nån som märkt av att tudors nya boxar är annorlunda? Tyckte mig märka en stor försämring i tyngd och kvalitetskänsla jämfört med dom lite äldre.
 
Topp