• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Burnman

Guld
2-Faktor
Haha du menar när man får skilsmässopapper serverade till sig 😂
IMG_7365.jpeg
 

loevhagen

Diamant
2-Faktor
Spännande! Vad är det som gör det så bra?:)
Den er nemlig så magisk som du har hørt om.

j/k.

For å være helt ærlig er T-Fit egentlig bedre enn den gamle claspen. Hvorfor? Fordi hver justering på den nye claspen er mer solid enn den gamle og "glipper" ikke like lett som på den gamle claspen. Har begge typer selv. I praksis er det ikke noe problem på begge, men skulle man velge: T-Fit everyday - and twice on Sunday.
 

Greven78

Basic
Här kommer jag krypande, jag är en av dem som haft ett snett öga till Tudor då det känts som en Rolex wannabe. Skall erkänna att jag inte varit ett stort fan av Rolex heller då känslan är att det är den klockan folk refererar till då man snackar lite finare klockor och klockvärlden är större än så.

Men här är jag nu och hör och häpna nu har jag siktet inställt på både en Rolex Sub och en Tudor Pelagos 39 eller FXD.

Denna ändring i min syn på dessa klockor har väl ändrats med tiden då jag läst på lite historiskt om klockorna, de har en nära anknytning till militära operationer och specialförband, det väckte tjusningen för hela konceptet i mig.

Jag kommer bära klockorna dagligen, de skall slitas och nötas av allt man möter i livet.


Nu är frågan om det är en Pelagos 39 eller FXD man skall ha 👌🏻🙂
 

-RI-

Diamant
2-Faktor
Här kommer jag krypande, jag är en av dem som haft ett snett öga till Tudor då det känts som en Rolex wannabe. Skall erkänna att jag inte varit ett stort fan av Rolex heller då känslan är att det är den klockan folk refererar till då man snackar lite finare klockor och klockvärlden är större än så.

Men här är jag nu och hör och häpna nu har jag siktet inställt på både en Rolex Sub och en Tudor Pelagos 39 eller FXD.

Denna ändring i min syn på dessa klockor har väl ändrats med tiden då jag läst på lite historiskt om klockorna, de har en nära anknytning till militära operationer och specialförband, det väckte tjusningen för hela konceptet i mig.

Jag kommer bära klockorna dagligen, de skall slitas och nötas av allt man möter i livet.


Nu är frågan om det är en Pelagos 39 eller FXD man skall ha 👌🏻🙂
Fixar du en klocka utan möjlighet till länk, FXD. Om inte, P39. Bytte precis bort min FXD mot en annan Tudor på länk. Annars är FXD helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera den.
 

olarsson

Basic
2-Faktor
Fixar du en klocka utan möjlighet till länk, FXD. Om inte, P39. Bytte precis bort min FXD mot en annan Tudor på länk. Annars är FXD helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera den.
Överväg original-Pelagos också. Stor och robust som FXD, kommer med både länk och gummi. Bättre teknisk spec än de båda.
 

-RI-

Diamant
2-Faktor
Överväg original-Pelagos också. Stor och robust som FXD, kommer med både länk och gummi. Bättre teknisk spec än de båda.
Håller med, har ägt både svart två-raders och modernare blå Pelagos. Låset är helt fantastiskt. Klarar dock inte av den blå färgen, tyvärr. Alldeles för blå i mina ögon. Men den kan jag också rekommendera!
 

loevhagen

Diamant
2-Faktor
... jag läst på lite historiskt om klockorna, de har en nära anknytning till militära operationer och specialförband, det väckte tjusningen för hela konceptet i mig.
:
Nu är frågan om det är en Pelagos 39 eller FXD man skall ha 👌🏻🙂
Ingen. Du skal ha en MilSub, selvfølgelig.


Eller enda bedre; en Tudor med EKTE militær historie:

 

Ursinnes

Basic
2-Faktor
Hmm frågan är ju om det inte bara är ringen runt glaset? Det borde ju lösa sig med ett vanligt nato isf
20240705_114503.jpg
Tydligen är det ringen runt glaset, dock har den pvd så det bör funka.

Däremot har jag nyss valt att inte följa den rekommendationen jag fått och jag borde inom ett par dagar ha en ny Tudor här hemma igen. Känns den så bra som jag hoppas så får det bli en ”hemmagjord” lösning för att skydda handen.
 

Greven78

Basic
Disse to videoene er noe av det beste Hodinkee har laget - og trolig det beste uansett YouTubekanal. Anbefales! Tudor-content:


Fantastiska historier!

Jag tjänstgjorde i bl.a Afghanistan för ett antal år sedan, dessvärre var inte mitt klockintresse stort på den tiden annars hade jag definitivt burit min klocka då. Får väl se om det blir något mer framtida äventyr nångång 🙂
 

olarsson

Basic
2-Faktor
Håller med, har ägt både svart två-raders och modernare blå Pelagos. Låset är helt fantastiskt. Klarar dock inte av den blå färgen, tyvärr. Alldeles för blå i mina ögon. Men den kan jag också rekommendera!
Jag är tvärtom, tycker blå FXDn är alldeles för trist. Men det hänger kanske ihop med vilken man fastnar för först.
 
Topp