BB54 for liten - på et 17,5cm håndledd? No way.
Har selv 19,5cm flatt håndledd og BB54 sitter perfekt.
![]()
Åh, det var en bra referensram, tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BB54 for liten - på et 17,5cm håndledd? No way.
Har selv 19,5cm flatt håndledd og BB54 sitter perfekt.
![]()
Tack, ja jag kollar varje dag och har även lagt ut en köpes-annons. Men hittills har det inte varit något ute..Köp en begagnad här på forumet? Dyker upp då o då.
Köp för ett bra pris så att du inte förlorar på det, om du nu skulle vilja bli av med den. Om du behöver hjälp med att veta vad som är ett bra pris så är det bara att höra av sig!
Bara trycka dit ett alldeles för litet nato i matchande färger så är det spot on
Hehe precis, numer standard för min del att ha bezeln efter de senaste ”lume pip diskussionerna”…
Funderar på att komplettera denna med en 54a. Någon som vet ungefärlig väntetid på en sån?![]()
![]()
Tack för info! Låter ändå lovande tycker jag. Ska svänga förbi Bergströms i Gbg å höra ocksåJag ringde runt lite för ca tre veckor sen och då var det blandade bud. Nymans i Västerås gissade på en månads väntetid. Krons trodde att det var ca sex månader.![]()
Tack för info! Låter ändå lovande tycker jag. Ska svänga förbi Bergströms i Gbg å höra också![]()
Tror du kommit rätt med skulle behövas mer info för att ta reda på vilken som han önskar. Finns minst 3 tudor med transparent backlock, troligtvis fler. Vet du något mer om vad han vill ha?Hej
Mitt namn är Ulla och jag är ny medlem här som behöver hjälp med att välja klocka. Klockan är till min man som länge velat ha en Tudor med transparent verk på undersidan. Jag har inte så mycket koll på klockor och vad som är bra/dåligt. Tänkte överraska honom till jul med en Tudor. Skulle jag kunna få hjälp?
Jag undvek att starta en ny tråd om detta för att inte överflöda forumet.
ULLA
Tack för svaret.Tror du kommit rätt med skulle behövas mer info för att ta reda på vilken som han önskar. Finns minst 3 tudor med transparent backlock, troligtvis fler. Vet du något mer om vad han vill ha?
Stor/liten,
vilken färg på metall
Max budget (funkar begagnad?)
Tudor black bay 58 guld
Tudor black bay 58 silver
Tudor black bay 58 ceramic
Kronan är så svag nu så jag tror inte du tjänar något öht på att köpa från utlandet. Jag hade definitivt valt att köpa inrikes. Om gubben inte är så petig hittar du nog billigast klockor i bra skick här på Klocksnacks köp&sälj avdelning.Tack för svaret.
Både nytt och begagnat är ok, gubben är inte så petig
Han brukar titta på större modeller och föredrar metall - färg kan vara öppet.
Budget spelar ingen roll.
Men är det billigast på hemmaplan eller utrikes?
Tack för svaret.Kronan är så svag nu så jag tror inte du tjänar något öht på att köpa från utlandet. Jag hade definitivt valt att köpa inrikes. Om gubben inte är så petig hittar du nog billigast klockor i bra skick här på Klocksnacks köp&sälj avdelning.
Lite beroende på din budget hade jag valt någon ädelmetall av alt @hampusg lostade ovan. Guld eller silver! Guld är ovanligare och har väl i princip aldrig kommit ut begagnad här på köp&lj?! Däremot silver säljs väldigt ofta och finns ute just nu.
”Dessvärre” måste du komma upp i 50st relevanta inlägg på forumet för access till köp&sälj. Dvs du kan inte skriva snygg, wow, cool osv i massa trådar för att få upp ditt antal inlägg då sånt raderas.
Men om det planeras som en julklapp har du gott om tid på dig att hänga runt här, ställa frågor, lära dig lite mer osv som kanske kan hjälpa dig till ”rätt” beslut. Väldigt fint av dig att vilja köpa en sån fin klocka till din man. Låter som han är lyckligt lottad![]()
Mig veterligen finns endast två modeller med s.k ”see through caseback” så att man ser urverket. Detta är Tudor Black bay ref:M79010SG-0001där boetten är gjord i silver. Samt Tudor black bay ref:M79210CNU-0001 där boetten är gjord i svart keramik. Någon får rätta mig om där finns fler modeller.Hej
Mitt namn är Ulla och jag är ny medlem här som behöver hjälp med att välja klocka. Klockan är till min man som länge velat ha en Tudor med transparent verk på undersidan. Jag har inte så mycket koll på klockor och vad som är bra/dåligt. Tänkte överraska honom till jul med en Tudor. Skulle jag kunna få hjälp?
Jag undvek att starta en ny tråd om detta för att inte överflöda forumet.
ULLA
Vet du om länk är ett krav? Annars tror jag att den i silver skulle vara ett bra alternativ. Aningen ny eller begagnadTack för svaret.
Vi är ute och far mycket så om det finns ett ställe där man kan få slippa väntetider som jag har läst om så tar jag gärna emot tips tex Tyskland, Österrike, Schweiz eller Luxemburg. För övrigt vad skall man tänka på när klockan är begagnad?
Finns fler modeller med transparent baksida, i så fall vilka?
Vad är prisklassen på begagnad resp nytt?
Har ett svagt minne om att han sneglat en del på modellen som n_brannstrom har på bild. Har den transparent baksida?
Förlåt att jag ställer så många frågor
HejMig veterligen finns endast två modeller med s.k ”see through caseback” så att man ser urverket. Detta är Tudor Black bay ref:M79010SG-0001där boetten är gjord i silver. Samt Tudor black bay ref:M79210CNU-0001 där boetten är gjord i svart keramik. Någon får rätta mig om där finns fler modeller.
Länk till ovan nämnda modeller hittat du här:
![]()
TUDOR Black Bay 58 925 watch - m79010sg-0001 | TUDOR Watch
Discover the TUDOR Black Bay 58 925 watch m79010sg-0001 - Manufacture Calibre MT5400 (COSC) - 39mm silver case - Brown leather braceletwww.tudorwatch.com
![]()
TUDOR Black Bay Ceramic watch - m79210cnu-0001 | TUDOR Watch
Discover the TUDOR Black Bay Ceramic watch m79210cnu-0001 - Manufacture Calibre MT5602-1U (COSC) - 41mm ceramic case - Hybrid leather and rubber strapwww.tudorwatch.com
Lycka till!
Ja, han föredrar länk vad jag har kunnat observera när han kollar runt.Vet du om länk är ett krav? Annars tror jag att den i silver skulle vara ett bra alternativ. Aningen ny eller begagnad
Här är ett exempel från köp och sälj (ej granskat denna utan bara ett exempel)
Avslutad - Tudor 925 PB6 (28,5k)
Gör ett sista försök. Uttagen av mig 2024 Använd nästan dagligen sen dess så märken finns på det mjuka silvret (försökt visa detta på bilderna) Kommer på orginal nato + 2 gummin från watchbuddys. 36000kr 34000kr- 33000kr 32000kr 31000kr 30000kr 28500kr ink värdefrakt eller f2f i småland med...klocksnack.se
Nypris: 51300
![]()
TUDOR Black Bay 58 925 watch - m79010sg-0001 | TUDOR Watch
Discover the TUDOR Black Bay 58 925 watch m79010sg-0001 - Manufacture Calibre MT5400 (COSC) - 39mm silver case - Brown leather braceletwww.tudorwatch.com
Hej
Tack för länkarna, vad heter modellen du hade på bild i ditt tidigare inlägg?
Ah ok för den jag föreslog saknar länk nämligenJa, han föredrar länk vad jag har kunnat observera när han kollar runt.
Det är en black bay 54Hej
Tack för länkarna, vad heter modellen du hade på bild i ditt tidigare inlägg?
Denna syftade jag påSom en kompis uttryckte det: ”varje dag är Tudor-Torsdag”
![]()
Observera att det finns en del olika modeller som liknar denna, i olika storlekar. Men den är fin och poppis just nuDenna syftade jag på