Ja den har väl samma tjocklek som burgundy och den ska ju tyvärr inte vara kompatibel med original BB58.Fick snabbt svar gällande länken. Verkar kört dessvärre .![]()
Tråkigt ju.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den har väl samma tjocklek som burgundy och den ska ju tyvärr inte vara kompatibel med original BB58.Fick snabbt svar gällande länken. Verkar kört dessvärre .![]()
Inte gå att köpa är en sak, men hade den passat? Visst var det någon som hade testat med 5-linken från Burgundy på den gamla 58:an och det funkade?Fick snabbt svar gällande länken. Verkar kört dessvärre .![]()
Kan tycka att den länken ger ett rejält uppsvingBlev riktigt sugen på en BB58 GMT igen nu när den fått Tudors 5-linkÄven om det var en liten uppdatering.
Hur länge känner du att lume håller på din klocka. Det vill säga så att du kan se i mörker och utläsa tiden utan större ansträngning?
Nytt med in-house på royalen va? Har väl varit sellita tidigareLite besviken på 100 årssläppet, men det här är vinnaren i mina ögon.![]()
Ja som ägare av denna blir man ju smått vansinnig snart. Hade varit världens enklaste sak att införa jubilee-länken med T-fit.Varför kvarstår dessa i helt oförändrat uförande ? Är väl egentligen bara dom kvar nu som inte fått T-fit ? Har tänkt att dom skulle släppa dom i nya boetten med 21mm luggar, det har varit ett kanonsläpp ! Annars är det ju bara att erbjuda dom med samma länkar som chronon. Två av Tudors allra bästa IMO men dom känns daterade nu.
![]()
Hade så gärna sett en BB58-blå i detta format. Tror tyvärr inte denna kommer slitas lika snyggt som en BB58.
Ja, urk för sunburst och snacka om att den ser billig ut. Vidrig kulör.Synd att den nya blå är lila.
Ja det var synd att de gick ifrån den matta blåa. Får lite nedan känsla nu av nya BB54 på vissa bilder, aja måste upplevas live.Synd att det verkar som att den blåa kulören på nya BB54 är helt off mot BB58 schyssta jeansblåa nyans.
![]()
Håller med om 54an. Gillade den blå BB58 men den nya blå färgen är jag skeptisk till.. kanske känns bättre IRL och är möjligen perfekt till sommarens strandhängÄndå lite förvånad att många verkar vara så positiva till blå sunburst på BB54 (på Insta framförallt). Tycker att den hade varit mycket finare med matt precis som (den nu) gamla BB58.
Överlag inte kanske de roligaste släppen, men glad att de fortsätter uppdatera befintliga modeller med 5link, t-fit, metas osv![]()
Synd att det verkar som att den blåa kulören på nya BB54 är helt off mot BB58 schyssta jeansblåa nyans.
![]()
Instämmer!Mycket trist att BB58 Blue blev discontinued!
Antagligen bara tillfälligt, får hålla tummarna för att de inte ändrar på färgen sen. Föredrar den bezeln och urtavlan framför nya BB54 i Tudor Blue
Spelar väl egentligen ingen roll då jag knappast köper en ny typ likadan. Kostar inte heller på den ett nytt OEM jubilee om dom nu ens går att köpa, går det inte att köpa löst nu så lär det väl inte ändras av att GMT släpps med jubilee. Förändring är väl alltid = ny ref? Har inte BB58 svart ny ref nu?Ja som ägare av denna blir man ju smått vansinnig snart. Hade varit världens enklaste sak att införa jubilee-länken med T-fit.
Ja, från att ha tackat nej till den som jag satte upp mig på när den släpptes 2020 så har jag dom sista åren svängt till att faktiskt vilja ha en. Synd att den utgick tycker jag men här skiljer jag mig med att sakna den där gamla kronan. Ger karaktär tycker jag och tycker det är synd att Tudor har gått ifrån den på allt nytt.![]()
![]()
Känner fortfarande att inget har trumfat bb58an med t fit från ranger. Hade inte bytt ut denna lättvindigt. Det enda jag gärna hade tagit från de nya modellerna är kronan som jag tycker är snyggare
Har fått för mig att "nya" svarta BB58 har någon minimal förändring på caset jmf med den gamla. Dvs samma case som Burgundy = ny ref.Spelar väl egentligen ingen roll då jag knappast köper en ny typ likadan. Kostar inte heller på den ett nytt OEM jubilee om dom nu ens går att köpa, går det inte att köpa löst nu så lär det väl inte ändras av att GMT släpps med jubilee. Förändring är väl alltid = ny ref? Har inte BB58 svart ny ref nu?
Bara det att jag inte fattar hur Tudor tänker med sin Pepsi. Eller har det att göra med att Rolex har dragit tillbaka sin Pepsi?
Sportklockor ska inte ha sunburst.Ändå lite förvånad att många verkar vara så positiva till blå sunburst på BB54 (på Insta framförallt). Tycker att den hade varit mycket finare med matt precis som (den nu) gamla BB58.
Överlag inte kanske de roligaste släppen, men glad att de fortsätter uppdatera befintliga modeller med 5link, t-fit, metas osv![]()
Killgissar att den ersätts av en blå P39. Där Pelagos serien är den serien som blickar framåt.Instämmer!
agree to disagree. Om det är väl exekverat, varför inte.Sportklockor ska inte ha sunburst.
Den där konfigurationen är ju grym. Blev väldigt sugen på en royal nu. Känns nästan som det är mest bang for the buck för dessa nu iom uppdateringen (även om jag tycker att även dessa har blivit hiskeligt dyra jämfört med ett par år sedan..)![]()
Denna var ju rätt schysst. Visst lite DJ-vibbar men gillar tavlan, dessutom 36mm med T-fit.
agree to disagree. Om det är väl exekverat, varför inte.
![]()
![]()
Jo det kan man ju också tycka. Fast nu uttryckte du dig som att det var någon form av kardinalsynd eller big no-no.Klart bättre matta eller blanka.
![]()
![]()
![]()
Precis vad det är också. Verktygsur ska inte ha tramsig glanseffekt på tavlan. Motarbetar syftet.Jo det kan man ju också tycka. Fast nu uttryckte du dig som att det var någon form av kardinalsynd eller big no-no.
Hade varit mycket koolare om Tudor sket i fejkpatina på tavlorna, fejknitar på länkarna, glansiga tavlor osv. Gjort det på riktigt liksom.Precis vad det är också. Verktygsur ska inte ha tramsig glanseffekt på tavlan. Motarbetar syftet.
Det var länge sedan "verktygsur" i klassen 100k+ hade som syfte att användas i gruvan/grottan/havsdjupet. Men visst, rent reaktionärt resonerat så absolut.Precis vad det är också. Verktygsur ska inte ha tramsig glanseffekt på tavlan. Motarbetar syftet.