• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Endusima

Silver
2-Faktor
Okej, en liten uppdatering om mitt "äventyr" med Tudor. Fick sms igår att klockan fanns hos Bergströms. Gick dit och var sur för att det tagit typ ett halvår utan att dom ens gjort något med klockan.

Vid disken kisade hon med ögonen på mig "ja det är du" och sprang upp på övervåningen. Hon kom tillbaka och sa att klockan var fixad vilket gjorde mig mycket förvånad. Det visar sig att Beggströms (till skillnad från vissa individer här) tyckte att Tudors agerande var såpass orimligt att dom valde att införskaffa en ny bezel och installera den på eget bevåg utan kostnad. Detta var verkligen inte vad jag förväntade mig då klockan inte ens är köpt hos dom. För att göra historian ännu bättre fick jag även en flaska skumpa.

Så för att sammanfatta:

Bergströms är jättebra
Tudor är fortfarande inte bra

1000005340.jpg
1000005341.jpg
 

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Okej, en liten uppdatering om mitt "äventyr" med Tudor. Fick sms igår att klockan fanns hos Bergströms. Gick dit och var sur för att det tagit typ ett halvår utan att dom ens gjort något med klockan.

Vid disken kisade hon med ögonen på mig "ja det är du" och sprang upp på övervåningen. Hon kom tillbaka och sa att klockan var fixad vilket gjorde mig mycket förvånad. Det visar sig att Beggströms (till skillnad från vissa individer här) tyckte att Tudors agerande var såpass orimligt att dom valde att införskaffa en ny bezel och installera den på eget bevåg utan kostnad. Detta var verkligen inte vad jag förväntade mig då klockan inte ens är köpt hos dom. För att göra historian ännu bättre fick jag även en flaska skumpa.

Så för att sammanfatta:

Bergströms är jättebra
Tudor är fortfarande inte bra

1000005340.jpg
1000005341.jpg
Otroligt bra av Bergströms måste man verkligen säga 🍾 Och framförallt, skönt att du har fått den tillbaka nu!
 

TrickyRick

Basic
2-Faktor
Om det är fler som tycker som jag, nämligen att det är synd att Tudor inte säljer BB58 GMT med five-link bracelet ("Jubilee") så kan jag meddela att Uncle Straps Black Bay Pro-modell passar finfint. En liten varning dock om man är spinkig som mig, minsta storleken är väldigt stor jämfört med Tudors länkar (Minsta motsvarar att ha ca 3 av de justerbara länkarna i originalarmbandet) så det gäller att man gillar en lite lösare klocka.
 

Bilagor

  • IMG_1661.jpg
    IMG_1661.jpg
    184.6 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

pnt

Guld
2-Faktor
Okej, en liten uppdatering om mitt "äventyr" med Tudor. Fick sms igår att klockan fanns hos Bergströms. Gick dit och var sur för att det tagit typ ett halvår utan att dom ens gjort något med klockan.

Vid disken kisade hon med ögonen på mig "ja det är du" och sprang upp på övervåningen. Hon kom tillbaka och sa att klockan var fixad vilket gjorde mig mycket förvånad. Det visar sig att Beggströms (till skillnad från vissa individer här) tyckte att Tudors agerande var såpass orimligt att dom valde att införskaffa en ny bezel och installera den på eget bevåg utan kostnad. Detta var verkligen inte vad jag förväntade mig då klockan inte ens är köpt hos dom. För att göra historian ännu bättre fick jag även en flaska skumpa.

Så för att sammanfatta:

Bergströms är jättebra
Tudor är fortfarande inte bra

1000005340.jpg
1000005341.jpg

Har liknande historia med en Tudor Royal jag hade. Var uppenbart skav på tavlan men Tudor vägrade byta då det passerat deras QA och ansågs vara inom feltolerans. Engströms i det här fallet beställde och bytte då tavlan på eget bevåg utan kostnad för mig då det uppenbarligen fanns en defekt. Tudor bör nog jobba på både QA och eftermarknad…

Skönt att det löste sig trots all tid iaf!

Edit: såg nu att det fanns ytterligare problem men den här gången är det väl Bergströms som har varit oförsiktiga
 

DIR

Guld
Pledge Member
2-Faktor
Sugen på att beställa den vanliga Pelagos 42 på länk eller Pelagos FXD 42. Vilken röstar ni på utav dessa?
Det är svårt att säga vilket alternativ som är bäst för dig, men om du föredrar en klocka med länk är valet enkelt. Om du däremot klarar dig bra med NATO- och andra typer av remmar, är FXD-modellen troligtvis det bättre valet. Själv har jag testat alla olika modeller, men till slut fastnade jag för en svart FXD, min personliga favorit i Pelagos-världen är dock den första ETA-modellen med bara två rader text.

Den bästa videon jag hittade online som förklarar Pelagos-serien har du här nere:

 

Sullanos

Basic
Okej, en liten uppdatering om mitt "äventyr" med Tudor. Fick sms igår att klockan fanns hos Bergströms. Gick dit och var sur för att det tagit typ ett halvår utan att dom ens gjort något med klockan.

Vid disken kisade hon med ögonen på mig "ja det är du" och sprang upp på övervåningen. Hon kom tillbaka och sa att klockan var fixad vilket gjorde mig mycket förvånad. Det visar sig att Beggströms (till skillnad från vissa individer här) tyckte att Tudors agerande var såpass orimligt att dom valde att införskaffa en ny bezel och installera den på eget bevåg utan kostnad. Detta var verkligen inte vad jag förväntade mig då klockan inte ens är köpt hos dom. För att göra historian ännu bättre fick jag även en flaska skumpa.

Så för att sammanfatta:

Bergströms är jättebra
Tudor är fortfarande inte bra

1000005340.jpg
1000005341.jpg
Väldigt snyggt agerat av Bergströms!!
 

Nicke L

Guld
2-Faktor
Till ni som fått plocka ut nya monochrome black bay. Vad tycker ni såhär långt, är det en klocka som känns som en keeper? 😄
Så här långt är det en riktig keeper på alla sätt å vis. Jag är, periodvis, en orolig flippare som direkt en ny klocka införskaffats tittar efter nya objekt, men här har det till och med börjat funderas om det inte ska säljas av andra för att "de behövs inte" som det känns nu.
 
Senast ändrad:

Ursinnes

Basic
2-Faktor
Är det nån som sett om det kommit någon video där man plockar isär eller servar ett Tudor/kenissi verk? Det hade varit kul att få se hur verket och dess delar ser ut och hur ”lättservat” det är.
 

Renstroom

Basic
2-Faktor
Så här långt är det en riktig keeper på alla sätt å vis. Jag är, periodvis, en orolig flippare som direkt en ny klocka införskaffats tittar efter nya objekt, men här har det till och med börjat funderas om det inte ska säljas av andra för att "de behövs inte" som det känns nu.
Känner igen mig i den beskrivingen, kul att du hittat något som du kan tänka dig behålla! Får nog ta mig till en ad och prova en :D
 

Endusima

Silver
2-Faktor
Haha glädjen blev kortvarig! När jag kikar lite på klockan så ser jag att dom har gjort gott om jack i bezeln när dom bytt ut insert! Det blir till att lämna tillbaka igen....

IMG_20240817_115249.jpg


IMG_20240817_115310.jpg


IMG_20240817_115316.jpg
Uppdatering: Gick tillbaka med klockan till Bergströms. Idag fick jag samtal där dom erbjöd sig att byta ut klockan helt. En timme senare ringde dom igen och sa att dom inte kunde göra det då klockan inte var köpt hos dom. Dom åtog sig dock att byta ut bezeln, för mig spelar det ingen roll. Får se hur lång tid detta kommer ta, en månad? Äventyret fortsätter!
 
Topp