• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ha en go’ torsdag gänget
IMG_5207.jpeg

Takk for input. :)

Det som slår meg er at BB54 er hva vi alle liker å refererer til som et "strap monster". Heck, den kler en mengde ulike skinn/stoff reimer, natoreimer, mesh, etc. Det er det ikke så veldig mange klokker som gjør IRL. Jeg er positivt overrasket at en BB54 er såpass anvendelig.

En fråga till er alla, vad tror ni om en mindre variant av Rangern (36-37mm) med applicerade index. Kommer det stanna som en dröm eller har det ryktats om något liknande?

En fråga till er alla, vad tror ni om en mindre variant av Rangern (36-37mm) med applicerade index. Kommer det stanna som en dröm eller har det ryktats om något liknande?
Tidigare när tudor släpper nya mindre brukar dom rikta sig mot kvinnor som tex Bb54. Därför tror jag tyvärr inte det kommer en mindre

• Like
Reactions: NKS
Tidigare när tudor släpper nya mindre brukar dom rikta sig mot kvinnor som tex Bb54. Därför tror jag tyvärr inte det kommer en mindre
Vet inte om jag håller med om att 54an var riktad mot kvinnor den kändes mer som ett unisex släpp utifrån Tudors approach.
Men man får hoppas att det kommer en ny Ranger och så länge den ser bra ut kan dom marknadsföra den till hundar det spelar ju ingen roll. Jag menar majoriteten av P39 användarna är nog inte den här användaren
IMG_7560.png

Okej, en liten uppdatering om mitt "äventyr" med Tudor. Fick sms igår att klockan fanns hos Bergströms. Gick dit och var sur för att det tagit typ ett halvår utan att dom ens gjort något med klockan.

Vid disken kisade hon med ögonen på mig "ja det är du" och sprang upp på övervåningen. Hon kom tillbaka och sa att klockan var fixad vilket gjorde mig mycket förvånad. Det visar sig att Beggströms (till skillnad från vissa individer här) tyckte att Tudors agerande var såpass orimligt att dom valde att införskaffa en ny bezel och installera den på eget bevåg utan kostnad. Detta var verkligen inte vad jag förväntade mig då klockan inte ens är köpt hos dom. För att göra historian ännu bättre fick jag även en flaska skumpa.

Så för att sammanfatta:

Bergströms är jättebra
Tudor är fortfarande inte bra

1000005340.jpg
1000005341.jpg

Okej, en liten uppdatering om mitt "äventyr" med Tudor. Fick sms igår att klockan fanns hos Bergströms. Gick dit och var sur för att det tagit typ ett halvår utan att dom ens gjort något med klockan.

Vid disken kisade hon med ögonen på mig "ja det är du" och sprang upp på övervåningen. Hon kom tillbaka och sa att klockan var fixad vilket gjorde mig mycket förvånad. Det visar sig att Beggströms (till skillnad från vissa individer här) tyckte att Tudors agerande var såpass orimligt att dom valde att införskaffa en ny bezel och installera den på eget bevåg utan kostnad. Detta var verkligen inte vad jag förväntade mig då klockan inte ens är köpt hos dom. För att göra historian ännu bättre fick jag även en flaska skumpa.

Så för att sammanfatta:

Bergströms är jättebra
Tudor är fortfarande inte bra

1000005340.jpg
1000005341.jpg
Otroligt bra av Bergströms måste man verkligen säga 🍾 Och framförallt, skönt att du har fått den tillbaka nu!

Om det är fler som tycker som jag, nämligen att det är synd att Tudor inte säljer BB58 GMT med five-link bracelet ("Jubilee") så kan jag meddela att Uncle Straps Black Bay Pro-modell passar finfint. En liten varning dock om man är spinkig som mig, minsta storleken är väldigt stor jämfört med Tudors länkar (Minsta motsvarar att ha ca 3 av de justerbara länkarna i originalarmbandet) så det gäller att man gillar en lite lösare klocka.

Bilagor

• IMG_1661.jpg
    IMG_1661.jpg
    184.6 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp