• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blue watch Monday, without fake rivets! 🤩😎🌞
IMG_2628.jpeg
IMG_2626.jpeg
IMG_2625.jpeg
Ser fantastisk ut! Vilken länk är det?

Ser fantastisk ut! Vilken länk är det?
Det är någon billig eBay variant till bb58 som jag köpte på köp o sälj. Använde mig utav orginal ändlänkar och lås. Tror det är en sådan länk.

Senast ändrad:
I början störde jag mig inte alls på fejknitarna men ju längre tid det gått och ju mer gånger man sett AM-länkar utan så inser jag hur mycket bättre det faktiskt är utan dem.
Tror jag stör mig mer på att orginal länken ”trappar” ner ist för att jämnt smalna av. Men nitarna är inget som höjer klockan direkt. Majoriteten hade nog önskat en simpel oyster länk med t-fit.

Låter som jag är den enda i tråden som inte störs eller märker av fejknitarna öht på min 58:a?!? Precis när jag köpte klockan tänkte jag på det någon enstaka gång. Men ju längre tiden går så glöms de av helt. Särskilt när man när klockan. Sen håller jag med om att en slät oyster med t-fit vore 👌🏻

Låter som jag är den enda i tråden som inte störs eller märker av fejknitarna öht på min 58:a?!? Precis när jag köpte klockan tänkte jag på det någon enstaka gång. Men ju längre tiden går så glöms de av helt. Särskilt när man när klockan. Sen håller jag med om att en slät oyster med t-fit vore 👌🏻

Jag tycker nitarna ser lite nice ut, sen äger jag ju ingen 58 så jag hunnit störa mig på det iofs 😅

En liten fråga, är det nån som köpt den här?

Jag har lite svårt att få länken till min GMT i perfekt längd och denna verkar ju kunna lösa problemet, dock inte helt billigt…😊

En liten fråga, är det nån som köpt den här?

Jag har lite svårt att få länken till min GMT i perfekt längd och denna verkar ju kunna lösa problemet, dock inte helt billigt…😊

Jag och @Ljungen har den iaf. Säkert fler också?!
Den är grym, använder min flera ggr om dagen nu på sommaren. Imho värd varenda krona tills t-fit kommer som komplement

Vet inte alls hur tillgängliga de är att köpa. Om någon har vägarna förbi Doha så finns den med båda länkvarianterna att köpa över disk. Jag tror hon sa 44k$
BB54 fanns också. Dock ej nya gmt. Annars fanns nog det mesta utan att vara stor expert på varianterna
IMG_7595.jpeg

Titanklocka till vardagsbruk, hur fungerar det?

Jag funderar på en Tudor Pelagos FXD MN, alltså med boett i titan.
Har dock aldrig haft en klocka i det materialet och undrar hur reptålig är den egentligen?

Använder normalt lite olika "dykarklockor" till vardags, med safirglas och bezel i stål
eller keramik, allt för att de inte ska blir slitna så snabbt. Vid "grovjobb" byte jag till en
Mudmaster, den klarar ju det mesta....

Tudorn är egentligen lite (ganska mycket) över min normala prisnivå och därför vill jag
undvika att sitta med en dyr, sliten och repad klocka om några år....

Tacksam för tips och synpunkter...
/Lase
Slänger in denna fråga här då det är här FXDarna nog hänger mest

Du är inte ensam, vi är minst 2 st iaf! 😅 Aldrig stört mig på det, tänker inte ens på att de finns där och även om jag gjort det så ser jag inte direkt problemet med nitarna ändå? 🤷‍♂️ Men hey, vi är alla olika och det är ju skönt att det finns klockor för alla smaker!

Du är inte ensam, vi är minst 2 st iaf! 😅 Aldrig stört mig på det, tänker inte ens på att de finns där och även om jag gjort det så ser jag inte direkt problemet med nitarna ändå? 🤷‍♂️ Men hey, vi är alla olika och det är ju skönt att det finns klockor för alla smaker!
+3. Definitivt en till här som ej stör sig på eller knappt märker av ”nitarna”! De smälter liksom in i helhetsintrycket och tycker ej de sticker ut alls, och funkar med svarta bb58:ans retrodesign (vilket förstås är hela tanken 😅). De är lite svårare att svälja på den blåa bb58:an då den har en mer modern look i färgvalet… lite förvånad att 54:an fick dem trots allt men Tudor är envetna att göra en grej av dem nu verkar det som.

Edit: De är lite av en rolig detalj som vintageklocknördar kan uppskatta och le lite åt. 😀

Senast ändrad:
+3. Definitivt en till här som ej stör sig på eller knappt märker av ”nitarna”! De smälter liksom in i helhetsintrycket och tycker ej de sticker ut alls, och funkar med svarta bb58:ans retrodesign (vilket förstås är hela tanken 😅). De är lite svårare att svälja på den blåa bb58:an då den har en mer modern look i färgvalet… lite förvånad att 54:an fick dem trots allt men Tudor är envetna att göra en grej av dem nu verkar det som.

Edit: De är lite av en rolig detalj som vintageklocknördar kan uppskatta och le lite åt. 😀
Härligt med fler likasinnade! Då slapp man tänka på att det bara är mig det är fel på 😬

Sen tror jag många (inte alla) gjort det till en grej att klaga på nitarna och det nu är någon form av vedertagen sanning. Sett många profiler på youtube osv som klagar på hur fula nitarna är osv och sen har det spunnit på och nu störs den stora massan på hur otroligt fula och störande nitarna är. Samtidigt som jag inte ens märker av dem

Tillbaka
Topp