• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-RI-

Diamant
2-Faktor
Får man fråga vad du hade för garantiärende på den?
Tryckmaskinen var tydligen trött så det fattades färg på D i swiss made. Inte värre än så egentligen men det störde mig när jag väl visste om det. Nu är urtavlan perfekt så min OCD är nöjd 🙂
1000029561.jpg
 

Ursinnes

Basic
2-Faktor
Är det någon som har tips på ett bra verktyg för att byta armband på 58an? Sen undrar jag om ni vet om man måste värma upp skruvarna i armbandet för jag kan inte få loss dem…
 

Daedalus

Silver
2-Faktor
Är det någon som har tips på ett bra verktyg för att byta armband på 58an? Sen undrar jag om ni vet om man måste värma upp skruvarna i armbandet för jag kan inte få loss dem…
Får du inte upp skruvarna med en skruvmejsel av ok kvalité får du ta till lite värme. Jag har även sett vissa som försiktigt applicerar aceton i skruvgängan för att lösa upp Loctite:en.
 

Mr Pear

Silver
2-Faktor
Är det någon som har tips på ett bra verktyg för att byta armband på 58an? Sen undrar jag om ni vet om man måste värma upp skruvarna i armbandet för jag kan inte få loss dem…
Jag använde en bergeon mejsel, kommer inte ihåg dimension, men finns i tråden. Värmde med hårfön, det räckte. Satte länken i en länkhållare för att minimera risk för att slinta.

Edit.
Förutsätter att du menade ”bryta” armband,dvs ta bort länkar.
För att byta, rekommenseras vanligt Bergeon länkstift verktyg. Använd inte något billigt verktyg.
 
Senast ändrad:

Ursinnes

Basic
2-Faktor
Får du inte upp skruvarna med en skruvmejsel av ok kvalité får du ta till lite värme. Jag har även sett vissa som försiktigt applicerar aceton i skruvgängan för att lösa upp Loctite:en.
Jag använde en bergeon mejsel, kommer inte ihåg dimension, men finns i tråden. Värmde med hårfön, det räckte. Satte länken i en länkhållare för att minimera risk för att slinta.

Edit.
Förutsätter att du menade ”bryta” armband,dvs ta bort länkar.
För att byta, rekommenseras vanligt Bergeon länkstift verktyg. Använd inte något billigt verktyg.
Får testa att värma lite på skruvarnas hoppas jag det funkar. Jag kommer nämligen få hem en Steel ref extension snart och då vill man ju gärna kunna använda den.

Tack för tipsen
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Claspen på P39 har den diskuterats i tråden?

Men…att låset liksom ”hänger” o har vassa kanter tycker jag stör en annars helt underbar klocka. Hade det blivit bättre utan den imho meningslösa dykförlängningen?
 

sirengatto

Silver
2-Faktor
Claspen på P39 har den diskuterats i tråden?

Men…att låset liksom ”hänger” o har vassa kanter tycker jag stör en annars helt underbar klocka. Hade det blivit bättre utan den imho meningslösa dykförlängningen?
Att dykarförlängningen gör att hela låset glappar och skramlar är odugligt. Bra länk i övrigt, men på grund av det kunde jag inte med att bära P39 på länk. Vilket i förlängningen förmodligen medförde att jag sålde den. Riktigt dåligt designat lås.
 
Senast ändrad:
Att dykarförlängningen gör att hela låset glappar och skramlar är odugligt. Bra länk i övrigt, men på grund av det kunde jag inte med att bära P39 på länk. Vilket i förlängningen förmodligen medförde att jag sålde den. Riktigt dåligt designat lås.
Började läsa i tråden när jag sett många P39 som jag blivit mer och mer sugen på men youtubenissarna verkar ha en del negativt att säga kring spännet 😕
 
Youtubere overdriver og er som pappegøyer, som bare gjentar hverandre. Har en P39, og lenken og spennen er det ikke noe å klage på egentlig.
🤷‍♂️
Ja det håller jag med om och har inte haft möjlighet att testa en pelagos då jag bor där jag bor. Testat en BB58 och gillar den så tänkte att 39mm skulle sitta perfekt men blev lite fundersam av diskussionen ovan
 

Deskdiversthlm

Diamant
2-Faktor
Började läsa i tråden när jag sett många P39 som jag blivit mer och mer sugen på men youtubenissarna verkar ha en del negativt att säga kring spännet 😕
Skulle inte oroa mig för mycket om det. Visst är det lite längre än en del andra klockor. Men har ganska smala handleder (15,7) och upplevde aldrig några problem.

Vad som säga på Youtube kan du ofta ta ned en nypa salt. Grym klocka och skulle gärna äga den igen. 👍
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Jag söker en länk till en Tudor BB41, typ Forstner eller Uncle Seiko. Hojta gärna om det finns någon liggandes därute :)
 
Topp