• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Danne.l

Guld
2-Faktor
Tillbaka på länken
IMG_5353.jpeg
IMG_5354.jpeg
 
Börjar bli ruskigt sugen på en BB54.
Ni som har ägt/äger klockan, vad är era tankar om den?

/J-P
En av dom bättre klockor jag ägt faktiskt. Tycker Tudor fick till storleken perfekt på BB54. Även ägt BB41 och BB58. Länken är också riktigt bra med T-Fit. Burit min hela sommaren och funkar till allt. Skogsvandringar, bad, träning mm.
Enda negativa som jag tycker är att kronan kunde varit lite större. Funkar men lite meckig och operera. Men jag skruvar iförsig inte ofta på den.
 

FreddeM

Silver
2-Faktor
Börjar bli ruskigt sugen på en BB54.
Ni som har ägt/äger klockan, vad är era tankar om den?

/J-P
Väldigt bra klocka! Gillar det mesta med den. Bra storlek (perfekt tjocklek/höjd), smidigt med t-fit och bara allmänt snygg design. Är nog den bästa Tudorn jag haft hittills. Gillar BB58 mycket men denna är snäppet vassare. Med det sagt kommer jag säkert sälja den ändå.. KS-skadad flippare 😄

IMG_4594.jpeg
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Nån på forumet som äger en BB Pro? Ref M79470. Är på jakt efter min första ”riktiga” klocka och har fastnat lite för denna. Pelagos eller BB58 känns ju annars som säkra kort.

tudor-m79470-0001
Min pappa har den där och är supernöjd. Jag har lånat den och tycker storleken på 39mm är riktigt nice. Flera kanske kommer anmärka på tjockleken men jag tycker det bara bidrar till en robust känsla i detta fal :)
 
  • Like
Reactions: 713

713

Basic
Min pappa har den där och är supernöjd. Jag har lånat den och tycker storleken på 39mm är riktigt nice. Flera kanske kommer anmärka på tjockleken men jag tycker det bara bidrar till en robust känsla i detta fal :)
Jag har inga problem med lite tjockare klockor men fick uppfattningen (enbart baserad på bilder) att denna såg rätt slimmad ut och såg ett gäng fördelar med detta för dagligt användande. Skenet bedrar alltså? :)
 

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Jag har inga problem med lite tjockare klockor men fick uppfattningen (enbart baserad på bilder) att denna såg rätt slimmad ut och såg ett gäng fördelar med detta för dagligt användande. Skenet bedrar alltså? :)
Ja men lite åt det tjockare hållet ändå. BB58 och Pelagos är båda tunnare :)
 

Tombola

Basic
Jag plockade ut en BB58 våren 2020 från Rob Engström.
De senaste månaderna har den börjat dra sig rejält, c:a 15s/dag.
Vet inte riktigt hur det började, men känns som det var ”över en natt”, men den hade nog legat oanvänd i ett par veckor först.

Är det ett solklart garantifall, eller ska jag räkna med att få betala service själv?

Och nu till det jag verkligen funderar över:

Hur tar ni era klockor till AD för service?
A. Servicelåda/påse med en annan klocka på armen (jag har bara en TAG Heuer-låda)
B. Dubbelpipigt, så man slipper gå naken därifrån
C. Köper något nytt på plats, så man slipper gå naken därifrån
D. Går naken därifrån

Och när jag ändå är inne på idiotfrågor:
- Om man vill åberopa garanti, ska man sätta på originalarmbandet (i mitt fall läder), eller går det bra med vad som helst. (Just nu har jag originallänken på, som jag köpte vid samma tillfälle.)
 

Burnman

Guld
2-Faktor
Jag plockade ut en BB58 våren 2020 från Rob Engström.
De senaste månaderna har den börjat dra sig rejält, c:a 15s/dag.
Vet inte riktigt hur det började, men känns som det var ”över en natt”, men den hade nog legat oanvänd i ett par veckor först.

Är det ett solklart garantifall, eller ska jag räkna med att få betala service själv?

Och nu till det jag verkligen funderar över:

Hur tar ni era klockor till AD för service?
A. Servicelåda/påse med en annan klocka på armen (jag har bara en TAG Heuer-låda)
B. Dubbelpipigt, så man slipper gå naken därifrån
C. Köper något nytt på plats, så man slipper gå naken därifrån
D. Går naken därifrån

Och när jag ändå är inne på idiotfrågor:
- Om man vill åberopa garanti, ska man sätta på originalarmbandet (i mitt fall läder), eller går det bra med vad som helst. (Just nu har jag originallänken på, som jag köpte vid samma tillfälle.)
Du kommer få svar på om det går under garantin eller ej när de kikat på klockan och orsak till vad du beskriver. Men det låter som en enkel magnetisering som löses på några minuter och för någon enstaka hundring.

Gör som du känner för. När jag lämnat in klocka för service har jag antingen kört dubbelpipigt dit eller haft klockan som ska servas i en liten servicepouch eller liknande.

Men nu till det jag och gissningsvis de flesta undrar över:

Vart fan är lådan till 58:an?? Om du nu plockade ut den ny för lite drygt 4 år sen verkar det lite märkligt att lådan är försvunnen.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag plockade ut en BB58 våren 2020 från Rob Engström.
De senaste månaderna har den börjat dra sig rejält, c:a 15s/dag.
Vet inte riktigt hur det började, men känns som det var ”över en natt”, men den hade nog legat oanvänd i ett par veckor först.

Är det ett solklart garantifall, eller ska jag räkna med att få betala service själv?

Och nu till det jag verkligen funderar över:

Hur tar ni era klockor till AD för service?
A. Servicelåda/påse med en annan klocka på armen (jag har bara en TAG Heuer-låda)
B. Dubbelpipigt, så man slipper gå naken därifrån
C. Köper något nytt på plats, så man slipper gå naken därifrån
D. Går naken därifrån

Och när jag ändå är inne på idiotfrågor:
- Om man vill åberopa garanti, ska man sätta på originalarmbandet (i mitt fall läder), eller går det bra med vad som helst. (Just nu har jag originallänken på, som jag köpte vid samma tillfälle.)
Ta dit klockan i en strumpa eller i jackfickan om du så vill men ett fodral är väl passande.
Du får lämna in den precis med vilket band eller inget du vill. Klockan behöver hjälp, inte länken.
 

hampusg

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
Jag plockade ut en BB58 våren 2020 från Rob Engström.
De senaste månaderna har den börjat dra sig rejält, c:a 15s/dag.
Vet inte riktigt hur det började, men känns som det var ”över en natt”, men den hade nog legat oanvänd i ett par veckor först.

Är det ett solklart garantifall, eller ska jag räkna med att få betala service själv?

Och nu till det jag verkligen funderar över:

Hur tar ni era klockor till AD för service?
A. Servicelåda/påse med en annan klocka på armen (jag har bara en TAG Heuer-låda)
B. Dubbelpipigt, så man slipper gå naken därifrån
C. Köper något nytt på plats, så man slipper gå naken därifrån
D. Går naken därifrån

Och när jag ändå är inne på idiotfrågor:
- Om man vill åberopa garanti, ska man sätta på originalarmbandet (i mitt fall läder), eller går det bra med vad som helst. (Just nu har jag originallänken på, som jag köpte vid samma tillfälle.)
Gå med den på armen bara. Jag lämnade in min i somras på eget band. Glömt inte ta med certet. Dom kommer inte kunna ge något svar på vad som är fel, hur lång tid det tar eller om det går på garantin. Det får du veta när urmakraren öppnat upp den
 

Omega21jul1969

Guld
2-Faktor
Jag plockade ut en BB58 våren 2020 från Rob Engström.
De senaste månaderna har den börjat dra sig rejält, c:a 15s/dag.
Vet inte riktigt hur det började, men känns som det var ”över en natt”, men den hade nog legat oanvänd i ett par veckor först.

Är det ett solklart garantifall, eller ska jag räkna med att få betala service själv?

Och nu till det jag verkligen funderar över:

Hur tar ni era klockor till AD för service?
A. Servicelåda/påse med en annan klocka på armen (jag har bara en TAG Heuer-låda)
B. Dubbelpipigt, så man slipper gå naken därifrån
C. Köper något nytt på plats, så man slipper gå naken därifrån
D. Går naken därifrån

Och när jag ändå är inne på idiotfrågor:
- Om man vill åberopa garanti, ska man sätta på originalarmbandet (i mitt fall läder), eller går det bra med vad som helst. (Just nu har jag originallänken på, som jag köpte vid samma tillfälle.)

Hej, läs tex här:


Troligtvis får du tillbaka klockan på någon minut. Men vill du vara säker så ha med en annan klocka.

När de ovan pratat om skydd så använder många en sådan här. Finns olika märkning, oftast gratis från AD vid service.

 

Tombola

Basic
Du kommer få svar på om det går under garantin eller ej när de kikat på klockan och orsak till vad du beskriver. Men det låter som en enkel magnetisering som löses på några minuter och för någon enstaka hundring.

Gör som du känner för. När jag lämnat in klocka för service har jag antingen kört dubbelpipigt dit eller haft klockan som ska servas i en liten servicepouch eller liknande.

Men nu till det jag och gissningsvis de flesta undrar över:

Vart fan är lådan till 58:an?? Om du nu plockade ut den ny för lite drygt 4 år sen verkar det lite märkligt att lådan är försvunnen.

Min tidigare erfarenhet av magnetisering var att klockan gick rejält mycket snabbare. Men kan nog även få det här resultatet.
Har en egen avmagnetiserare, så kan börja med att prova den.

Självklart har jag originalboxen kvar. :)
Men är ju dels stor och klumpig, men så är msn ju rädd om den också.

Och visst vill de inte ha in lådan? Så man får väl vackert kånka hem den igen.

Dubbelpipigt går det nog bli… :)
 
Topp