Ute å traskar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja. Inte så snygg, men förbaskat bra. Riktigt smidig att justera (ännu enklare än T-Fit IMO) och det ”elastiska” läget är grymt på sommaren.Ni som har gamla pelagosen är claspen lika magisk som man hört rykten om?
Den er nemlig så magisk som du har hørt om.Spännande! Vad är det som gör det så bra?
Fixar du en klocka utan möjlighet till länk, FXD. Om inte, P39. Bytte precis bort min FXD mot en annan Tudor på länk. Annars är FXD helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera den.Här kommer jag krypande, jag är en av dem som haft ett snett öga till Tudor då det känts som en Rolex wannabe. Skall erkänna att jag inte varit ett stort fan av Rolex heller då känslan är att det är den klockan folk refererar till då man snackar lite finare klockor och klockvärlden är större än så.
Men här är jag nu och hör och häpna nu har jag siktet inställt på både en Rolex Sub och en Tudor Pelagos 39 eller FXD.
Denna ändring i min syn på dessa klockor har väl ändrats med tiden då jag läst på lite historiskt om klockorna, de har en nära anknytning till militära operationer och specialförband, det väckte tjusningen för hela konceptet i mig.
Jag kommer bära klockorna dagligen, de skall slitas och nötas av allt man möter i livet.
Nu är frågan om det är en Pelagos 39 eller FXD man skall ha
Överväg original-Pelagos också. Stor och robust som FXD, kommer med både länk och gummi. Bättre teknisk spec än de båda.Fixar du en klocka utan möjlighet till länk, FXD. Om inte, P39. Bytte precis bort min FXD mot en annan Tudor på länk. Annars är FXD helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera den.
Håller med, har ägt både svart två-raders och modernare blå Pelagos. Låset är helt fantastiskt. Klarar dock inte av den blå färgen, tyvärr. Alldeles för blå i mina ögon. Men den kan jag också rekommendera!Överväg original-Pelagos också. Stor och robust som FXD, kommer med både länk och gummi. Bättre teknisk spec än de båda.
Ingen. Du skal ha en MilSub, selvfølgelig.... jag läst på lite historiskt om klockorna, de har en nära anknytning till militära operationer och specialförband, det väckte tjusningen för hela konceptet i mig.
:
Nu är frågan om det är en Pelagos 39 eller FXD man skall ha
Nu snackar vi, detta måste jag gräva iIngen. Du skal ha en MilSub, selvfølgelig.
Eller enda bedre; en Tudor med EKTE militær historie:
Vill nog ha möjlighet till länk även om Rolex sub har det.Fixar du en klocka utan möjlighet till länk, FXD. Om inte, P39. Bytte precis bort min FXD mot en annan Tudor på länk. Annars är FXD helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera den.
Disse to videoene er noe av det beste Hodinkee har laget - og trolig det beste uansett YouTubekanal. Anbefales! Tudor-content:Nu snackar vi, detta måste jag gräva i
Tydligen är det ringen runt glaset, dock har den pvd så det bör funka.
Fantastiska historier!Disse to videoene er noe av det beste Hodinkee har laget - og trolig det beste uansett YouTubekanal. Anbefales! Tudor-content:
Jag är tvärtom, tycker blå FXDn är alldeles för trist. Men det hänger kanske ihop med vilken man fastnar för först.Håller med, har ägt både svart två-raders och modernare blå Pelagos. Låset är helt fantastiskt. Klarar dock inte av den blå färgen, tyvärr. Alldeles för blå i mina ögon. Men den kan jag också rekommendera!
Uff så snyggt! Är det tudor band?
Tack håller helt med stämmer bra Tudor original bandUff så snyggt! Är det tudor band?
Myser på
Riktigt bra. Började smyga sig på en massa OWG tankar när jag hade min så den fick gåBörjar bli ruskigt sugen på en BB54.
Ni som har ägt/äger klockan, vad är era tankar om den?
/J-P
Haha, hemska tanke att bara ha en klockaRiktigt bra. Började smyga sig på en massa OWG tankar när jag hade min så den fick gå
Kommer det en blå så skulle jag slå till utan att blinka.