• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

-RI-

Diamant
2-Faktor
IMG_0364.jpeg
Helt otrolig klocka, måste vara en fröjd att titta ner på handleden. Det är något speciellt med äldre flingor.
 

RandyMarsh

Basic
2-Faktor
Riktig fin! Saknar min blå BB58a :) Skulle du sakna Tudors egna nato eller mockaband med deployment clasp så har jag kvar dem att sälja :)
Tack för erbjudandet, tyvärr är deras Nato för litet… iaf ordinarie storlek när jag försökte testa det, lite tråkigt men kanske lika bra. Tenderar att testa mass band men just 58an faller alltid tillbaka på länken, den är för bra på länk helt enkelt 😊

Slänger med en suddig soffbild, är ju ändå Tudortorsdag ett tag till.
IMG_0087.jpeg
 

Ursinnes

Basic
2-Faktor
Jag kommer behöva sälja min BB58 då jag reagerar på att det är nickel i klockan. Så jag försöker hitta hur jag ska gå vidare och hitta min nya klocka, som helst skulle vara en Tudor såklart.

Tydligen ska BB925 vara fri ifrån nickel vilket skulle kunna vara min lösning på mitt problem.
Ni som ägt en 925 en längre tid hur banged up är klockan eftersom silvret är mjukare än stål? Jag har nämligen en tendens att slå i klockan i allt möjligt, dörrkarmar olika kanter etc.

En fråga till er som har FXD upplever ni att baklocket på klockan nuddar armen eller ”skyddar” natot mot att det ska komma åt huden?
 

olarsson

Basic
2-Faktor
Jag kommer behöva sälja min BB58 då jag reagerar på att det är nickel i klockan. Så jag försöker hitta hur jag ska gå vidare och hitta min nya klocka, som helst skulle vara en Tudor såklart.

Tydligen ska BB925 vara fri ifrån nickel vilket skulle kunna vara min lösning på mitt problem.
Ni som ägt en 925 en längre tid hur banged up är klockan eftersom silvret är mjukare än stål? Jag har nämligen en tendens att slå i klockan i allt möjligt, dörrkarmar olika kanter etc.

En fråga till er som har FXD upplever ni att baklocket på klockan nuddar armen eller ”skyddar” natot mot att det ska komma åt huden?
Bandet tar väl det mesta, men baklocket går ju inte helt fritt från armen. Men du skulle också kunna testa en Ceramic, den har också glasbaksida som 925an.
 

Ursinnes

Basic
2-Faktor
På 925 ska baklocket vara i silver vilket var otippat eftersom inte ens titanklockorna från Tudor har titan i baklocken. Men trevligt för oss med nickelallergi för då kanske Tudor fortfarande kan vara ett alternativ.
 

Burnman

Guld
2-Faktor
På 925 ska baklocket vara i silver vilket var otippat eftersom inte ens titanklockorna från Tudor har titan i baklocken. Men trevligt för oss med nickelallergi för då kanske Tudor fortfarande kan vara ett alternativ.
Du har ju 58:an i guld också. Lite pricy men du är fan kung med den och nya länken i solitt guld 🤤
 
Topp